Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading når man kjører

Startet av Elerlivet, fredag 17. juni 2016, klokken 21:15

« forrige - neste »

Elerlivet

Hei,

Perlå gikk som bare det i morges men ved retur fra jobb i ettermiddag kom følgende melding opp: system fault, service required ! Strømmåleren stod på ca 80% ved park, 100 % når dette ble oppdaget.

Har hatt problemer med dårlig 12V i det siste.

Nylig vannservice og bytte av noen blokker.

Hva kan dette være?
Håp om at Perlå overlever?

Takknemlig for respons

Caspar

Som vanlig smart å skrive hvor i landet du befinner deg. Da er det sikkert noen som kan lese ut feilminne for deg
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Svein-O

Jeg tror du har en isolasjonsfeil. Hvis feilmeldingen forsvinner i perioder under kjøreturen, styrkes min mistanke. Har selv hatt perioder med min Think kort tid etter vannservice, hvor meldingen kom og gikk. Forsvant permanent i løpet av kort tid.
Har da funket uten feilmeldinger til neste vannservice.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

OneMore

Feilmeldingen på dette objektet er:

Precharge Fault = Timeout.

DVS: Utjevningen mellom motorstyring og spole i HV boks.

Etter å ha byttet Inverter/BMS/HV boks, ledningnett på HV boks, samt DC/DC så er det samme SHIT!

Det som er av interesse i denne saken er at det er komm feil mellom  FR2000 og BMS. Selv under lading!

Så jeg mener at feilen ligger i BMS signaler. DVS ledninger fra BMS, da BMS også er byttet ??

Rele 6 er sjekket og OK, alle sikringer.

Så det er bare å legge hodene i bløtt her! Er overbevist om at eier sender en flaske vin til den som kommer med noe oppklarende.


OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Takker for svar! Dessverre er det lite hjelp i den tråden.
Her er det fungerende HV/Inverter/DC/DC/ Nok spenning på batteriet osv.

Men ingen kontakt med BMS, uten BMS vil ikke noen forladninger osv. virke.
Eller i det miste vil ikke BMS vite at det er gjort for å si: "tut og kjør"

Et alternativ er å gi strøm til BMS eksternt, osv.


-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA