Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er ditt batteritap - Hvordan regne ut

Startet av ironduke, onsdag 15. juni 2016, klokken 11:28

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Ferry på onsdag 13. april 2016, klokken 10:10
Fortell dem om alt det fine du har kjøpt for penga du har spart. Jeg har satt av avgifter og mva. på en egen gledeskonto. Den bruker jeg til restaurantbesøk, godt drikke, ferieturer osv.

Ha ha ha!!!  ;D ;D Nydelig! DEN skal jeg adoptere!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

larsk

Sitat fra: ironduke på tirsdag 12. april 2016, klokken 14:00
Jeg ble elbilist i februar i år, så har foreløpig en kort (men superfornøyd) fartstid. Det jeg har opplevd så langt, som jeg vil nevne er:

b) Folk som syter over at jeg ved å kjøre elbil "snylter på staten". Hvordan svarer man disse best?

Dont argue with idiots... osv...

Eventuelt: "ja, selvsagt! Jeg er jo ikke DUM!! sparte 100.000 i avgifter ved kjøp av bil, betaler ikke i bomringen, gratis kommunal parkering, null utgifter til drivstoff. Bare idioter legger ut 20-30 tusen hvert år på unødvendige avgifter"

Hvis det å ikke kjøpe ting som er kraftig avgiftsbelagt er å snylte, så er alle snyltere, f.eks alle som:
- ikke røyker
- ikke drikker alkohol
- ikke drikker brus
- ikke spiser godteri eller kjeks (sukkeravgift)
- fikser ting i hjemmet selv (blir ikke mva via snekker'n osv)
- sykler til jobben
- tar buss, trikk, tog (subsidiert)
- har husbanklån
- har studielån
- har barn (foreldrefradrag f.eks)
- har tatt, eller tar, utdanning, særlig de som tar høyere utdanning
- går til legen (kraftig subsidiert)
- ligger på sykehus (her snakker vi SERIØS unndragelse av faktiske kostnader :) )
- har motorsykkel istedenfor bil
- handler matvarer i Sverige
- kjøper varer fra utlandet via internett, som går under mva/tollgrensen
- de som sparer lønna isteden for å forbruke (blir ikke noe mva til fellesskapet av sparing; j**** snyltere!!!  :) )

osv osv osv osv osv

2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

peik

Sitat fra: zyp på tirsdag 12. april 2016, klokken 15:47
Sitat fra: kodalse på tirsdag 12. april 2016, klokken 14:26Kun første eier har bidratt med mva og engangsavgifter. De øvrige "snylter" da på stat og forrige eier.

Det blir feil å se på det sånn, innbetalte avgifter inngår også i bruktverdien på en bil. Når du kjøper en bruktbil så kompenserer du forrige eier for deler av avgiftene de har betalt.
Blir omtrent som å si at man snylter på staten hvis man drikker lettøl i stedet for pils...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA