Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oslo - Stavern, et risikoprosjekt?

Startet av Bosun, tirsdag 07. juni 2016, klokken 18:49

« forrige - neste »

torgrand

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 22. september 2016, klokken 15:34
Min fråga till er som får det till å bli varmt, 10 eller 16Ah sikring?
Jeg har varm bil med 16 amp hjemme.
Sliter med å få varm bil når jeg lader på jobb med 10 amp.

Nickelilltroll

Haft bilen inne hos Möller denna måndag, för 4 gången....samma case. Finner inte nåt fel på varken styreenhet, software eller klimaanlägg :o :o :o

Börjar förstå nu att Möllers sina mekaniker inte förstår systemet som förvämningen har eller vet bara att det inte klarar fungera som det ska och bara låter bli att säga det till oss.

Jag menar att när jag förprogramerar avgång och temperatur 30 grader med klimanlägget på high så skall det inte visa +8 och vara is på vinduer vid avgång....Temp ute var -7 den aktuella dagen.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Hermansen

Nå som det har blitt litt kaldere ute igjen så har irritasjonen over hvor dårlig dette fungerer begynt på nytt.

Synes faktisk det fungerer enda dårligere i år enn i fjor, hadde bilen inne tidlig i høst for å bytte noe opplegg med høyspenten (fabrikkinnkalling), de mente at jeg ikke skulle merke noe til dette. Var i forbindelse med alle som hadde "elektrosystem feil" i fjor vinter tror jeg.

Har nå timer på hver morgen, temperatur på maks. Alle 3 timerene brukes, med et kvarter imellom. Det er såvidt en liten lunk om jeg står uten lading, god varme om jeg står på 16A.
Har ikke prøvd å sette opp 3 timere på jobb, der jeg lader med 10A, men om jeg bare fjernstarter den via car-net er det så å si ingen effekt.


Jeg tror det bare er å innse at dette kun fungerer tilfredsstillende på 16A, bare bortkastet tid å få Møller til å se på det, og det tror jeg de vet selv også.
Skal bli litt interessant å se om det er noe endring på nye e-golfen med større batteri etc.

aageaasved

hvor mange grader har d stilt inn på carnet

Lasse Nessøe

Forvarmer har jeg funnet ut må stå på MAX for å få skikkelig varm kupe. Det fungerer like fint om jeg lader på 10-13-16 AMP.

Nickelilltroll

Sitat fra: Lasse Nessøe på torsdag 27. oktober 2016, klokken 20:29
Forvarmer har jeg funnet ut må stå på MAX for å få skikkelig varm kupe. Det fungerer like fint om jeg lader på 10-13-16 AMP.

Du menar nog "high" och inte max. Detta spelar ingen roll för några av oss. Det är simpelheten en stor svaghet i E-golfens uppsätt. Förvärmningen är inte stabil eller lika för oss, utan att Möller tar ansvar :(
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

aageaasved

har på high skjønner ikke problemet ta den på max og ferdig m det.aldri vært problem på de 3 åra jeg har hatt bilen

Nickelilltroll

#37
Sitat fra: vivjohan på søndag 30. oktober 2016, klokken 11:06
har på high skjønner ikke problemet ta den på max og ferdig m det.aldri vært problem på de 3 åra jeg har hatt bilen

Det du inte "skjønner" er at bilarna inte beter sig likt tydligen. Er inte svårt att ställa in eller bruke förvärmningen, bara det att vi som har just detta problemet inte får någon respons från Möller om hjälp....Du har väl haft bilen lika länge som mig, dvs 2 år och några månader.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nickelilltroll

Nu är det bekräftat. Møller Gjøvik har nu lagat en sak med min och mina problem. Om det är SW eller annat vet dom inte ännu.

Saken är sänt till huvudkontoret i Tyskland, fick besked om att det är ovisst hur lång tid det kommer att ta men verkade vara lite hopp om att det var en snabb løsning :'(

Nu børjar jag oxå fundera på om det skedd nåt med ladeprocedyren i bilen oxå. Några gånger är det som om nästan strømmen ær førtunnad med sirup.....ladetiden går upp våldsamt till trots før varma temperaturer.

Oavsett, om det ær fler som upplevd detta så vet ni att det går att få hjælp nu. Har krigat lenge med Møller om detta. Men nu har det snudd :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Snowjoggs

Hiver meg på denne. Stiller avgang i bilen, max temp med 16amp. Det er helt lotto om bilen har varmet seg opp eller ikke når jeg kommer ut om morgenen.
En smule irriternde nå som det begynner å bli kaldt :(

Nickelilltroll

Sitat fra: Snowjoggs på søndag 06. november 2016, klokken 08:46
Hiver meg på denne. Stiller avgang i bilen, max temp med 16amp. Det er helt lotto om bilen har varmet seg opp eller ikke når jeg kommer ut om morgenen.
En smule irriternde nå som det begynner å bli kaldt :(

Jag har en -14 modell. Haft detta problemet sedan bilen var ny. Det är nog inte du som gör nåt fel alltså. Spelar ingen roll vilka inställningar du ändrar på eller vilken kurs du har att tillgå. Trodde det själv många gånger, då Møller stod på sitt och sa dom inte fann nåt som var galet vid diagnostiken eller testing. Lagade en film som bevis och sände in. Då blev det reaktioner :o

Antingen är det ett väldigt stort problem eller kostbart, då jag inte har tron på att det bara är en SW-fix. Skulle väl vara en enkel lösning då?
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

sap_2000

I dag når jeg logget inn på appen fikk jeg beskjed om at det ikke var noen biler tilordnet kontoen :(
Både Egolf og Passat GTE var borte.
Funket senest i dag tidlig og har aldri hatt dette problemet før.
Det er noe dritt at dette ikke funker nå som det blir kaldere!

Noen som opplever det samme?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Rio

Ja, mange som har fått samme feilmelding i dag.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Elmo

Sitat fra: sap_2000 på søndag 06. november 2016, klokken 16:06
I dag når jeg logget inn på appen fikk jeg beskjed om at det ikke var noen biler tilordnet kontoen :(
Funket senest i dag tidlig og har aldri hatt dette problemet før.

Eksakt samme her. Brukte den i morges, men nå "Ingen bil . . ."  så dette er vel bare midlertidig mens de driver på.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sap_2000

Håper ikke en eller annen løk hos Car Net har fjernet alle bilene så man har det gående med ny registreringsprosess som også ikke funker.

Helt ubegripelig at man slike med slikt tull i 2016.
Hvor vanskelig kan det være [emoji35]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA