Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er forventet ladefart på hurtiglading om vinteren?

Startet av egolfer, søndag 12. juni 2016, klokken 22:01

« forrige - neste »

egolfer

Lurer på om det er sensorer som varsel deg når trykket er for lav.
Noen som vet det?
VW eGolf 2016 med VP

znaky85


SteinarSun

Er vel egentilig en "jukseløsning", da bilen ikke har dekktrykksensorer, men bruker esp/absfølerne til å kalkulere forskjell i rulleomkrets.
Du kan ha hvilket trykk som helst, så lenge det er likt i alle 4 hjul, vil ikke bilen reagere på dette
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

David Skov Hansen

Sitat fra: SteinarSun på søndag 10. april 2016, klokken 21:39
Er vel egentilig en "jukseløsning", da bilen ikke har dekktrykksensorer, men bruker esp/absfølerne til å kalkulere forskjell i rulleomkrets.
Du kan ha hvilket trykk som helst, så lenge det er likt i alle 4 hjul, vil ikke bilen reagere på dette
Det er vel ligegyldigt hvordan den gør det bare det virker.

timingbeltkiller

Dekktrykk monitoring er enda et nytt EU påfunn med å påføre bileierne
utgifter og bry til liten eller ingen praktisk nytte.

Straks blir vel alle bilkjørere pålagt å stå på hue og skite i vinkel
før hver biltur.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Tbg

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 11. april 2016, klokken 18:41
Dekktrykk monitoring er enda et nytt EU påfunn med å påføre bileierne
utgifter og bry til liten eller ingen praktisk nytte.

Straks blir vel alle bilkjørere pålagt å stå på hue og skite i vinkel
før hver biltur.

Hvordan vil dette påføre bileiere mer utgifter og bry?
Jeg tror du vil sette pris på å få en liten pling om lavt dekktrykk når du ligger på e18 i 110kmt med unger i bilen:)

TB

For lite lufttrykk fører til auka forbruk av drivstoff, samt kan føre til ulykker. Er vel utført forskning og studier der alt for mange har feil / for lite lufttrykk. Er for mange som aldri sjekker lufttrykk.

I Norge er det nok "vanlig" å sjekke i forbindelse med bytte av hjul. I land uten hjulbytte to gonger pr år kan det gå lang tid mellom kvar sjekk. Har sjølv sett fleire bilar med for lite luft. Hugsar ein gong eg nevnte det til ei dame som kom gående til bilen. Åh sa dama - satte seg inn og reiste avgårde med ei dekk nesten på felgen  ;D
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

gamer73

jeg syntes det er genialt system. Jeg sjekker ALDRI dekktrykk om jeg ikke må....og den varslingen fikk meg til å legge merke til at dekket mitt hadde fått en spiker i seg...fikk da fikset dekket før jeg kjørte rundt på felgen og dekket hadde blit ødelagt...

zapateria

Varslingen fungerer veldig bra, har kort veg til jobb (10 min) men den fikk varslet meg tidlig nok da jeg fikk en skru i dekket til at jeg kunne kjøre til Møller og få lappet det før det var flatt.

HelectriC

Sitat fra: SteinarSun på søndag 10. april 2016, klokken 21:39
Er vel egentilig en "jukseløsning", da bilen ikke har dekktrykksensorer, men bruker esp/absfølerne til å kalkulere forskjell i rulleomkrets.
Du kan ha hvilket trykk som helst, så lenge det er likt i alle 4 hjul, vil ikke bilen reagere på dette

Jeg synes nok VW sin løsning er bedre enn de med løse sensorer. Til Tesla koster de 2350kr/4sensorer >:(
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

epsilone6

Noen som har hørt om det vil bli strengere krav fra EU om at alle nye biler må ha direkte TPMS eller vil indirekte overvåkning ved ABS-sensor fortsatt være godt nok fremover? Fant ikke noe spesielt om det, men jeg føler bare på meg at det er en typisk kostnadsdrivende ting som et byråkrati vil presse gjennom for en hver pris.

Lasse Nessøe

Veldig glad i systemet til VW her. Funker fint og koster ikke noe ekstra. Syns det er ett idiotisk påfunn uansett. Det er del av å eie bil å sjekke luft en gang i blandt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA