Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hyundai sammenligner Ioniq - eGolf - Leaf

Startet av knut-erik, fredag 17. juni 2016, klokken 19:05

« forrige - neste »

knut-erik

Hei,

Ny bruker av forumet her, og har hatt stor nytte av å lese om erfaringene deres med Outlander PHEV. Selv om jeg ikke er 100 % sikker på at jeg skal kjøpe en PHEV har jeg i alle fall kommet så langt som til å innhente et tilbud, og derfor ønsker jeg deres innspill på tilbudet jeg har fått fra min lokale Mitsubishi-forhandler:

Bil med Instyle + og metallic lakk: 446 710
17" Nokian piggfri med dekktrykk:   17 200
Skiguard 850 svart                          8 900
Thule Wingbar                                 2 300
Avtagbart hengerfeste                     12 467
Skillegitter                                       2 810

Rabatt                                          -13 077
Total                                             489 500

Tror dere det er noe særlig å hente på å prute? Jeg innser at jeg kan spare noen kroner på å velge billigere takstativ, ha fast hengerfeste, og kanskje kjøpe vinterdekk fra tredjepart, men hva tenker dere om prisen på bilen som sådan? Hva betalte dere for deres PHEV?

Alternativet er jo å kjøpe en veldig lett brukt, men ser at mange som ligger ute er importert fra utlandet, og har ikke lyst til å gå på en smell med avvikende utstyrsnivå etc.

MikaelØ

#1
Min kom på 500 000,- akkurat.

Instyle +
Metallic lakk
Vinterhjul 17" conti pigg
Hengerfeste avtagbart
bagasjeroms matte
takspoiler
gummimatter 

Er utstyrt jeg har valgt.

Jeg fikk 30 000,- i rabatt. Men vi kjører Mitsubishi i jobben, derfor fikk jeg "bedre" rabatt.

Jeg tenkte å kjøpe dekk via en tredjepart, men da blir det mye styr med felger og TMPS. Fant til slutt ut att jeg kunne spare 4-5000 på dekk og felg. Gjekk for orginalt pga kvalitet + att alt er ferdig kalibrert når jeg får bilen.

2016 Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV

Joh Kobbe

#2
Bra tilbud, lite å hente på å lete etter småting andre steder. Det blir mye tull hvis du skal spørre om råd i forhold til uorginalt, mye lettere å bare si at "fiks dette problemet" uten å måtte svare på hvor kjøpte du, når og hvordan ble det montert osv. betalte 500 000,- uten takspoiler, skillegitter, skiguard eller matter som du har fått i tillegg. Et par prosenter ekstra i utgifter spiller ingen rolle for meg når jeg får utfordringer og ringer og sier "FIKS DET NÅ, DETTE HAR JEG BETALT FULLPRIS FOR"! ;-)
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

knut-erik

Takk for svar til dere begge! Det føles litt mer komfortabelt når man vet at det er noenlunde innafor prismessig.

Min bedre halvdel som har litt mer is i blodet foreslo å vente til 2017-modellene blir tilgjengelige, så vi får se hvem av oss som vinner  ::)

rkiljet

2017-modellen ser ut til å leveres med ren EV-mode, jeg ville ventet.

"The Outlander PHEV features three available driving modes, including the full electric EV mode,"
Kilde: http://www.carscoops.com/2016/03/mitsubishi-finally-debuts-2017.html


moby666

Da må du nok importere bilen selv fra USA :) Ingen planer om endringer her til lands for 2017 modellen.
Marginene til selger er ganske høye på PHEV, så det er endel å hente her
Jeg fikk min for 448 (Instyle+, orginale 17", Perle hvit, hengerfeste)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

PHEV-ftw

Sitat fra: moby666 på fredag 15. april 2016, klokken 11:50
Da må du nok importere bilen selv fra USA :) Ingen planer om endringer her til lands for 2017 modellen.
Marginene til selger er ganske høye på PHEV, så det er endel å hente her
Jeg fikk min for 448 (Instyle+, orginale 17", Perle hvit, hengerfeste)

Hvor har du dette fra?

kensivert

Sitat fra: knut-erik på torsdag 14. april 2016, klokken 14:19
Hei,

Ny bruker av forumet her, og har hatt stor nytte av å lese om erfaringene deres med Outlander PHEV. Selv om jeg ikke er 100 % sikker på at jeg skal kjøpe en PHEV har jeg i alle fall kommet så langt som til å innhente et tilbud, og derfor ønsker jeg deres innspill på tilbudet jeg har fått fra min lokale Mitsubishi-forhandler:

Bil med Instyle + og metallic lakk: 446 710
17" Nokian piggfri med dekktrykk:   17 200
Skiguard 850 svart                          8 900
Thule Wingbar                                 2 300
Avtagbart hengerfeste                     12 467
Skillegitter                                       2 810

Rabatt                                          -13 077
Total                                             489 500

Tror dere det er noe særlig å hente på å prute? Jeg innser at jeg kan spare noen kroner på å velge billigere takstativ, ha fast hengerfeste, og kanskje kjøpe vinterdekk fra tredjepart, men hva tenker dere om prisen på bilen som sådan? Hva betalte dere for deres PHEV?

Alternativet er jo å kjøpe en veldig lett brukt, men ser at mange som ligger ute er importert fra utlandet, og har ikke lyst til å gå på en smell med avvikende utstyrsnivå etc.


Hvor bor du?

torlie

Sitat fra: knut-erik på torsdag 14. april 2016, klokken 14:19
min lokale Mitsubishi-forhandler: 

Mitt tips er å sende forespørsel til 3-4 andre forhandlere i din region.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA