Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hyundai Ioniq (5-dørs hatchback) EV / PHEV / Hybrid lanseres januar 2016

Startet av flux, torsdag 16. juni 2016, klokken 17:28

« forrige - neste »

spirrevipp

Takk for svar, da blir det kjøp av boks så får vi se hva kraftselskapet tillater.  :D
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Elektra

Hei,

Har i dag blatt 32A stikk og vil byte til Tesla Wall Connector. Vil sette den opp for 32A ein fas slik at eg kan lade Tesla fullt.

Kan denne da også plugges rett i en e-Up vi også benytter?

Ønsker et system som ikke krever noe form for jussing mellom bilene. Noen som har Model S og en e-Up som kan bekrefte at dette funker uten problemer?

Ønsker ikke å bruke 10000 på denne installasjonen og så virker det bare sånn midt på treet.

-Elektra

sjokomelk

Sitat fra: Elektra på fredag 06. januar 2017, klokken 06:48
Har i dag blatt 32A stikk og vil byte til Tesla Wall Connector. Vil sette den opp for 32A ein fas slik at eg kan lade Tesla fullt.

Kan denne da også plugges rett i en e-Up vi også benytter?
Er bare å plugge rett inn i e-Up. Fungerer uten problemer så lenge det er 1-fas oppsett.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

krister461

Sitat fra: sjokomelk på fredag 06. januar 2017, klokken 10:12
Sitat fra: Elektra på fredag 06. januar 2017, klokken 06:48
Har i dag blatt 32A stikk og vil byte til Tesla Wall Connector. Vil sette den opp for 32A ein fas slik at eg kan lade Tesla fullt.

Kan denne da også plugges rett i en e-Up vi også benytter?
Er bare å plugge rett inn i e-Up. Fungerer uten problemer så lenge det er 1-fas oppsett.
Kan vel plugge rett i uansett om det er 1- eller 2-fas oppsett. e-Up-en ser vel bare ene fasen uansett.

Jeg har to stk Wall Connectors koblet med 230V 32A, en med 1-fas og en med 2-fas og e-Golfen funker fint med begge.

ahoo


spirrevipp

Noen tanker om kort vs lang slange på wall connector?

Kjøpte med kort slange siden wall connector blir stående så nærme ladeluken og tenkte lang slange bare vil bli mer rot, men så begynner jeg selvfølgelig å lure på om det er noe jeg ikke har tenkt på og at lang slange ville vært bedre...  :o ;D

Noen som har angret på valg av lengde på slange, den ene eller andre veien?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ahoo

Kjøp lang, veldig praktisk å kunne dra rundt bilen. Så slipper du være nøye med å rygge inn bilen eller visa versa.

Jeg hat TT-nett og har koblet opp som løsningen "230 V trefase uten nøytral". Jeg har ladet e-up helt fint, men når jeg prøvde med Bmw i3 fikk bilen feil melding og beskjed om å kjøre til service verksted. Noen tanker?

KjellG

Bilen gir gal feilmelding.
Burde vært: "Det er registrert feil på strømnettet - pakk det sammen og kjør det til verksted".

Ellemelle

Sitat fra: spirrevipp på søndag 08. januar 2017, klokken 11:05
Noen som har angret på valg av lengde på slange, den ene eller andre veien?
Jeg er kjempefornøyd med kort kabel. Kunne aldri tenkt meg en svært kabelkveil i garasjen/oppkjørselen bare sånn i tilfelle det skulle skje at jeg kjørte bilen inn en annen vei.

Nuvolari

Sitat fra: spirrevipp på søndag 08. januar 2017, klokken 11:05
Noen tanker om kort vs lang slange på wall connector?

Kjøpte med kort slange siden wall connector blir stående så nærme ladeluken og tenkte lang slange bare vil bli mer rot, men så begynner jeg selvfølgelig å lure på om det er noe jeg ikke har tenkt på og at lang slange ville vært bedre...  :o ;D

Noen som har angret på valg av lengde på slange, den ene eller andre veien?

Dersom du får en elbil til kan du lade begge bilene uten å måtte flytte den første bilen for å lade den neste. Med kort kabel er det ikke sikkert at dette går.

Jeg lader 2 biler fra samme lader og trenger minst 5m kabel for å få det til uten å måtte flytte på bilene.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

spirrevipp

Fikk installert Wall Connector i forrige uke, stor stas! Valgte å beholde varianten med kort slange siden det ikke er noen planer om bil nr 2 og jeg alltid parker med nesen inn i carport'en. Før jeg fikk ladestasjonen på plass måte jeg rygge inn for å komme til med UMC, og det var ganske knotete når det er mørkt og ryggekamera er skittent.

Måtte begrense meg til 3fas 16A pga hovedsikring, men det dekker behovet mitt. Selvfølgelig litt kjedelig å ikke kunne få benyttet oppgradert lader når bilen først har det, men reellt behov for det har jeg nok ikke... Så langt er raskeste ladehastighet jeg har sett vært 52km per time.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

cstromme

Noen som vet om det går an å kappe 7,5 meter-kabelen til en kortere lengde? 7,5 blir altfor langt her, og 2,5 blir litt for kort.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

krister461


cstromme

For langt i forhold til at kabelen blir veldig synlig fra utsiden av huset, og jo mindre den er jo mindre synlig blir den.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

krister461

Den henger jo fint når den er kveilet rundt laderen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA