Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Muffinman, søndag 05. juni 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

rsomby

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. april 2016, klokken 17:49
Eksempler på ting som ikke er tatt med er utallige knirke/knakelyder og periodiske feil som ikke lot seg reprodusere på verksted, men som viste seg tydelig på vei hjem igjen.

Har en bil som ikke liker å bli kjørt litt over middels bestefar-stil. Merker ingenting inntil du er ute igjen fra butikken og finner ut at bilen klager på ALT, og vil ikke starte. Får denne type feil regelmessig om jeg er hissig med høyrefoten. Pip-pip-pip hver gang jeg setter meg inn etter et kort stopp. En 15min komplett shutdown pleier å hjelpe. Bilen har vært inne med liknende feilmeldinger regelmessig med forskjellig forklaring på problemet hver gang nå i minst 2 år. Det som er rart er at når jeg kjører veldig lenge uten stopp så krever det mye mer tid p "resette" (kjøle ned?). Som når jeg kjørte fra bergen til dombås og den nektet å starte igjen. Ventet en time, så var alt fry og gammen. Men uansett taubil rekviret osv. Mens korte turer på 20km med tung høyrefot fører til at bilen nekter å starte igjen utenfor matvarebutikken og en 15min "komplett reset" fikser biffen.

Blir ikke klok på dette, bør jeg reklamere? Jeg tenkte å kjøre til praha i sommer, men er tvilende til det med familie med små barn osv....

Muffinman

Dette må de klare å fikse før ferieturen. Kanskje lurt å filme et tilfelle eller to og legge ved?

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. april 2016, klokken 20:23
Skjemaet i vedlegget er laget av en annen bruker her på forumet. Han la det ut i en egen tråd jeg ikke finner igjen. Husker dessverre ikke navnet på brukeren.

That would be me  :)  (Tråden heter Kjøretøyskjema for TMS.)

Veldig fint oppsummert trådstarterinnlegg. But you missed a spot: Sandblåste paneler?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Misset mange spots med vilje. Det blir fort for detaljert.  Når det gjelder lakkskader langs sidene har jeg ikke reklamert på det. Og etter 70-80.000km byttet jeg jo også til uoriginale felger, uten at det lakkslitasjen akselererte. Snodig nok, etter 104.000km ser P85``en nesten bedre ut enn 85D``en gjorde etter bare 3000km (med originale felger). Tror kanskje nybilen har svakere lakk samtidig som den mørkere fargen gjør at alt vises bedre, og at den har trekk på forhjulene som muligens kaster mer shit opp.

Det er egentlig rart Tesla ikke har montert noen form for beskyttelse på de utsatte stedene, selv en Kia eller Toyota har det. Spent på hvordan faceliftbilene holder seg med lakk helt ned. Jeg ville ihvertfall fått lagt klarfolie umiddelbart etter utlevering.

Planen her er å kjøre til det blir uholdbart stygt, lakkere opp og få lagt på beskyttelsesfolie. Med noen feite lag Swisswax ser bilene fremdeles ganske flotte ut helt til man begynner å se etter.

(Lurer forresten på om enkelte fuglearter har en pervers glede av å drite på biler med Swisswax)

AppleKnocker

Jeg forstår at ikke alle liker at det kommer frem historier om trøbbel. Å forsøke å stoppe folk fra å fortelle om dårlige opplevelser er trolling i mine øyne. Nå mener moderator tydligvis at min slakt av slik trolling faller i samme kategori, så det får jeg ta til meg.

Poenget er uansett at du Muffinman og andre må fortsette og formidle både skandaler og feelgood historier. Da jeg kjøpte Tesla, var jeg kjent med at enkelte ikke er fornøyd med alt. For min del var det nok en nyttig forventningsstyring som gjør at jeg i dag er fornøyd med totalopplevelsen av Model S. Selv om jeg også har hatt flere feil enn jeg synes er greit.

Jeg setter pris på at du forteller din historie!
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

cairnz

Sitat fra: lunitiks på mandag 09. mai 2016, klokken 21:03
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 05. april 2016, klokken 20:23
Skjemaet i vedlegget er laget av en annen bruker her på forumet. Han la det ut i en egen tråd jeg ikke finner igjen. Husker dessverre ikke navnet på brukeren.

That would be me  :)  (Tråden heter Kjøretøyskjema for TMS.)

Veldig fint oppsummert trådstarterinnlegg. But you missed a spot: Sandblåste paneler?

du hadde ikke giddet lage tilsvarende illustrasjon for innsiden av bilen, så man kan merke av hvor "lyder" og diverse kommer fra, etc. ?
Elbilist

lunitiks

Sitat fra: cairnz på tirsdag 10. mai 2016, klokken 14:43
du hadde ikke giddet lage tilsvarende illustrasjon for innsiden av bilen, så man kan merke av hvor "lyder" og diverse kommer fra, etc. ?

Hva gjør man ikke for bilister som hilser  ;)

Oppdaterte skjema ligger her inne:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22815.0.html
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Nå leste jeg faktisk "bilister som pilser" et øyeblikk her. Smale glugger etter natta tydeligvis. Regner med lunitiks også er bra trøtt i dag etter å ha jobbet gjennom natta med skjemaet. Vel blåst, dette er nyttig!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA