Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av MeTesla, mandag 13. juni 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

RonnyØ

Noen som tror de åpner for 100D før nyttår, for å dra på litt der også?
Husqvarna Automower 320

lunitiks

Sikkert planen å få flest mulig til å handle før nyttår, så lanserer de 100 over nyttår da
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 15. november 2016, klokken 16:56
Uvanlig med slikt forhåndsvarsel. Kombinert med at gratis SC kun gjelder biler bestilt før årsskiftet, kan dette bare bety at de har et veldig/spesielt behov for mange bestillinger - nå

Kanskje planen er å vise to etterfølgende kvartaler med overskudd?

Uansett har de jo ett års-produksjonsmål de må prøve å oppnå - og de ble liggende på etterskudd i første halvår.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

rsomby

Sitat fra: Amoss på tirsdag 15. november 2016, klokken 17:35
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 15. november 2016, klokken 16:56
Uvanlig med slikt forhåndsvarsel. Kombinert med at gratis SC kun gjelder biler bestilt før årsskiftet, kan dette bare bety at de har et veldig/spesielt behov for mange bestillinger - nå

Kanskje planen er å vise to etterfølgende kvartaler med overskudd?

Uansett har de jo ett års-produksjonsmål de må prøve å oppnå - og de ble liggende på etterskudd i første halvår.

Produksjonsmålet for året er 80.000. Målet for andre halvår 2016 er 50.000.
Tallene kvartalsvis
Q1: 14,810
Q2: 14,402
Q3: 24,821

Total:  54,033

Teslanewbie

Ser ikke lovende ut mtp prisreduksjon

Dollaren på vei mot 11 kroner

En av grunnene til at dollaren kan komme til å stige så høyt som helt opp mot 10,00-11,00 mot norske kroner i løpet av 2017 er at rentene i hhv USA og Norge er ventet å gå motsatt vei.

http://aksjeanalyser.blogg.no/1479408380_dollaren_p_vei_mot_11.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Haha. Sikker kilde det der. Hvis du har noe tro på det er det jo bare å kjøpe dollar til du stuper, så blir du rik!

tiger``n

Sitat fra: petersv på fredag 18. november 2016, klokken 09:05
Haha. Sikker kilde det der. Hvis du har noe tro på det er det jo bare å kjøpe dollar til du stuper, så blir du rik!
Heller ønsketenkning vil jeg si. Dollar som stuper er vel det verste marerittet for Tesla-eiere ser det ut til, mange virker til å være langt over gjennomsnittet opptatt av slike ting.

alda

Sitat fra: tiger``n på fredag 18. november 2016, klokken 10:44
Heller ønsketenkning vil jeg si. Dollar som stuper er vel det verste marerittet for Tesla-eiere ser det ut til, mange virker til å være langt over gjennomsnittet opptatt av slike ting.
Håller delvis med, men värre är det väl med alla som utsetter köp av Tesla i påvente lavere USD, fins många exempel på detta... Tror många av dessa gjerdesittare fikk lite bråttom när nyheten om slut på gratis SC-charging kom :o
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Oniker1

Sitat fra: alda på fredag 18. november 2016, klokken 11:13
Sitat fra: tiger``n på fredag 18. november 2016, klokken 10:44
Håller delvis med, men värre är det väl med alla som utsetter köp av Tesla i påvente lavere USD, fins många exempel på detta... Tror många av dessa gjerdesittare fikk lite bråttom när nyheten om slut på gratis SC-charging kom :o

Jeg var en sånn en. Bekreftet bestillingen på ny TMS 60D for en halvtime siden. Jeg har ventet på nedjustering i pris lenge, men det kommer ikke til å skje.
Fikk mail om at prisen på 60D skulle økes 22.November og at slutten på gratis SC over nyttår. Det var mitt spark i baken - og nå er bilen sendt til produksjon

Så nå er det bare å vente til februar til bilen kommer :D :D :D
TMS 60D - Februar 2017

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

tiger``n

Det er jo en typisk Tesla ting å gjøre da.
Sette opp prisen og ta bort ting som før var inkludert.
Formålet er selvsagt å få flere bestillinger på dette året for å nå visse produksjonsmål.
De vet vel at med den konkurransen som kommer til å komme fra flere forskjellige firma, at hvertfall TMS kan bli omtrent overflødig innen 2-3 år rent salgsmessig. Da er den 7-8 år gammel siden den kom i 2012.
De er nødt til å få inn så mye penger som overhodet mulig på den kapasiteten og de modellene de allerede har klare til å produsere, og mens de ennå har "forsprang" som mange her inne vil si de har.

Oniker1

Sitat fra: tiger``n på fredag 18. november 2016, klokken 19:13
Det er jo en typisk Tesla ting å gjøre da.
Sette opp prisen og ta bort ting som før var inkludert.
Formålet er selvsagt å få flere bestillinger på dette året for å nå visse produksjonsmål.
De vet vel at med den konkurransen som kommer til å komme fra flere forskjellige firma, at hvertfall TMS kan bli omtrent overflødig innen 2-3 år rent salgsmessig. Da er den 7-8 år gammel siden den kom i 2012.
De er nødt til å få inn så mye penger som overhodet mulig på den kapasiteten og de modellene de allerede har klare til å produsere, og mens de ennå har "forsprang" som mange her inne vil si de har.

alt er spekulasjoner..
Du vet at det ble spekulert i at jorda skulle gå under i millenniumskiftet?
Folk spekulerer i om det finnes "andre" der ut basert på noen sirkeler i en kornåker.
Folk spekulerer faktisk i at Elvis, 2pac og selveste Jim Morrison fortsatt lever og chiller nede i karibien et sted.

Det jeg vet er at tesla er vannvittig fin bil og er verdt pengene nå i dag.
Jeg forventer ikke å tjene noen penger på den, jeg vil bare glede meg til å sette meg bak rattet på den hver eneste dag. Dersom man hele tiden kjøper seg bil for å tjene mest mulig penger ved et salg så burde man velge det som yrkeskarriere.
For min del så ville jeg blitt deprimert dersom jeg hadde "annenhåndverdien" hengende over meg hver gang jeg kjørte den.
Man lever kun en gang. Som unga sier: "YOLO"  8) 8)
TMS 60D - Februar 2017

tiger``n

Sitat fra: Oniker1 på fredag 18. november 2016, klokken 19:28
Du vet at det ble spekulert i at jorda skulle gå under i millenniumskiftet?
Folk spekulerer i om det finnes "andre" der ut basert på noen sirkeler i en kornåker.
Folk spekulerer faktisk i at Elvis, 2pac og selveste Jim Morrison fortsatt lever og chiller nede i karibien et sted.
Nei, alt er ikke bare spekulasjoner. Og man trenger ikke å være flåsete fordi man er uenig.
Det vi vet, er at Tesla er veldig dyre biler, og at andre merker vil komme "etterhvert" med alternativer. Per dags dato og sikkert både 3 og 4 år frem i tid vil bilen du har kjøpt være ledende på veldig mange områder. Jeg ønsker deg til lykke med din nye bil og håper du blir fornøyd, du har allerede tegn på fanatisme ser jeg, godt tegn  :P

Sjøhyene

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 17. november 2016, klokken 23:26
Ser ikke lovende ut mtp prisreduksjon

Dollaren på vei mot 11 kroner

En av grunnene til at dollaren kan komme til å stige så høyt som helt opp mot 10,00-11,00 mot norske kroner i løpet av 2017 er at rentene i hhv USA og Norge er ventet å gå motsatt vei.

http://aksjeanalyser.blogg.no/1479408380_dollaren_p_vei_mot_11.html
Astrologi og spåkoner er det jeg tenker når jeg leser den bloggen der. At han får så mye spalteplass er uforståelig for meg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Stigzy

Da har det skjedd saker i gården her også! Har lenge hatt reservert en TM3, men har nå endelig tatt valget og bestilt en TMS!! Dog en rimelig versjon S 60 med vinterpakke, lydpakke, glasstak, premiumpakke og deep blue metallic lakk! Fått levering mars 2017, så da er jeg innafor gratis lading :) Valgte å kjøre på med bestilling da jeg ikke vil få prishoppet på 20 000kr med meg, og jeg er temmelig lei av dieselbilen jeg har! Har tidligere hatt Nissan Leaf og vet hvor god kjørekomfort en elbil har, så gleder meg! Har dog aldri prøvekjørt en Tesla bevisst pga vil vente til jeg får en selv og få en WOW følelse!

Om jeg gleder meg?? Oyeah!
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA