Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av edorf, fredag 03. juni 2016, klokken 21:40

« forrige - neste »

edorf

Jeg lånte en Leaf noen dager. Jeg er vant med at min bil låser seg automatisk, så jeg har nok glemt å låse den. Når jeg kom tilbake hadde noen vært i bilen å stjålet sd brikken med kart. Noen som har noen tips? Hva koster en ny brikke med kart?

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Trekkoppbil

For å bestille kartoppdatering på nett, trenger man confirmation code, som man ikke får lest av når SD-kortet mangler. Derfor kan det være lurt å ta vare på confirmation code før kortet blir borte.
Uten confirmation code, kan man gå til forhandler for å bestille nytt kort, men det kan være mye dyrere. Og det har vært spesiellt vanskelig for den som har usa-modell, og som har vært avhengig av å finne en nordamerikansk forhandler som vil gjøre det for 350 usd, og skipe over, og man kan få fortolling og momsing her i landet på toppen.
Det har vært mange spekulasjoner om hvordan man kan hacke seg fram til confirmation code, og enkelte har prøvd å finne fram til logaritmen. Den gode nyheten er at nå er det noen som har klart å finne måten å regne det ut på, og det var nok enklere enn som så. Framgangsmåten er lagt ut på ElbilWiki.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA