Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dashcam Blackvue DR650GW-2CH går av når bilen er parkert

Startet av kjetilei, onsdag 08. juni 2016, klokken 19:41

« forrige - neste »

JaguarPace

Da har jeg omsider bestilt/reservert TM3. :)
Lurte veldig på Model S i sin tid når den kom, og var vel sikkert noen av de første som fikk prøvekjøre den. Men jeg ble usikker på bygge kvaliteten og at prisen ble vel heftig, siden jeg liker å ha det meste med. ;) Regner med at TM3 også vil leverer, og at den "fullspekket" vil holde seg i underkant av 500K.

Håper bare at interiøret forbedrer seg litt i fra TM3 reveal, og at vi får muligheten til å spekke på med de konfigurasjonene TMS har i dag. Og at den største batteri pakken vil gi godt over 400 km rekkevidde.

Gleder meg til fortsettelen, og satser stort på at jeg vil fullføre denne reservasjonen. ;D
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

trykkertor

Hmm.....
Jeg reserverte også en TM3, men håper ikke de endrer interiøert.
Digget den minimalistiske stilen. Synes det var fett.
Selvsagt, hvis de lar kunder spekke opp og legge til mer, go for it, men håper jeg har sjangs til å bestille bilen med det minimalistiske uttrykket.
Tiden er forbi når vi trenger flere skjermer, knapper og for mange spaker.

JaguarPace

Sitat fra: trykkertor på lørdag 03. september 2016, klokken 16:50
Hmm.....
Jeg reserverte også en TM3, men håper ikke de endrer interiøert.
Digget den minimalistiske stilen. Synes det var fett.
Selvsagt, hvis de lar kunder spekke opp og legge til mer, go for it, men håper jeg har sjangs til å bestille bilen med det minimalistiske uttrykket.
Tiden er forbi når vi trenger flere skjermer, knapper og for mange spaker.

Er forsåvidt enig med at det er greit å holde det noenlunde minimalistisk, men at det blir endringer i forhold til det vi har fått sett av interiøret så langt, tror og håper jeg. Det har vel også Elon Musk bekreftet via twitter.
Visning av "viktig informasjon" som hastighet, strøm forbruk, navigasjon...etc. bør man ha rett fram i synsfeltet, og ikke til siden på en stor skjerm som tar fokus vekk fra veien....Det er hvertfall min mening.

bno

Tror det blir en avansert HUD som ingen har sett maken til  8)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

steam

Sitat fra: A3etron15 på lørdag 03. september 2016, klokken 14:18Regner med at TM3 også vil leverer, og at den "fullspekket" vil holde seg i underkant av 500K.

Please, let this be true. Da blir det hvertfall fullspeccet på meg.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

JaguarPace

Sitat fra: steam på onsdag 28. september 2016, klokken 09:24
Sitat fra: A3etron15 på lørdag 03. september 2016, klokken 14:18Regner med at TM3 også vil leverer, og at den "fullspekket" vil holde seg i underkant av 500K.

Kan hende jeg er vel optimistisk og at den kanskje runder 500K, men vil forundre meg om den fullspekket dobler seg i pris (600K) i forhold til basis utgaven på rundt 300K. Vi får bare håpe, vente og se.... ;)

Ladrab

Sitat fra: A3etron15 på onsdag 28. september 2016, klokken 23:36
Sitat fra: steam på onsdag 28. september 2016, klokken 09:24

Kan hende jeg er vel optimistisk og at den kanskje runder 500K, men vil forundre meg om den fullspekket dobler seg i pris (600K) i forhold til basis utgaven på rundt 300K. Vi får bare håpe, vente og se.... ;)

Vel dobling i pris er vel ikke helt uaktuelt heller. Ser man f.eks på prisen til en ribbet Model S 60 vs en fullspekket Model S P100D mer enn dobler prisen seg fra 584.700 til 1.358.400
Men TM3 får kanskje ikke like stort spenn i batterialternativer og tilleggsutstyr fra starten av i alle fall..

Venter og håper på en elbil med hurtiglading, plass til et par kofferter og et tonn barneting, uten at den er på størrelse med et lite isfjell og koste en mill...

TM3 reservert
Lagt in depositum for Leaf2018
Venteliste plass #54 Hyundai Kona

RuneW

Jeg tar det for gitt at Tesla sørger for at de med tilsynelatende bunnløs lommebok skal få boltre seg, også med Model 3.

Det er tross alt slike de tjener penger på.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

JaguarPace

Sitat fra: RuneW på torsdag 29. september 2016, klokken 16:21
Jeg tar det for gitt at Tesla sørger for at de med tilsynelatende bunnløs lommebok skal få boltre seg, også med Model 3.

Støtter den.
Jeg håper at valgene av ekstra utstyr som er på Tesla model S i dag, også blir mulig å velge til model 3. Ect. har jeg veldig lyst på luft dempere ++++ ;)

knut.aulie

Sitat fra: RuneW på torsdag 29. september 2016, klokken 16:21

M3 P120 DL [emoji7]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Myrvang

[/quote]
M3 P120 DL [emoji7]
[/quote]

800 km rekkevidde med campingvogn? :)

Skinnseter, bra hifi, SC og hengerfeste så er jeg fornøyd. Og min 400 km rekkevidde. Og ISO-fix om bilen kommer innen 5 år...
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

knut.aulie

Sitat fra: Myrvang på torsdag 06. oktober 2016, klokken 00:14

800 km rekkevidde med campingvogn? :)
Ja takk [emoji1360] ( har ikke campingvogn dog)

lunitiks

Endring av ordlyden på Model3-sidene
Fra:
SitatLeveringer i USA begynner sent i 2017.
Til:
SitatProduksjonen er planlagt påbegynt i 2017.

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

knut.aulie

Sitat fra: lunitiks på mandag 10. oktober 2016, klokken 09:19
Endring av ordlyden på Model3-sidene
Fra:
SitatLeveringer i USA begynner sent i 2017.
Til:
SitatProduksjonen er planlagt påbegynt i 2017.
Kan vel ikke bety annet enn senere levering.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på mandag 10. oktober 2016, klokken 11:24
Kan vel ikke bety annet enn senere levering.

Den skjønte jeg ikke?  De fjerner ordet "sent" fra foran årstallet 2017, og du tolker det som at det blir senere?
Jeg tolker dette som at de har oppdatert endrede forventninger. Juli er rett nok i siste halvår, men på ingen måte "sent" på året. Teksten "sent 2017" har stått der siden før Elon fortalte at produksjonsstart er planlagt å skulle være 1. juli, så har bare tatt tid før de fikk denne nettsiden til å stemme med de endrede forventningene.

... og for ordens skyld, nei, forventer ikke de første kundeleveransene i Juli, men de kan godt komme i aug. eller sept. som vel heller ikke er "sent".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA