Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av bruisepristine, fredag 03. juni 2016, klokken 15:47

« forrige - neste »

DrNox

Madammen kom inn til meg og sa hun hadde funnet en TM3 artikkel, og jeg la den ut før jeg leste den :-1-:

Beklager om noen ble lurt ::) Var jo ikke 1.April i dag.


anorway

Ny film som viser Tesla Model 3 RC testes i Palo Alto.


knut.aulie

Sitat fra: anorway på fredag 12. mai 2017, klokken 14:36
Ny film som viser Tesla Model 3 RC testes i Palo Alto.


Sukk ....  når skal folk lære seg at en filmer i landskapsmodus 

1,5 mnd nå så får vi litt bedre kvalitet på både bilder og info

Lepet65

Nå oxo i rødt (hentet fra evannex på instagram)
https://www.instagram.com/p/BT_etSolJy5/

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

BMW X3
Venter FORTSATT på iX3, i4, i5 eller noe lignende
(har fått igjen depositum da)

Amoss

Tror jeg kan slippe denne her uten noen videre kommentarer ;)
http://stoptesla.com/
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie


AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gordon Retriever


Kan vi ikke fortsette diskusjonen om hund i Model 3 i denne tråden: 

Hund i Model 3? :)

Øggen

Kjem (kanskje) en uventa konkurrent til M3 raskere enn forventa.

http://www.tv2.no/broom/9217632/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

THE

BMW 3 serie kan nok bli en suksess hvis den lanseres i høst. Hvis den kan leveres som stasjonsvogn, støtter 150kW CCS og kan trekke tilhenger, så vil nok Model 3 reservasjonen henge i en tynn tråd.

Spørsmålet er jo hvor mye som ligger i dette ryktet, og hvor praktisk bilen blir i el-utgave? Er litt skeptisk til biler som er utviklet for både forbrenningsmotor og elektrisk drivlinje. Plassering av batterier må jo være en utfordring når vi snakker om 60-70 kWt batteripakker som må plasseres slik at vektfordeling blir 50-50 som det bør være i en BMW? I 330e PHEV er framdriftsbatteriet plassert under bagasjerommet, og det hadde det vel ikke vært om plattformen er utviklet for å plassere batteri under kupèen?
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Geir68

Sitat fra: THE på torsdag 29. juni 2017, klokken 09:45
Hvis den kan leveres som stasjonsvogn, støtter 150kW CCS og kan trekke tilhenger, så vil nok Model 3 reservasjonen henge i en tynn tråd.

Det samme gjelder meg. Hengerfeste er et krav.

Jeg vil MYE heller ha en kvalitetsbil produsert i tyskland enn en amerikaner produsert av en nybegynner i bilbransjen. Tesla har jo allerede vist at de har voksesmerter og har slitt med å produsere jevn kvalitet.

Lading er det som bekymrer meg. I dag får vi ikke ladet raskere enn 50kW på CCS, mens Superladerene til Tesla gir det dobbelte. Hvor lang tid tar det før Fortum og Grønn kontakt får oppgradert til 150kW standarden?

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: THE på torsdag 29. juni 2017, klokken 09:45
BMW 3 serie kan nok bli en suksess hvis den lanseres i høst. Hvis den kan leveres som stasjonsvogn, støtter 150kW CCS og kan trekke tilhenger, så vil nok Model 3 reservasjonen henge i en tynn tråd.

Spørsmålet er jo hvor mye som ligger i dette ryktet, og hvor praktisk bilen blir i el-utgave? Er litt skeptisk til biler som er utviklet for både forbrenningsmotor og elektrisk drivlinje. Plassering av batterier må jo være en utfordring når vi snakker om 60-70 kWt batteripakker som må plasseres slik at vektfordeling blir 50-50 som det bør være i en BMW? I 330e PHEV er framdriftsbatteriet plassert under bagasjerommet, og det hadde det vel ikke vært om plattformen er utviklet for å plassere batteri under kupèen?

Nå vet jeg ikke helt hvordan alt ser ut under en 3-serie, men i en ren elektrisk utgave så er det jo noe mekanikk under bilen de ikke trenger. Det åpner for mer plass selvsagt, men med tanke på hva slags half-ass forsøk 330e er, så kansellerer jeg ikke reservasjonen på Model 3 helt ennå.  ;)

Og så er det iallefall for min del et issue med ladenettverk. Det er en veldig langt vei å gå der før man tar igjen Tesla, og med tanke på at jeg har planer om å bruke en evt. Model 3 i jobb, så er det faktisk viktigere enn den kjemiske sammensetningen av plasten i fotbrønnen.  :laugh:
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA