Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av MeTesla, mandag 13. juni 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Når konkurrentene til TMX iht. forslag til statsbudsjett skal falle med 100.000 kr i pris så bør Tesla gjøre noe med prisene her i Norge, noe de også har mulighet til siden USD har falt mot NOK.

Jeg er en av de som snuser på TMX men som synes prisen begynner å bli litt vel drøy. TMX scorer høyt på kulhetsfaktor men Cayenne, XC90, GLE pluginhybrider er trauste, gjennomprøvde kvalitetsbiler.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

nie

Sitat fra: alda på torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:35
Gjerdesitterne fikk mulighet å bli sittende i minst to år til, da momsfritaket forlenges til 2020 i nytt statsbudsjett :)
Så lenge jeg kan sitte på gjerdet og kose meg med min 85D og vente på en passende $-kurs så føler jeg at jeg får i både pose og sekk

OleI

Enig, sitter selv med en P85 og sånn sett litt mindre utsatt enn mange for evt verdifall og venter på dollar nedgang med en X i bestilling. Dvs med sen levering. Vil tro at når justeringen først skjer så vil det bli ala Canada. Der hadde de delt opp justeringen i to. Hvis jeg ikke husker helt feil var det 2 x 2000 CAD. Det kan virke som at pris på X er satt ut fra en høyere dollar, men det burde nå være rom for en justering på begge disse. Får bare håpe prognosene stemmer. Isolert sett mtp. Tesla ihvertfall ;D

HKS

Skal ikke mye til før prognosene endres...

http://www.dn.no/nyheter/okonomi/2016/10/12/1704/Valuta/dollaren-er-blitt-over-20-ore-dyrere-pa-mindre-enn-to-uker

Per dagens prognoser ville jeg ikke holdt pusten for noen snarlige store reduksjoner. Kanskje noen mindre justeringer utpå nyåret når backlogen for Model X er levert. Det er vel kanskje Model X det er størst potensiale for nedjustering på, da vekslingskursen er høyere enn Model S.

Tesla har vel også nettopp justert opp prisene i Sverige og Storbritania.
Tesla Model S 90D

OleI

Se derja, da var UK justert og. Noe dato for når det skjedde?
Nå har de hatt økt inntjening både på S og X lenge i Norge, spesiellt på X.
Burde være rom for liten justering om så kursen blir liggende der den er nå.
Langtidsprognoser er fortsatt gode, så bare å krysse fingrene for at det fortsetter sånn.

peik

- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

jkirkebo

Sitat fra: peik på lørdag 15. oktober 2016, klokken 10:02
Har ingen som helst tro på prisnedgang som følge av lavere dollarkurs.

Hvis de ikke justerer etterhvert som krona evt. styrker seg videre mot dollaren blir nok salget ganske svakt fremover.

Eller mente du at krona neppe vil styrke seg videre mot dollar fremover?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

knut.aulie

Dollar står i min valutakalkulator til 8,22 i dag var 7,84 for kort tid siden ....

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 15. oktober 2016, klokken 11:06
Dollar står i min valutakalkulator til 8,22 i dag var 7,84 for kort tid siden ....

Og rundt 9 kroner for ennå litt mer tid siden. Historisk sett har dollarkusen vært lavere i dag, og retningen ser ut til å være nedover selv om det selvsagt går litt inrykk og napp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rolf Marius

Har noen en formening om når/om det kommer en ny modell 3-4år fram i tid av TMS? Siden det nå er en facelift som er kommet?

S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

turfsurf

Vil tippe at når M3 er godt i rute, så vil man bygge opp en ny plattform for S og X som benytter mye av det de har lært med M3. S og X blir jo karakterisert som biler som er vanskelig å produsere. Så rundt 2019 kanskje...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

N00b

Det høres fornuftig ut turfsurf.
Nå går alle ressursene til å spikre løsninger på M3, når den konfigurasjonen er låst vil det gradvis bli ledige ressurser til ny S/X.  2019 høres helt plausibelt ut.

MeTesla

Sitat fra: turfsurf på lørdag 15. oktober 2016, klokken 16:54
Vil tippe at når M3 er godt i rute, så vil man bygge opp en ny plattform for S og X som benytter mye av det de har lært med M3. S og X blir jo karakterisert som biler som er vanskelig å produsere. Så rundt 2019 kanskje...

219 ja - kanskje det? Da får vi virkelig håpe at avgiftene på kjøp ikke innføres før den tid.

Forøverlig veldig få Teslaer her i India som jeg sitter nå og koser meg med å lese Forum vha VPN til Sverige:-)

alda

Nu tror jag gjerdesittarna blir tvungna att vänta på ett ännu större dollarfall för att få prisnedgång... Ny AP Hardware kostar...Får vi kanske en prisUPPgång istället???  :o
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA