Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av MeTesla, mandag 13. juni 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

rsomby

Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 22:03
Står en bil i en butikk som en kunde ikke klarte å hente ut. Det er en prefacelift med alt utstyr minus bakovervendte seter + grå 21 tommere. Prisen er 855'. Ny med facelift og samme utstyr koster 966'. Så det tilbudet er for godt til å si nei til. Så får det heller gå at jeg kanskje heller vil ha en annen farge.

Men er det dumt å kjøpe ny bil uten facelift kanskje?

Betaler 869 for en helt ny 90d vel og merke uten et par ting som pano (har hatt én med), og nå 19". Men seriøst, spør om rabatt, tipper du får din eksakte konfig for en grei rabattert pris. Jeg hadde minus 35k + 8k referral bonus.

Afterburner

Hva er bakrunnen til denne rabatten på 35'? Jeg har ikke direkte spurt om denne, men selgeren er ikke villig til å fire ei krone. Han sier Tesla ikke gir rabatter. Kun de 8' via den koden.

Ellers har fruen lagt ned veto om fargevalg. Hun skal ha perlehvit. Og da er det bare å lytte.  ;D

Så nå må det bli en ny prelift.

rsomby

Etter hva jeg fikk forklart så var det 35k i rabatt fordi de selger så lite biler for tiden, også var det rett før kvartalslutt.

Kimpala

Det var (jeg fikk) ihvertfall rabatt pga kursendringer ett øyeblikk. Men det har gått over ... og i motsatt retning :/
X
3

Espen Hugaas Andersen

Prisene i UK skal justeres for valuta 1. oktober, så jeg ville ikke bli overrasket om vi får en justering her også.

Det er forståelig at Tesla har vært avventende med å senke prisene i Q3. I Q3 har de stort sett hatt nok etterspørsel, og alt har handlet om å få solgt flest mulig biler til høyest mulig pris, slik at Tesla kan vise at de klarer å få til profitabel drift. I Q4 derimot så vil ordrereserven på Model X i Norge stort sett være brukt opp, og da er det lurt å justere prisene for valuta, slik at etterspørselen økes mest mulig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

alda

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 26. september 2016, klokken 18:22
Prisene i UK skal justeres for valuta 1. oktober, så jeg ville ikke bli overrasket om vi får en justering her også.

Det er forståelig at Tesla har vært avventende med å senke prisene i Q3. I Q3 har de stort sett hatt nok etterspørsel, og alt har handlet om å få solgt flest mulig biler til høyest mulig pris, slik at Tesla kan vise at de klarer å få til profitabel drift. I Q4 derimot så vil ordrereserven på Model X i Norge stort sett være brukt opp, og da er det lurt å justere prisene for valuta, slik at etterspørselen økes mest mulig.

Prisjusteringen for UK er unik for dem, og utelukkende pga. pundets kollaps post "Brexit" - så her er det snakk om OPPjustering sv prisene.

Det kan nok stemme at Tesla legger inn en ekstra rabatt ved slutten av hvert kvartal på tilsvarende 4000 USD = ca. 35' NOK - fikk samme tilbud i slutten av juni med frist ut måneden...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: alda på mandag 26. september 2016, klokken 18:30Prisjusteringen for UK er unik for dem, og utelukkende pga. pundets kollaps post "Brexit" - så her er det snakk om OPPjustering sv prisene.
Vi vet ikke hvor unik justeringen er. I denne omgang er det vel bare i UK at det er aktuelt å justere prisene opp, mens i resten av Europa er det aktuelt å justere prisene ned. Det er naturlig at Tesla vil ikke snakke veldig høyt om å justere prisene ned samtidig som de er i innspurten på sitt viktigste kvartal på noen år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Afterburner

Da ble det en splitter ny P90D. Perlehvit og lekker med alt utstyr. Fikk jammen 150' i rabatt. Og jeg som bare var innom for å bestille en 90D.  ::)

Tuxedo

Sitat fra: Afterburner på mandag 26. september 2016, klokken 19:16
Da ble det en splitter ny P90D. Perlehvit og lekker med alt utstyr. Fikk jammen 150' i rabatt. Og jeg som bare var innom for å bestille en 90D.  ::)
What?  Var det en allerede produsert bil som ikke var blitt avhentet, eller snakker vi vanlig bestilling?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Afterburner

Sitat fra: Tuxedo på mandag 26. september 2016, klokken 19:19
What?  Var det en allerede produsert bil som ikke var blitt avhentet, eller snakker vi vanlig bestilling?

En bil som står i Drammen som en kunde ikke kunne hente ut.

nie

Sitat fra: Afterburner på mandag 26. september 2016, klokken 19:23
Sitat fra: Tuxedo på mandag 26. september 2016, klokken 19:19

En bil som står i Drammen som en kunde ikke kunne hente ut.
Gratulerer.
Havnet vel noe på feil side av millionen da?

Afterburner

Prisen har jeg alt glemt. Fokuserer heller på at jeg sparer 6000,- pr. måned i diesel og bompenger. Altså nesten finansiert av det alene. Med på kjøpet får jeg skikkelig morsom grombil  :)

nie

Dollar/kroner er inne i en ganske spennende periode for tiden.
Den tester støttenivået rundt 8,10 og har satt stadig lavere topper siden maksnivået rundt 8,95 fra januar i år.
Tesla sine priser tilsvarer vel en kurs rundt 8,50-8,60?
Bryter dollaren ned gjennom nivået 8-8,1 kan det fort ligge an til rimeligere biler fra Tesla på senhøsten/vinteren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA