Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla under etterforsking av NHTSA for mulig alvorlig feil på understell

Startet av Dani Jacobsen, fredag 10. juni 2016, klokken 08:45

« forrige - neste »

Dani Jacobsen

Hej

Nogen som har fået lavet LED lys i deres elbil?

Jeg håber det er ok for en dansker at deltage på jeres fine forum for elbiler :) og tænkte at jeg ville dele lidt billeder af det lys som jeg har lagt ind i vores ny indkøbte Peugeot iOn.

1. Skiftet standard loft lys 8W pærer med 0,2W LED.

2. Lys ved nøgle tænding. 0,2W.

3. Lys ved gulv. 2 x 0,2W.

4. Lys i baggagerum. 2 x 0,2W.

5. Lys i håndtag. 4 x 0,2W.

Jeg håber at det må være til inspiration og underholdning for andre. :)

Mine kollegaer og jeg laver opladning til elbiler og vi kører selv rundt i en elektrisk Nissan e-nv200. Giver god synergi at kører elektrisk varebil og lave opladning til elbiler synes vi. :)
Vi har lagt lidt billeder her hvis nogen vil se billeder fra vores arbejde: https://www.facebook.com/%C3%98kotek-ApS-507010686070572/

asbkar

Hei! Dansker er velkomne!

Kult med lys! Del gjerne hvordan du har montert lysene også!
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Beamer Screamer

Dette var kult og hevet inntrykket av bilen betraktelig!

Kan du si mer om hvordan du gjorde det? Det ser ut som ganske mye arbeid å få til.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Dani Jacobsen

Tak for tilkendegivelserne.

Jo tak det tog tid at sætte på nu hvor jeg selv skulle undersøge hvor ledningerne måtte sluttes til.

Her er lidt billeder:

Bagom højre bagsæde findes samlepunkt for ledninger til loftslys m.m.


Der kan kobles på med ledninger til andet lys. Så vil lyset tænde sammen med loftslyset. Her har jeg koblet på den grønne og lilla ledning.


Plast panelerne i baggagerummet kan klikkes af og så valgte jeg at klistre et sæt dioder på i hver side.
Dette giver et næsten uændret udseende i kabinen og på samme måde sørger designet af plast panelet for at vinkle lyset ned i baggerummet. Med den her placering af lysdioden som er helt op til et tværgående (horisontal) plaststykke, så bryder plaststykket for at lyset bliver i baggageområdet og ikke generer i bagspejlet.


Lyset i loftslampen er også skiftet til lysdioder som har 2 trin. Lav belysning med 3 lysdioder ved kontakten på "auto" og mere lys med ekstra 12 lysdioder i samme lampe som tænder ved kontakten på "On". Det fungerer vældig fint.

Lyset i bunden er på samme måde et sæt lysdioder i hver side. De har hver en ledning fremført til samlepunktet ved bagsædet.

Lyset i dørhåndtagene var nok mest tidskrævende. Fremføring af ledningerne ud i hver dør tog en del tid. Jeg er dog vældig glad for resultatet.






Myrvang

Dette var stilig :)

Hvordan er lysene i dørene montert? Er det borret hull?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Dani Jacobsen

Hej.
Jeg har valgt kun at bruge de huller så er i bilen og undgå at borr nye.
Lysene i døren er monteret med transparent silikone på et fladt stykke på den side af håndtaget som er fast på døren. På den måde sidder lyset i fast position modsat hvis lyset var placeret i håndtaget. Dette for at mindske mekanisk slidtage.
Ja det ser fint ud. Bilen er også blevet kaldt "hyper iOn" med "Tesla-lys". Selvom jeg hører at lyset i baggagerummet nu giver mere lys end i en tesla model s.
Håber det inspirerer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA