Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avklaring rundt 3,3kw lader

Startet av anskart, torsdag 09. juni 2016, klokken 10:57

« forrige - neste »

pudderjagar

Sjekk med fleire installatører. Da er konkurranse på oppdrag og då vil du sjå om dei ligg på same nivå eller billigare. Syntest dette var litt i voerkant av kva eg villeha betalt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: Lassen på mandag 05. desember 2016, klokken 20:05
Ville ikke åpne ny tråd da det gjelder mine tidligere innlegg i denne tråden.
Ser ut som det ikke er så mange som er interessert å få installert ladestasjon så da har jeg og en annen undersøkt med en elektriker for muligheten for å installere ladestasjon og minusmåler.

Syns tilbudet var dyrt når det er snakk om uten type 2 ladestasjon og kun er snakk om en CEE kobling.
10 timer for å trekke 40m kabel og skru opp ett ekstra skap? Hva tenker fagkyndige om det?

Var inne på  jkirkebo sin hjemmeside og der får en jo levert en type 2 ladestasjon med innebygget jordfeilbryter type b og enfase måler til 1/3 av prisen til elektrikeren.

Totalprisen gjelder for to punkt!

Apropos dette: Jeg jobber med å knytte til meg elektrikere i forskjellige deler av landet som er interessert i å bli henvist kunder fra meg, og som kan installere ladestasjonene til en fornuftig pris for begge parter. Om noen har brukt en elektriker de er godt fornøyd med så send meg gjerne en beskjed slik at jeg kan høre med de om de er interessert. For det er STOR forskjell på elektrikerfirmaer...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lassen

Sitat fra: pudderjagar på mandag 05. desember 2016, klokken 22:12
Sjekk med fleire installatører. Da er konkurranse på oppdrag og då vil du sjå om dei ligg på same nivå eller billigare. Syntest dette var litt i voerkant av kva eg villeha betalt.

Var i overkant over det vi så får oss og hva vi fikk forespeilet i fra elektrikeren som var på befaring.
Har tilgang til onninen online via jobben og kunne se hva jeg kunne kjøpt inn de ulike delene for og sammenligne det med hva elektrikeren skulle ha. Var nærmere 100% påslåg på enkelte av de dyrere delene slik som modulskapet, kabel og strømmåleren. Syns også 10 timer arbeid hørtes mye ut da det ligger kabelgate i fra tekniskrom inn til garasjen. Fra kabelgaten i garasjen må en trekke 10m kabel til hver parkeringsplass, eneste er at det må festes i taket som er av betong!
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA