Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hastighet på QC

Startet av KrW, fredag 10. juni 2016, klokken 23:58

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 12. april 2016, klokken 18:54
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 12. april 2016, klokken 17:50
Sitat fra: KrW på tirsdag 12. april 2016, klokken 17:15
https://www.teslamotors.com/modelx/design?source=modelx-features1
Den amerikanske er åpen nå. Ser ut som 70D byttes til 75D. Står 75D over og 70 under.

Edit: er rettet til 75D under også nå.
Sikkert fordi 70-batteriet viste seg å være 72,5. Da kan Tesla selge det som 75 isteden :)

De har nok byttet til samme celler som i 90-batteriet.
Uffda. Ikke bra for ladehastigheten på supercharger.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jarlejs

Det ryktes at det skal komme en 100 Kwh pakke om ikke så alt for lenge og kanskje allerede denne uken. Noen som vet om det da blir mulig for oss som har lagt inn bestillinger å oppgradere til denne da?

satheesh.net

Sitat fra: Jarlejs på tirsdag 12. april 2016, klokken 22:36
Det ryktes at det skal komme en 100 Kwh pakke om ikke så alt for lenge og kanskje allerede denne uken. Noen som vet om det da blir mulig for oss som har lagt inn bestillinger å oppgradere til denne da?

Hvis det kommer, så får man helt sikkert anledning til å oppgradere - mot tillegg i prisen. (Har den derimot gått til produksjon, så er kanskje ikke mulighetene like store...)

Jarlejs

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 12. april 2016, klokken 22:42
Hvis det kommer, så får man helt sikkert anledning til å oppgradere - mot tillegg i prisen. (Har den derimot gått til produksjon, så er kanskje ikke mulighetene like store...)
Det jeg også tenkte.  Men det blir vel fort 70-80.000 kr ekstra for en allerede litt i overkant dyr bil

Amoss

Nja, når det ikke kom med i denne runden så er det kanskje litt lengre frem enn i alle fall "denne uken" til dette alternativet kommer? Tipper den kommer til sommeren en gang...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

KrW

I den amerikanske konfiguratoren er det Dark Ash Wood Décor som er inkludert, mens det fremdeles er Matte Obeche Wood Décor som er inkludert i den norske. Hva er finest, og kommer vi til å kunne bytte uten tillegg?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: Amoss på tirsdag 12. april 2016, klokken 23:26

Nja, når det ikke kom med i denne runden så er det kanskje litt lengre frem enn i alle fall "denne uken" til dette alternativet kommer? Tipper den kommer til sommeren en gang...

Enig med Amoss. Da de ikke lanserte dette nå sammen med 75kWh batteriet, så tror (og frykter) jeg at dette tar tid. Det er litt uheldig for oss som har Signatur, da vi kanskje ikke får muligheten til å oppgradere før den går i produksjon om en liten stund.  :-X

turfsurf

Sitat fra: KrW på onsdag 13. april 2016, klokken 00:52
I den amerikanske konfiguratoren er det Dark Ash Wood Décor som er inkludert, mens det fremdeles er Matte Obeche Wood Décor som er inkludert i den norske. Hva er finest, og kommer vi til å kunne bytte uten tillegg?

Dark Ash ser blank ut, noe som er en dealbreaker i mine øyne.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TpGn

Satte kaffen litt i vrangstrupen da jeg kikket på US Design studio (se bildetekst), både når det gjelder rekkevidde og leveringstidspunkt for oss som har valgt Onyx Black felger. Jeg knekker sammen hvis jeg ikke får bil med første levering i Norge (fullspekket sig.).  :-\

Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

satheesh.net

Sitat fra: TpGn på onsdag 13. april 2016, klokken 12:41
Satte kaffen litt i vrangstrupen da jeg kikket på US Design studio (se bildetekst), både når det gjelder rekkevidde og leveringstidspunkt for oss som har valgt Onyx Black felger. Jeg knekker sammen hvis jeg ikke får bil med første levering i Norge (fullspekket sig.).  :-\

Jeg har fått bekreftelse på at Black Onyx hjulene er på lager og ikke skal skape forsinkelser for de Europeiske leveringene. Rekkevidden derimot; den er litt kjip...

Busa

En liten avsporing, men hvorfor går rekkevidden så mye ned, er de også mye bredere?
andre ting med større hjul triller jo lettere (se bare på sykkler)?
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

Øyvind.h

Kan det skyldes delvis dekktypen? Ettersom den står nevnt i samme setning.
Helårsdekk er antakelig ikke best på rullemotstand.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

zbk

Litt forenklet kan man si at hjul med større omkrets ruller bedre en hjul med mindre omkrets. Smale hjul ruller bedre enn brede hjul.

Mengden materiale som må deformeres (pr tid) ved veikontakt gir rullemotstanden, derfor gir liten anleggsflate mindre motstand og større diameter gir saktere rotasjon.

I tillegg er det selvfølgelig en del andre faktorer som spiller inn. Større felgdiameter på bilen betyr lavere dekk, for å beholde ca samme omkrets) noe som igjen gjør at det er mindre gummi i sidene som skal ta opp kreftene og dermed må det deformeres relativt sett mer enn dekk med høye kanter.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA