Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av MeTesla, mandag 13. juni 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

MeTesla

Sitter og smiler på dine vegne! Bra timing mtp lading og 60 pakka. Gikk fra Leif til Tesla selv og det var - WOW!!


Gled deg

sims

Sitter på gjerdet og tror jeg vil gå for en 75d.... 60 blir litt kort (har S85 idag). Siden de skal heve prisen på 60 neste uke, vil det ikke være naturlig at det kanskje kommer et bedre tilbud på 75 frem mot nyttår?

Bjoris

Sitat fra: sims på søndag 20. november 2016, klokken 09:24
Sitter på gjerdet og tror jeg vil gå for en 75d.... 60 blir litt kort (har S85 idag). Siden de skal heve prisen på 60 neste uke, vil det ikke være naturlig at det kanskje kommer et bedre tilbud på 75 frem mot nyttår?

Du tenker på oppgraderingstilbud? Som ny blir jo ikke 75 billigere av at 60 blir dyrere!

Problemet er at du får ett tillegg for etterbestilling samt mva så tviler veldig på at det blir mindre enn 77.000, men jeg tenker også at oppgraderingsprisen må gå tilsvarende ned, men Telsa har strammet inn på alt slikt så blir ikke forundret om de ser på hva en har betalt og priser etter det!

Jeg prøvde å oppgradere til karbon intr på min X siden prisen nå har gått ned til 2.100 fra 8.600, men fikk 8.600! Kan være feil, men blir ikke forundret om de mener jeg skal betale den prisen som var når keg bestilte. Fair kanskje siden min model ikke kan bestilles lengre, men isåfall tror jeg en vil se tilsvarende på batteriopppgradering!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman


Bjoris

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. november 2016, klokken 21:20
8600 for karbon? Da har man god timelønn for å foliere istedet...

Ja, det er bare tull til den prisen, men 2.100 som det koster nå hadde jeg tatt det med, men blir nok vanskelig for eksisterende bestilling...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

alda

Sitat fra: Oniker1 på fredag 18. november 2016, klokken 18:49
Jeg var en sånn en. Bekreftet bestillingen på ny TMS 60D for en halvtime siden. Jeg har ventet på nedjustering i pris lenge, men det kommer ikke til å skje.
Fikk mail om at prisen på 60D skulle økes 22.November og at slutten på gratis SC over nyttår. Det var mitt spark i baken - og nå er bilen sendt til produksjon

Så nå er det bare å vente til februar til bilen kommer :D :D :D
Sitat fra: Stigzy på lørdag 19. november 2016, klokken 15:02
Da har det skjedd saker i gården her også! Har lenge hatt reservert en TM3, men har nå endelig tatt valget og bestilt en TMS!! Dog en rimelig versjon S 60 med vinterpakke, lydpakke, glasstak, premiumpakke og deep blue metallic lakk! Fått levering mars 2017, så da er jeg innafor gratis lading :) Valgte å kjøre på med bestilling da jeg ikke vil få prishoppet på 20 000kr med meg, og jeg er temmelig lei av dieselbilen jeg har! Har tidligere hatt Nissan Leaf og vet hvor god kjørekomfort en elbil har, så gleder meg! Har dog aldri prøvekjørt en Tesla bevisst pga vil vente til jeg får en selv og få en WOW følelse!

Om jeg gleder meg?? Oyeah!

Grattis bägge två - ni har gjort kanondeals!
Bilen er en dröm, det är bara att glädja sig. Har redan kört ca. 400 mil med min, långturer från Oslo till Valdres, Lillehammer, Kragerø. Funkar hur fint som helst, har nästan bara laddat på 5AMP/schucko hemma + ett par gånger på SC. Än så länge ångrar jag absolut inte att jag inte valde AP (kan ju uppgradera senare), älskar att köra bilen! Sitter bara med ett fett smil bakom ratten mil efter mil  ;D ;D ;D
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

sims

Kjapt spørsmål fra en som sterkt vurderer s60d:  hva er forskjell i tilgjengelig kwh på batteriet ved 100% SoC for s60d vs 90% for s75d?

F_P

Sitat fra: sims på mandag 21. november 2016, klokken 10:12
Kjapt spørsmål fra en som sterkt vurderer s60d:  hva er forskjell i tilgjengelig kwh på batteriet ved 100% SoC for s60d vs 90% for s75d?

2-3 kW i favør 75D
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Lynet

Du mener sikkert 2 til 3 kWh. Ikke bra å rote mellom effekt som er kW og energi som er kWh.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sims

Da ble det 60D på meg m alt. Håper/tror den klarer Oslo-Kvitfjell vinterstid (bør gå da jeg pleier å ligge på 45-50kwh med nåværende S85... på vei opp. Ned blir vel en lek da jeg kan kose meg med regen ned fra fjellet  8) på full SoC.

Dere med 60D - hva er rekkevidderekorden deres?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA