Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre (TMX)?

Startet av Kapzx, torsdag 16. juni 2016, klokken 17:28

« forrige - neste »

Kapzx

Heisann!

Er det noen andre her som har mistet rekkevidde på sin Leaf?
Altså mistet en "Batteri-prikk", eller lignende?

Og eventuelt hva har dere gjort da? Noen som har prøvd å klage eller har sagt ifra til sin forhandler?

Nissan Leaf 2012

BE

Jeg er rimelig sikker på at du ikke kommer noen vei med å klage på dette, de leer nok ikke et øyelokk før du har mistet 3-4 prikker.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Silkefot

En hel del innlegg om tap av rekkevidde men det skal noe til før du kommer forbi garantien. Lader du opp til 100% og gjør du det bare rett før du skal kjøre? Det har vist seg at bare lade 80% kan gi en falsk indikasjon på minkende tilgjengelig kW som du får igjen ved å endre ladevanene litt
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Trekkoppbil

På en tidligere tråd her, delte brukerene erfaringer med batterikapasitet på brutke biler.

Har man 2 biler, så opplever jeg det som en vesentlig forskjell om det er 1-2 kwt i forskjell på kapasiteten.

På nye batterier har jeg erfaring med 21-22 kwt. Jeg har også opplevd minst likegod kapasitet på et batteri som er 2-3 år gammelt, mens andre 2013-batterier har jeg prøvd, har kapasiteten vært på 19-20kwt.
På 2012-batterier har jeg opplevd 17,2-18,6 kwt. 84% SOH og 17,2kwt.
På 2011 batteri har jeg hatt enda litt lågere kapasitet, før den første baren forsvant.

Kapasitetsgarantien garanterer vel 70% av kapasiteten. Jeg trur du får nytt batteri om 4 barer er borte i garantitida. I varme strøk vil jeg tru det er vanlig at bilene får nytt batteri på garantien, mens det ikke er så vanlig i vårt klima.

nr1rayner

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 13. april 2016, klokken 23:31
På nye batterier har jeg erfaring med 21-22 kwt.
Wh pr. GID er da satt til?
Offisielt skal det vel være 80, men default i Leafspy er vel 77,5..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Sitat fra: nr1rayner på torsdag 14. april 2016, klokken 02:13
Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 13. april 2016, klokken 23:31
På nye batterier har jeg erfaring med 21-22 kwt.
Wh pr. GID er da satt til?
Offisielt skal det vel være 80, men default i Leafspy er vel 77,5..
Jeg har justert Wh/GIDS til 0,785 etter dette:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27518.msg470613.html#msg470613
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA