Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: iDrive 5.0

Startet av Beanie, tirsdag 14. juni 2016, klokken 10:17

« forrige - neste »

Beanie

Akkurat fått en Model S forrige uke , noen som har en rød adapter til overs eller vet va den eventuelt koster oss Tesla ? :) , er kjempehappy med bilen

Eip

Kun tesla som selger disse. Kostet vel 600 da jeg kjøpte den med bilen. Type2 kabel er også smart og ha
VIN: 509XX PD

Beanie

takk takk , har 400V 32A på jobben , dette går bra med  adapteren her ?, blir litt forvirra her med alle di forskjellige ladekontaktene , har fått takk i en skjøteledning til rød 400v 32A

o.b.lix

Nei rød adapter er 16A 400v. Kan evt lage en overgang fra 32A til 16A. med 16A 400v lader du ca 55km/t.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Beanie

Takk , hvordan er muligheten for da at jeg kan bruke di 32A jeg har tilgjengelig på jobben min , har både 16 å 32 tilgjengelig

o.b.lix

#5
f.eks disse kan brukes på 32A 400v

http://elbilhjelpen.no/htm/type2-3fase.html

http://www.nofuel.no/Produkt/salto-32a-veggboks#product

http://www.nofuel.no/Produkt/type2-veggboks-32a-mfast-kabel#product


Men skal du ha nytte av dette trenger du dobbeltlader i bilen, noe som på nyere biler er ekstrautstyr (som riktignok kan ettermonteres) Forskjell er 11kw mot 22kw eller 55km/t mot 110 km/t.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: Eip på mandag 11. april 2016, klokken 18:33
Kun tesla som selger disse. Kostet vel 600 da jeg kjøpte den med bilen.
De har satt opp prisene. Hvis jeg ikke husker feil snakker vi ca. dobling.

jkirkebo

Sitat fra: Beanie på mandag 11. april 2016, klokken 18:59
Takk , hvordan er muligheten for da at jeg kan bruke di 32A jeg har tilgjengelig på jobben min , har både 16 å 32 tilgjengelig

Bruk 16A, det holder vel i massevis med fulladet bil fra helt tom på 8 timer?

Dessuten må du ha dobbeltlader i bilen for å lade raskere enn 16A på 3-fase 400V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

#8
Sitat fra: Beanie på mandag 11. april 2016, klokken 18:59
Takk , hvordan er muligheten for da at jeg kan bruke di 32A jeg har tilgjengelig på jobben min , har både 16 å 32 tilgjengelig

http://evonestop.co.uk/shop/renault/renault-zoe/wallpodev-commercial-charge-iec62196-socket-type-2-16amp/

4000kr inkl frakt eks mva fra engelsk nettbutikk. Husk å velge 32A-varianten.

Du bør få en elektriker til koble den på kursen.

Sjekk også med Tesla om du har dobbeltlader på bilen. Nye biler kommer vel nå kun med enkeltlader, og så må dobbeltlader ettermonter av Tesla for de som ønsker / er villig til å betale for det.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

plvr

#9
Funnet et rødt stikk i et sommerhus i Danmark som gir 16A trefase 220v og prøvde et minutt med rødt adapter via rød skjøteledning uten problemer, 10 kW. Er det noen sjanse for å gjøre noe galt her eller er det plug and play?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Øyvind.h

#10
Bilen viser ikke 400v nettspenning slik man forventer. Det er 400v 16a trefas :)

Du gjør ikke noe galt så lenge du betaler strømmen :)

Sitter i sommerhus på Falster (Marielyst) selv. Saumfart huset for CEE stikk, men ble dessverre dansk schuko denne gangen også. Men med overgang så jeg i det minste får jord :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

plvr

#11
Takk Øyvind, jeg ble forvirret av spenningen, trodde jo den skulle angi 400v. Leser jo av strømmen og betaler for den. Bør jeg spesifikt be om tillatelse synes du?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Øyvind.h

Redigerte innlegget mitt. Det er riktignok ofte greit å få tak i eier av sommerhuset i DK om man ønsker (selv om du har leid av et selskap).

Men om du finner et CEE stikk og alt ser OK ut er jeg usikker på om jeg selv ville ringt. Betaler jo for bruken.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

plvr

Ja jeg så det nå. Men sikkert lurt å be om tillatelse. Eneste jeg risikerer er vel at de nekter meg å lade bil generelt og da er det langt til lader....
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA