Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ECO-meter grønn, gul, rød og "gode kjøreregler"

Startet av daghb, tirsdag 21. september 2010, klokken 21:31

« forrige - neste »

daghb

http://e24.no/makro-og-politikk/article3777431.ece

"Flere kilder spår overfor VG at bilavgiftene i 2011-budsjettet kan bli minst like omstridte som avgiften på biodiesel ble i fjor høst, dersom regjeringen til slutt bestemmer seg for å fremme forslagene.

VG kjenner til fire konkrete forslag som nå er til vurdering i regjeringsapparatet:

- Innføre en engangsavgift på elbiler, som i dag skjærer klar av hele avgiftssystemet."
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

elektrolux

Frykter det værste og håper på det beste.

Eneste en kan være sikker på er at framtiden er meget usikker og kanskje spesielt for Elbilene.

Tror det kan være lurt å beholde liv i de Elbilene vi har framfor å håpe på billige biler i framtiden. Tror ikke de nye bilene blir så billige som mange tror.

250K for nye Think forblir kanskje det beste tilbudet en kan få.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 24. august 2010, klokken 10:02
250K for nye Think forblir kanskje det beste tilbudet en kan få.
Eller i-MiEV til 239.900,-    De påstod igår at de skulle levere ca 400 stk i Norge neste år
http://presse.mitsubishi-motors.no/artikkel.asp?id=2426
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

daghb

Ser ut som avgiftsfritaket er fredet ut 2011. Deretter er de vel i fritt spill, tenker jeg. Synd at "grønn" i "rødgrønn" betyr så lite i praksis.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

eledille

Hvor så du det om fredning ut 2011, daghb?

Jeg så at finansministeren har fredet elbilene ut denne stortingsperioden, men at det likevel går rykter om at AP har tenkt å bryte løftet hans. Ellers oppfattet jeg ikke noe om fredning.

Jeg håper virkelig og inderlig at de ikke legger MVA på elbilene før 2013 - da går planene mine i bøtta... :(

Hvis nye elbiler plutselig blir dobbelt så dyre som en tilsvarende fossil ville salget av nye elbiler stoppe fullstendig. Prisen er allerede nær smertegrensen.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA