Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: JuicePlug - a Universal Smart EV Charging Adapter

Startet av Bjoris, lørdag 18. juni 2016, klokken 12:47

« forrige - neste »

reinartg

Sitat fra: MeTesla på fredag 06. mai 2016, klokken 12:29
Sitat fra: reinartg på fredag 06. mai 2016, klokken 12:02
Sitat fra: reinartg på torsdag 05. mai 2016, klokken 20:52
Siste nyheter/rykter sier at 75D er en OTA oppdatering unna for et ekstra beløp for alle 70D facelift biler. Noen som vet om dette virkelig stemmer?

http://www.theverge.com/2016/5/5/11597508/tesla-model-s-70-battery-upgrade-pay-unlock-battery

Nå er 75D ekstra utstyr for 70D i design studio.

Koster 24800

Ja, ikke billig akkurat.

Teslanewbie

#136
20 km er Ikke verdt 25000kr, det eneste jeg mistenker  og som andre også har nevnt er at 70D overpresterte tidligere og med SW begrensing kan det  være at rekkevidden blir kortere enn tidligere 70D biler..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Powerflux

NEDC rekkevidden for 70D står fortsatt på 470 km og 20 ekstra km ved 75 upgrade!
Nå er jo NEDC en relativt ubrukelig standard men likevel  :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Bjoris

Det blir veldig interessant å se om det er ett nytt batteri eller om de bare struper det og så tar betalt for økt rekkevidde!

Håper de første som kommer til lande med ett slik batteri får noen med CAN bus til å sjekke. Mitt stalltips er at batteriet er det samme som før, ser jo heller ikke ut til at en får 5 kWh når de skriver 20 km, typical tilsvarer vel ca 3,5 kWh og enda mindre om de snakker om EPA eller NEDC...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Mr.Tesla

Hvor mange kWh tror dere er tilgjengelig i 75 batteriet? Hvis det er 72 for 70 batteriet burde det begynne å nærme seg det originale 85 batteriet.

turfsurf

Eller er det bare 70 batteriet som har fått nytt navn, og 70 blir nå begrenset til 67.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Powerflux

Sitat fra: turfsurf på fredag 06. mai 2016, klokken 15:55
Eller er det bare 70 batteriet som har fått nytt navn, og 70 blir nå begrenset til 67.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det ville jo være helt på trynet når 70D frem til nå har gitt 72.5 :-X
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

turfsurf

Tja, det ville ikke overrasket mye. Uansett, så lenge det er samme batteri, så ser jeg ikke det store poenget med å betale ekstra. Det betyr bare att man aldri får ladet til 100%, men det gjorde jeg jo så godt som aldri mer 85Den heller.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Powerflux

Kanskje man skal tenke motsatt og gjette på at man fortsatt får 72,5 kW men at buffer nå er vesentlig større??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Porsgrunn

85 kWh batteriet ble byttet ut med et 90 kWh batteri med en litt annen batterikjemi.

Jeg tror at at det gamle 70 kWh batteriet er tatt ut av produksjon og erstattet med et som har den nye kjemien og er på 75 kWh.

turfsurf

Kanskje. Uansett så er jo 70D ett veldig bra kjøp. Det meste av fordelene med ett 75 batteri, til en vesentlig lavere pris.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: Porsgrunn på fredag 06. mai 2016, klokken 18:33
85 kWh batteriet ble byttet ut med et 90 kWh batteri med en litt annen batterikjemi.

Jeg tror at at det gamle 70 kWh batteriet er tatt ut av produksjon og erstattet med et som har den nye kjemien og er på 75 kWh.
Om de har byttet til ny kjemi må man påregne lavere ladehastighet for ny 70 og 75 sammenlignet med gammel 70.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Powerflux

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. mai 2016, klokken 18:41
Sitat fra: Porsgrunn på fredag 06. mai 2016, klokken 18:33
85 kWh batteriet ble byttet ut med et 90 kWh batteri med en litt annen batterikjemi.

Jeg tror at at det gamle 70 kWh batteriet er tatt ut av produksjon og erstattet med et som har den nye kjemien og er på 75 kWh.
Om de har byttet til ny kjemi må man påregne lavere ladehastighet for ny 70 og 75 sammenlignet med gammel 70.
Baserer du det på at 90 har lavere ladehastighet enn 85 hadde?

Hva kan bakgrunnen for det være......beskytte batteriet bedre?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Øyvind.h

90 har lavere ladehastighet enn 85. Antatt grunnet ny kjemi.
Tilsvarende endring for 70-batteriet bør medføre tilsvarende endring i supercharger-hastighet.
Men det er jo bare spekulasjoner, og ladehastigheten er forsåvidt veldig god sammenlignet med alle andre biler på markedet. Bare ikke sammenlignet med andre Teslaer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

pers1

TM X 100D Pearl White «SERE9TY» med MCU2 HW3 & FSD (prod. Juli 2018)
KANSELERT TM3- Reservert 31/3 2016 ( 2 kanselert)
VW ID.3 reservert 8 mai 2019 kønr83 kanselert gr. Bakhjuls trekk
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidliger Tesla'r Model S 75D AP1.0 & 90D AP2.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA