Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekord forsøk på motorvei.

Startet av bjaolsen, tirsdag 14. juni 2016, klokken 15:49

« forrige - neste »

refreol

#90
Sitat fra: zbk på mandag 02. januar 2017, klokken 13:03
Sitat fra: refreol på mandag 02. januar 2017, klokken 12:14
Men, det som nå skjer er at den stopper lading ved 95 til 98%. Dette skjedde aldri før.

Så - om jeg ikke innstiller for forvarming - så står den på sine 95 - 98%. Dersom jeg stiller inn forvarming ser jeg at den i god tid begynner å lade og på 100%, samt er varm som bestilt.

Stopper den på 95-98% eller har den stoppet på 100% og falt etterpå? (sjekk loggen på nettsidene).

Den stopper på en % i dette området - og står slik. Altså ingen "ølskum" effekt å snakke om.
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

aronesen

Da har jeg rundet 60.000 km og bilen har vært på service.
Tenkte jeg skulle lade bilen 100%, koble til canze og sjekke ståa.

Her er resultatet:
Usable state of charge 100%
Real state of charge 96.8 %
State of health (SOH) 99%
Available energy 22,9 kWh

Veldig fornøyd med dette.  :+1:
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

HCO

#92
Zoe 240 Life fra april 2016, 20700 km nå. Fikk nyeste BMS-software i dag. SOH endret seg fra 98% til 102%, og reell maks lading (dvs når bilen er ferdigladet og display/CanZe viser 100%) gikk fra 96,5% til 97,1%.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

pudderjagar

70 000km og SOH på 98%. Da same sidan eg fekk oppgradert FW på batteriet i oktober i fjor.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

HCO

Ikke så mye å hente i denne tråden, for de som bruker batteridegradering som argument mot elbil...
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

eriksj

Rundet nylig 10 000 km og sjekket SoH, ser den har falt fra 102 til 101. Når jeg sjekker voltage heatmap etter ferdig oppladet til 100%, så ser jeg at alle er veldig jevne (4,131 - 4,137) utenom celle 21 (4,096) og 61 (4,056) som er merkbart lavere enn det andre. Når jeg igjen sjekket ved ca 75%, så ser jeg samme tendens uten at jeg da leste av tallene.

Når jeg sjekket etter at bilen hadde gått rundt 3000 km, så var SoH 102 og voltage heatmap helt jevn uten så store avvik.

Bør jeg bekymre meg for dette, eller er det normalt?
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

aronesen

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 27. april 2017, klokken 16:31
70 000km og SOH på 98%. Da same sidan eg fekk oppgradert FW på batteriet i oktober i fjor.

70 000 km her også og samme SOH som deg ( 98% ).
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

HCO

26.000 km
SOH 101%
Estimert rekkevidde ved reset 209 km
Lithium Battery Controller (er dette det samme som BMS?) versjon 0852
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA