Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hyundai Ioniq (5-dørs hatchback) EV / PHEV / Hybrid lanseres januar 2016

Startet av flux, torsdag 16. juni 2016, klokken 17:28

« forrige - neste »

rumi

Jeg har kjøpt meg en WC og tenkte å legge opp 3x32A 230 fra sikringskapet. Har ikke oppgradert lader (Model X) så kapasiteten er nok maks 11kW. Hva er det opplegget med tanke på antall faser/styrke (A)?

joda

1 fase 230V/32A gir deg ca 7,4 kW pr time, 3 fase 230V/32A gir deg ca 8,4 kW pr time.
TMS 85D

rumi

Er det ikke mulig å få 11kW med Wall Connectoren på 230V?


Sitat fra: joda på onsdag 05. juli 2017, klokken 20:15
1 fase 230V/32A gir deg ca 7,4 kW pr time, 3 fase 230V/32A gir deg ca 8,4 kW pr time.

krister461


jkirkebo

Sitat fra: rumi på onsdag 05. juli 2017, klokken 22:54
Er det ikke mulig å få 11kW med Wall Connectoren på 230V?


Sitat fra: joda på onsdag 05. juli 2017, klokken 20:15
1 fase 230V/32A gir deg ca 7,4 kW pr time, 3 fase 230V/32A gir deg ca 8,4 kW pr time.

For 11kW må man ha 400V, det er helt uavhengig av type ladeboks. Begrensningen sitter i bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rumi

#425
Hva blir typisk ladehastighet på en X og hvor mye belastes de forskjellige fasene? Lurer nesten på å kun bruke 1 av fasene med 32A istedenfor. Legger opp en 6kvadrat 4G kabel til garasjen. Da kan jeg eventuelt bruke de andre fasene til ny lader om behovet skulle melde seg en gang. Hva mener dere?

o.b.lix

Er ikke 6mm2 for lading på 32A litt lite når du få litt lengde på kabelen?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Knut Røe

Spørs på forlegningsmåten.
Er det A2, kabel i rør i vegg går det uansett ikke, strømføringsevne 29 ampere ved tre belastede ledere.

rumi

Det er PFXP kabel som skal legges på vegg, ikke i rør.

Ørjan Stv

Har fått montert Tesla wall connector i dag på en 32 amp 3 FAS kurs med b vern. Tidligere har jeg på kursen med kirkebø adapter ladet på 32 amp på blå industri kontakt. Nå med Tesla wall connector får jeg bare stilt bilen på 27 amp?? Er en 2017 modell. Hva er galt eller skal det være sånn ??

krister461

Det er riktig om du har enkeltlader og 230V 3-fase.

kW-visningen er dog ikke riktig, men en kjent bug.

Muffinman

Tror man kan ta indikert effekt og dele på 2,5 så stemmer den bra.

TWC med lengste kabel montert her i dag. Ble veldig bra. Litt erfaring med feilkoblingssymptomer med denne. Tre røde blink, og jeg måtte sette en annen faseleder på N. Da ladet den, men gikk opp til 15/27 før den falt til 10/27. Byttet plass på en av de andre faselederene, og da ble det slik det skulle være. Moralen er at det er greit å ha kontroll på hva som er hva.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA