Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Montering av tilhengerfeste i Kristiansandsområdet

Startet av Kim Kim, tirsdag 07. juni 2016, klokken 14:59

« forrige - neste »

Kim Kim

Hei

Elon Musk sa at Model 3 ville få sitt eget helt karakteristiske utseende, og ikke se ut som en liten Model S. Vel, jeg synes den er helt lik, og synes derfor at det er litt skuffende.

Nå har han også sagt at fronten skal redesignes og skjermen inne i bilen ikke vil se dagens lys i den viste formen.

Så da vet vi egentlig ikke hvordan den ser ut enda? Men med aller største sannsynlighet som en liten model S.

Kjedelig spør du meg.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Havebigfun

Jeg tror du er litt ensom her- jeg synes designet er vellykket, spes fronten- mens bagasjeluken bak er tvilsomt rent funksjonellt- med ser bra ut den også. Ineriøret er vel ikke ferdig- vi får vente og se.

Jeg synes heller ikke bilen er lik TMS- ligger vel mellom TMX og TMS- og passer ganske harmonisk til familien.

krister461


Mazzbot

Nå er det over 150 000 som har reservert bilen etter den ble lansert så tror ikke designet har skuffet ☺ Om den så likner på ms så syntes jeg fortsatt den er veldig fin .

Sammenliknet med leaf så blir det et stort steg .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Kim Kim

#4
Sitat fra: krister461 på onsdag 06. april 2016, klokken 19:24
Jeg synes designet ser veldig bra ut, men hadde likevel håpet på noe enda sprekere etter denne: http://uk.businessinsider.com/elon-musk-tesla-next-car-wont-look-like-other-cars-2015-1?r=US&IR=T

Det er ingenting galt i designet, men som Krister henviser til her. Skuffende i forhold til hva Elon tidligere har kommunisert


Edit: Alt er bedre enn leaf
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

model3citizen

Ser mer enn bra nok ut, litt Audi R8 tendenser over glasshuset (for høyt) men pent likevel.

Plutselig ser Model S skikkelig gammel ut, særlig fronten.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Diravi

Sitat fra: krister461 på onsdag 06. april 2016, klokken 19:24
Jeg synes designet ser veldig bra ut, men hadde likevel håpet på noe enda sprekere etter denne: http://uk.businessinsider.com/elon-musk-tesla-next-car-wont-look-like-other-cars-2015-1?r=US&IR=T

Erfaringsmessig virker det som om det lureste er å ta intervjuene med Musk med en klype salt, og heller  se til hva hans undersåtter sier når de blir intervjuet. Grunnen? Mannen kan tydeligvis bli litt "høy" når han blir intervjuet. De som jobber for ham, derimot, tør nok ikke si noe de ikke er helt sikker på stemmer/er avtalt at de kan si. Så når designsjefen hans snakker tror jeg mer på det enn på sleivbemerkninger til en eller annen journalist. Og han forsøkte å forberede oss på at man skulle lage en bil for massene - også designmessig.

Jeg har skrevet innlegg her før i en eller annen tråd om at det er logisk med en toboks design, Kamm-hekk (altså samme prinsippet som Prius, strømlinjeform som kappes tvert av), lengde ca 4,5-4,6 meter, men akselavstand omtrent som Model S og med kort overheng bak og foran. Voila. Det var vel det vi fikk. Da er rammene litt gitt. Men jeg skal medgi at den var veeeldig lik S. Og det er helt greit. Det er spesifikasjonene som teller.

2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 06. april 2016, klokken 18:55
Elon Musk sa at Model 3 ville få sitt eget helt karakteristiske utseende, og ikke se ut som en liten Model S. Vel, jeg synes den er helt lik, og synes derfor at det er litt skuffende.

Nja, joda, vet han sa det, men siden har han snakket om at de har debbatert to forskjellige design, ett mer vågalt og ett litt mer konservativt, og siden at det så ut til at de nok landet på det mer konservative designet. Så litt forvarsel har man fått. Ble likevel litt skuffet av at den ble så lik Model S/X, men dette er slett ikke de verste bilene å ligne ;)  Så generelt godt fornøyd med utseende den fikk.

Er tre ting jeg ville pirke på:
- "Nesa", og den har de alt sagt at de vil gjøre noe med. Etter hvert har jeg nok vennet meg litt til denne, og med ett europeisk skilt i fronten blir den nok ikke så ille likevel. Men tror den lett kan bli enda bedre.
- At den ikke fikk en "liftback" slik Model S har. Kan godt leve med ett tradisjonelt bagasjerom, men hadde satt pris på en større luke.
- Interiøret. Dette så rett og slett uferdig ut i mine øyne. Er glad de vil jobbe mer med denne.

Så de har altså alt sagt at de vil jobbe med to av de tre tingene jeg ville pirke på. Så godt fornøyd med det :)

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 06. april 2016, klokken 19:57
Edit: Alt er bedre enn leaf

Alt?  ??? Du kan umulig ha sett BMW i3 ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

krister461



Sitat fra: Amoss på onsdag 06. april 2016, klokken 23:59
Så de har altså alt sagt at de vil jobbe med to av de tre tingene jeg ville pirke på. Så godt fornøyd med det :)

Elon har vel twitret at de skal jobbe med alle tre punktene vel?

1000kwh


Diravi

Sitat fra: krister461 på torsdag 07. april 2016, klokken 04:39


Sitat fra: Amoss på onsdag 06. april 2016, klokken 23:59
Så de har altså alt sagt at de vil jobbe med to av de tre tingene jeg ville pirke på. Så godt fornøyd med det :)

Elon har vel twitret at de skal jobbe med alle tre punktene vel?

Stemmer. De skal se om de kan øke både høyden og bredden på åpningen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Kim Kim



Sitat fra: Kim Kim på onsdag 06. april 2016, klokken 19:57
Edit: Alt er bedre enn leaf

Alt?  ??? Du kan umulig ha sett BMW i3 ;)
[/quote]

Designet på i3 kjører sirkler på Leaf, i det minste de 4 milene den kan før den må lades :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Amoss

Sitat fra: krister461 på torsdag 07. april 2016, klokken 04:39
Elon har vel twitret at de skal jobbe med alle tre punktene vel?

Sant, men det blir jo uansett ikke "liftback" bakluke som jo var mitt ankepunkt. Men ja, bagasjeromlokket blir større, og det hjelper litt :)

Sitat fra: Kim Kim på torsdag 07. april 2016, klokken 11:01
Designet på i3 kjører sirkler på Leaf, i det minste de 4 milene den kan før den må lades :)

Vel, da får vi være enige om å være uenige her ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Balrog

Jeg er en av de 325.000 som synes designet er så fett at jeg har reservert kjerra. Eneste drawback er bakluka, men da slipper man problemer med at bakluka trekker vann ;)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA