Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av MeTesla, mandag 13. juni 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

alda

All Tesla Cars Being Produced Now Have Full Self-Driving Hardware

The Tesla Team

19. oktober 2016
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Amoss

Sitat fra: alda på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:55
All Tesla Cars Being Produced Now Have Full Self-Driving Hardware

The Tesla Team

19. oktober 2016

Korrekt. Men du betaler kun for dette dersom du bestiller og aktiverer det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

alda

Sitat fra: Amoss på torsdag 20. oktober 2016, klokken 18:42
Sitat fra: alda på torsdag 20. oktober 2016, klokken 16:55
All Tesla Cars Being Produced Now Have Full Self-Driving Hardware

The Tesla Team

19. oktober 2016

Korrekt. Men du betaler kun for dette dersom du bestiller og aktiverer det.

OK, intressant - det trodde egentligen jag oxå, men blev totalt nedsablad i en annan tråd här... Många som har beställt bilar i senare tid menade nämligen att dom skulle få denna hardwaren för det priset dom redan har betalt per automatik, så länge produktionen inte hade startat... Någon trodde till och med att den var inkluderad i bilar som blev färdigproducerade i dag (!), och visade till att DS på Tesla hade sagt detta i dag...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Amoss

Sitat fra: alda på torsdag 20. oktober 2016, klokken 19:53
OK, intressant - det trodde egentligen jag oxå, men blev totalt nedsablad i en annan tråd här... Många som har beställt bilar i senare tid menade nämligen att dom skulle få denna hardwaren för det priset dom redan har betalt per automatik, så länge produktionen inte hade startat... Någon trodde till och med att den var inkluderad i bilar som blev färdigproducerade i dag (!), och visade till att DS på Tesla hade sagt detta i dag...

Det er en helt annen problemstilling enn den jeg tar opp: Så lenge man ikke bestiller med AP så blir ikke bilen dyrere av at AP blir dyrere.

Dersom man uansett bestiller med AP (fra og med nå) så har du helt rett i at prisen går opp. For de du nevner her som har bestilt gammel AP og nå forventer ny AP så er det mulig å argumentere for begge løsningene - selv om jeg mener de så klart må få minst det de bestilte til maks den prisen de bestilte det til (og gis mulighet til å oppgradere mot ett tillegg).
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

LexLektor

Vet dere ribbet pris for 60d og x60d i US$? Finner ikke ut hvordan jeg skal komme inn på amerikanske Tesla-siden...
V≡NT≡R

Cobos

Velg land helt nederst. Du finner sikkert et lite norsk flagg, trykk på det får du masse fine valg.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

LexLektor

Takk. Blir spennende å se om det blir en prisjustering fremover, da helst nedover
V≡NT≡R

Helge Alm

LexLektor:
Pris ribbet X75 i USA er $85.800,-. Kurs 8,17. Men bruker 5% valutasikring (som er helt vanlig) ut fra kurs på $8,-, dvs. $8,4. I NOK er dette kr. 720.720. Antar videre  frakt inkl. fors. til kr 20.000,-. Antar intern frakt i Norge inkl. klargjøring er kr 10.000. Reg.avgift/dok.avgift er på kr 5.200,-. 
Pris blir da 756.000. Pris UMC og blått adapter  - er ikke det ca. 6.200? Samlet kalkulert pris 762.200.-. som er lik pris i konfiguratoren. Min konklusjon: Samme pris i Norge som i USA for en ribbet X75.

nie

Sitat fra: alda på fredag 21. oktober 2016, klokken 08:34
Sitat fra: Amoss på torsdag 20. oktober 2016, klokken 20:04
Sitat fra: alda på torsdag 20. oktober 2016, klokken 19:53
OK, intressant - det trodde egentligen jag oxå, men blev totalt nedsablad i en annan tråd här... Många som har beställt bilar i senare tid menade nämligen att dom skulle få denna hardwaren för det priset dom redan har betalt per automatik, så länge produktionen inte hade startat... Någon trodde till och med att den var inkluderad i bilar som blev färdigproducerade i dag (!), och visade till att DS på Tesla hade sagt detta i dag...

Det er en helt annen problemstilling enn den jeg tar opp: Så lenge man ikke bestiller med AP så blir ikke bilen dyrere av at AP blir dyrere.

Dersom man uansett bestiller med AP (fra og med nå) så har du helt rett i at prisen går opp. For de du nevner her som har bestilt gammel AP og nå forventer ny AP så er det mulig å argumentere for begge løsningene - selv om jeg mener de så klart må få minst det de bestilte til maks den prisen de bestilte det til (og gis mulighet til å oppgradere mot ett tillegg).


Det betyder alltså att bilar som från och med nu inte beställs med AP, får nix,nada, no AP-hardware installert? (Eller får dom gammal AP hardware tro...?)
Tidligare blev ju det installert på alla bilar, och Tesla's info ovanför kan ju se ut som om alla får hardware'n i fortsättningen oxå...

Ny hardware installeres og leveres på alle biler som gikk i produksjon f.o.m. forrige uke.

Kjipeste software er blitt dyrere (opp fra 25k til 41k) slik at de av oss som kun er interessert i adaptiv cruise (ACC) antagelig må betale 41k for å få dette. Skal man ha "full selvkjøring" på et ukjent tidspunkt i fremtiden,  koster jo herligheten 65-70k som er en ren software-kostnad.

Liker ikke denne utviklingen i det hele tatt.


petersv

Hvorfor ikke? Ville du foretrukket å ikke ha mulighet til å låse det opp enkelt, og heller måtte etterinstallere HW, som i og for seg ikke er mulig?

Kanutten

Sitat fra: petersv på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:01
Hvorfor ikke? Ville du foretrukket å ikke ha mulighet til å låse det opp enkelt, og heller måtte etterinstallere HW, som i og for seg ikke er mulig?

Det finnes antagelig mange potensielle kunder som synes adaptive cruise er tilstrekkelig.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

nie

Sitat fra: petersv på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:01
Hvorfor ikke? Ville du foretrukket å ikke ha mulighet til å låse det opp enkelt, og heller måtte etterinstallere HW, som i og for seg ikke er mulig?
Jeg ville hatt adaptiv cruise som standard, evt som en billig opsjon uten å blande dette autopilot-greiene.
Tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.
Hvis jeg skal kjøpe ny bil nå, ender jeg opp med å betale 41k for en banalitet som jeg har hatt på bilene mine siden 2010.
....men jeg har AP 1.0 på min nåværende bil. Bruker det i køkjøring men for meg faller det gjennom i en ren kost/nytte vurdering.

thilo

Sitat fra: nie på fredag 21. oktober 2016, klokken 09:11
Jeg ville hatt adaptiv cruise som standard, evt som en billig opsjon uten å blande dette autopilot-greiene.
Tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.
Hvis jeg skal kjøpe ny bil nå, ender jeg opp med å betale 41k for en banalitet som jeg har hatt på bilene mine siden 2010.
....men jeg har AP 1.0 på min nåværende bil. Bruker det i køkjøring men for meg faller det gjennom i en ren kost/nytte vurdering.
Er jo grunn at "alle" vil ha adaptive cruise å få den inn i en dyrt pakke, samme med el. bakluke...

Dem må tjene penger på S og X i dag  ;)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Kim Kim

Har vi noen tro på prisreduskjon før jul? Står på trappene for bestilling av ny bil.
Og hva skjer om prisreduskjonen kommer to måneder etter man har bestillt? Man er vel bundet til det man får på bestillingstidspunkt?
Er reduksjonen stor kan man  kanskje kansellere og bestille på nytt selv om man mister depositumet?
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

MeTesla


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA