Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Toyotas kuvending

Startet av turfsurf, lørdag 04. juni 2016, klokken 20:28

« forrige - neste »

turfsurf

Er det noe vits i å legge inn reservasjon på X nå? Får man konfigurere, eller må man uansett vente til allmenn åpning av konfiguratoren?

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Vind

Ja - det er selvsagt ett poeng å reservere - du vil komme forann de som reserverer om en måned. 

Du får ikke tilgang til konfigurator med en gang.

Det er en ganske høy andel som trekker tilbake sine reservasjoner (jeg er en av dem som vurderer dette), så køen er nok kortere enn man skulle tro. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

BmwTesla

Jeg har hatt en reservasjon siden mai 2013...
Sendte avgårde en mail om kansellering i går.
Ironisk så kom det en "masseutsendelse"mail til oss idag (vi som har sittet på gjerdet noen uker etter åpning av konfig.) Der de prøver å fortelle oss noe nytt....
Det som er interresant for dere som har bekreftet er vel at det blir her antydet at hvis vi konfigurerer i disse dager(for oss med tidlig res.) så er estimert lev. sept / okt.
Det vil vel si at dere som har allerede konfigurert ikke får bilen tidligst før til høsten.....

Nedenfor har jeg klipt/limt en del av dagens mail fra Tesla.....:

Vi har gjort en betydelig opptrapping av Model X-produksjonen og fremskyndet leveringstidene. I løpet av noen få uker vil vi åpne opp for bestillinger av Model X både på nett og i butikk. Før vi gjør dette, vil vi invitere deg til å konfigurere din bil først.

Vi gleder oss til å sette deg bak rattet på din Model X, slik at du får oppleve bilens banebrytende egenskaper, skjønnhet, komfort, ytelse – og en helt unik kjøreopplevelse.

Du er velkommen til å dra fordel av din reservasjonpreferanse ved å konfigurere via din MyTesla‑konto nå. Hvis du bekrefter nå, er estimert leveringstid i september/oktober 2016.

turfsurf

Takk, da ser jeg virkelig ikke noe poeng i å reservere.

satheesh.net

De som allerede har konfigurert og sendt bestillingen (altså samtlige Signaturholdere) har fortsatt forespeilet levering i sommer.

Slik jeg tolker eposten er at hvis man konfigurerer bilen idag og sender bestillingen, så er levering antatt september/oktober. (Noe som faktisk ikke er så ille, spør du meg.)

turfsurf

Hva skjer med prisen på allerede bestillte biler hvis dollarkursen og nybilprisene går ned før levering? Tidligere så har det jo vært sånn at endringer utløste ny pris, vil tro at Tesla bare må sette ned prisen på bestillte biler ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA