Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hacking av Mitsubishi Outlander

Startet av Achilles, mandag 06. juni 2016, klokken 14:50

« forrige - neste »

N00b

Virkelig amature hour hos Tesla om kunnskap med lading.

krokhol: Tesla SC er nummerert 1A 1B, 2A 2B osv.  Om det står en bil før deg på 1B og du plugger inn 1A så får du kun restkapasiteten på den laderen, det kan være mye og det kan være lite.

Et 70 batteri skal lade opptil 115kwh/h i starten men strupes kanskje raskt.   For 85 batteriet slår struping til ved ca 30%.

Jeg har erfart med samme bil at SC ladefart varierer hvor lenge jeg har stått der, altså om jeg kommer inn med 5% og lader så får jeg lavere hastighet ved 50% enn om jeg akkurat har koblet til på f.eks 45%

Øyvind.h

#32
På tide å dementere at 90D lader tregt på Superchager.

Har nå fått ny software. Bilen lader nå med høyere effekt enn min gamle s85.

Der jeg tidligere fikk 75-80kW med 90D får jeg nå 105kW (45% soc) med samme 90D.

Sw 2.24.86.

Veldig fornøyd med at 90'en nå lader vesentlig raskere enn 85'en jeg hadde før. Dvs i tråd med forventningene. Også greit å se at jeg ikke fikk en 90-batch som viste seg å måtte gå ut av prod raskt pga for dårlig SC hastighet :) Vet jo aldri med Tesla.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krokhol

Takk for svar. Har lest meg opp på det som er nevnt. Jeg sto alene på båsen min, range-mode off så det skulle ikke være noen grunn til så få kW/t.  Men dette må jeg teste ut mer av så snart jeg får anledning på neste SC. Godt å høre dementien av den trege 90D ladingen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA