Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hacking av Model S (CAN-bus-lesing etc.)

Startet av TrondheimsLeaf, tirsdag 14. juni 2016, klokken 06:21

« forrige - neste »

TrondheimsLeaf

Hei,

Jeg lurer på hvordan man kan sjekke rekkevidden på bilen, om det er 175km eller 199km som oppgitt. Evt, hvilken batteripakke man har? Det kom vel en oppgradering på rekkevidde mellom 2012 og 13?
Finnes det 1. generasjon med forbedret rekkevidde, eller er alle disse satt på 175 km?

lxm

Versjon 2 med noe forlenget rekkevidde har fotbrekk.
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

TrondheimsLeaf

Så om det er elektronisk brekk, så er det en 1. gen med oppgitt 175km rekkevidde?

nr1rayner

Sitat fra: TrondheimsLeaf på mandag 11. april 2016, klokken 17:24
Hei,

Jeg lurer på hvordan man kan sjekke rekkevidden på bilen, om det er 175km eller 199km som oppgitt. Evt, hvilken batteripakke man har? Det kom vel en oppgradering på rekkevidde mellom 2012 og 13?
Finnes det 1. generasjon med forbedret rekkevidde, eller er alle disse satt på 175 km?
Ehm, spørsmålet ditt er vel om du har en 1.generasjon eller den oppdaterte modellen?

Som lxm skriver kom det fotbrekk på den oppdaterte. I tillegg forsvant "klumpen" i bagasjerommet, ECO-knapp på rattet og fikk i tillegg B-mode.
Alle (eller de aller fleste) 1.gen hadde vel lyst interiør, mens de fleste oppdaterte har mørkt interiør.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Sitat fra: TrondheimsLeaf på mandag 11. april 2016, klokken 17:57
Så om det er elektronisk brekk, så er det en 1. gen med oppgitt 175km rekkevidde?
Så blir det da ja. 
Leaf 2012/Aug 160.000 km

TrondheimsLeaf

Ok, da har jeg fått oppklart dette.

Takk for hjelpen  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA