Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 60D back in business?

Startet av Knesaren, fredag 10. juni 2016, klokken 17:00

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Jeg kan anbefale denne jekken fra 'tema: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Saksejekk-mekanisk-2000017059/

Den passer perfekt i Trillingens jekkfeste og delen som tar tak i bilen er av plastikk/gummi så den er skånsom mot bilen.

Jeg tenker med gru på alle som jekker biler uten passende jekker og pads i disse dager. Det er nok en del jekkfester som får kjørt seg og da kommer rusten umiddelbart, og det er "umulig" å få helt bra igjen.

2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

65lars

Takk skal dere ha, alle tre foregående innlegg. 
Gud bedre hvor hjelpsomt dette forumet er!
Jeg har Continental dekk på Zeroen, så regner med at 90-100 Nm da holder.
Og - jeg skal sjekke ut den jekken, selv om jeg foreløpig bare skal bruke en vanlig garasje jekk fra jobben.  Legge en gummikladd på toppen.
Trilling, bestilt KIA

lettrus


65lars

Den lille tingen ser jo ganske elegant ut, da.  Skal trykke et bilde og spørre biltema/bilextra om de vet om dette.  Jeg skiftet dekke i dag, og det gikk greit, men merker jo at det ikke er så lett, som det jeg husker - for 10+ år siden!  (Alderen har satt sitt preg!)   :)

Boltene satt ekstremt hardt i!  Jeg fant ikke denne "moment" nøkkelen min, men brukte en vanlig nøkkel med veldig langt (uttrekkbart) skaft.  Var nødt til å sette på en ekstra stålstang, og var redd for at jeg kom til å knekke boltene rett av, men de kom sakte, med en skrikende lyd.  Knusktørt, så la på litt 'grease' da jeg satte på sommerhjulene.  Skal få meg en moment-nøkkel, og dobbel-sjekke det hele.

+ En morsom liten historie:
Og i dag, etter 9 dager med bilen, fikk jeg min første bulk!  Skulle rygge inn i garasjen på jobben, og brukte speilene, men så var det litt fotgjengertrafikk med traller osv. og jeg snudde meg rundt, trakk tydeligvis litt på rattet, og der kjørte jeg rett i veggen!

Stor bulk i venstre baksjerm!  Vaktmesteren der, som er en utrolig fyr, hadde jo løsningen!  Han tok en kanne med varmt vann, helte det over bulken, og trykket hele greia rett ut igjen.
Plastikk er plastikk.  Ble noen stripemerker, men tror jeg kan polere det meste bort, legge inn litt farge  :-)   En Høyst Pinlig "embarassing" erfaring!   ;D
Trilling, bestilt KIA

TB

Sitat fra: 65lars på onsdag 13. april 2016, klokken 15:25
Boltene satt ekstremt hardt i!  Jeg fant ikke denne "moment" nøkkelen min, men brukte en vanlig nøkkel med veldig langt (uttrekkbart) skaft.  Var nødt til å sette på en ekstra stålstang, og var redd for at jeg kom til å knekke boltene rett av, men de kom sakte, med en skrikende lyd.  Knusktørt, så la på litt 'grease' da jeg satte på sommerhjulene.  Skal få meg en moment-nøkkel, og dobbel-sjekke det hele.

For trege bolter har eg god erfaring med Biltema sin hjulboltnøkkel - virker ikkje som den er i salg lenger, men den tar det meste. Brukte den på framhjula no i år - dei satt godt fast.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Hjul-og-Dekk/Hjulboltnokkel-2000023930/
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA