Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla S med autopilot eller uten?

Startet av Sungrazer, tirsdag 14. juni 2016, klokken 06:10

« forrige - neste »

Truls Martin

Sitat fra: Sungrazer på mandag 11. april 2016, klokken 17:10
... Og kunne tenke seg å bytte to av dem med to av mine fire venstrefelger?! [emoji23]

Er du sikker på at det ikke er høyrefelger du har?
Har vel egentlig hele tiden lurt på hva som er riktig rulleretning på felgene...
Min ble i hvertfall levert slik fra fabrikk i 2014
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Sungrazer

Er ikke sikker i det hele tatt.  :-[ Samme det, jeg har satt på felgene og forsøker å glemme at de er like. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

JorgenM

Jeg spurte Bavaria om dette, rimelig sikker på at de skal være som hos Truls Martin ja, at de "hugger" fremover.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på søndag 17. april 2016, klokken 13:29
Jeg spurte Bavaria om dette, rimelig sikker på at de skal være som hos Truls Martin ja, at de "hugger" fremover.

Tja, vinterhjula jeg fikk med fra Bilia Drammen "hugger" bakover på begge side, altså motsatt av det Bavaria sier. Sommerhjula er like alle sammen, i motsetning til vinter, bortsett fra at felgene bak med 175/60/19 mulig er litt bredere. Altså hugger sommerhjula hver sin vei, men vinter hugger bakover.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

RodeoKlovn

Henta felgene mine i går, der hugger de fremover på den ene siden av bilen og bakover på andre siden, altså 4 høyre/venstrefelger...

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3 Fluid Black

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på søndag 17. april 2016, klokken 18:55
På offisielle BMW-bilder så hugger de fremover i alle fall:
https://mediapool.bmwgroup.com/download/edown/pressclub/publicq?dokNo=P90204293&quality=80&attachment=1&square=0&actEvent=scaleZoom

Ellers er det en mix på Finn.no

Og i bilder av i3 tråden er det bare bakover..... :)

Og dette er vel offisielle bilder: https://www.bilia.no/biler/bmw/bmw-i/i3/?gclid=CPz34rO3l8wCFUXbcgod5TcHYw

Slått meg til ro med at begge veier er greit. Nå hugger de forover på venstre og bakover på høyre hos meg. Skulle det hat mye å si for luftmotstand, burde bilen trukket til en eller annen side - det gjør den ikke !
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

På det ene bildet på Bilia med de samme felgene så hugger de jo også fremover :)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på mandag 18. april 2016, klokken 08:01
På det ene bildet på Bilia med de samme felgene så hugger de jo også fremover :)

Jo da, er nok mest fokusert på 428 som jeg har..... ;)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Dem du mente ja :)
Har 428 med vinterdekk jeg. Er noe herk med felger som ikke er 'symmetriske'.

StN

Var det noen som fikk informasjon angående de asymetriske felgene og innsparings-kampanjen til BMW da de bestilte bilen?

For meg kom det som en overraskelse da jeg skulle skifte til sommerdekk  :o :(

TM

Ja, jeg fikk høre om det. Men det kan vel ikke kalles en mangel som gir grunnlag for reklamasjon. De kundene som ikke leser om det på elbilforum vil vel aldri oppdage det. Men jeg synes det er en merkelig avgjørelse fra BMW. De tjener vel ikke så mye på i3 produksjonen, men dette må vel uansett bli småpenger i den store sammenhengen.

StN

Reklamasjon kan man sikkert bare glemme om det ikke bli oppstyr nok rundt tema globalt. At de har spart penger på å droppe produksjonene av en form som i et 3d program kan speiles er jo litt smålig for et premium merke som BMW, men det er jo min subjektive mening.

Vi kjører fortsatt på vinterdekk mens vi diskuterer med forhandler om hvordan vi kan løse det.

jkirkebo

Sitat fra: TM på onsdag 01. juni 2016, klokken 19:59
Ja, jeg fikk høre om det. Men det kan vel ikke kalles en mangel som gir grunnlag for reklamasjon. De kundene som ikke leser om det på elbilforum vil vel aldri oppdage det. Men jeg synes det er en merkelig avgjørelse fra BMW. De tjener vel ikke så mye på i3 produksjonen, men dette må vel uansett bli småpenger i den store sammenhengen.

Mangel? Neppe. Og dessuten en sak det er delte meninger om tror jeg. Personlig hadde jeg antageligvis blitt sur og klaget om jeg kjøpte en bil som ble levert forskjellige felger på venstre og høyre side. Mer å passe på ved dekkskifte, jeg hadde antageligvis endt opp med forskjellige typer på hver siden av bilen ;)

Heldigvis er også turbinfelgene til Tesla 4 identiske felger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sungrazer

Sitat fra: StN på onsdag 01. juni 2016, klokken 20:53
Reklamasjon kan man sikkert bare glemme om det ikke bli oppstyr nok rundt tema globalt. At de har spart penger på å droppe produksjonene av en form som i et 3d program kan speiles er jo litt smålig for et premium merke som BMW, men det er jo min subjektive mening.

Det er ikke bare BMW som gjør dette. Etter at jeg ble oppmerksom på det har jeg sett andre bilmerker også kjøre rundt med fire like felger hvor de i utgangspunktet har asymetriske mønster. Sist på en 2016 Volvo XC90 PHEV.

Om du syns det er fryktelig kan man kjøpe løse felger. Et sett koster bare ca. 30 lapper, og det er bare felgene. Dekk kommer i tillegg.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA