Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av bruisepristine, fredag 03. juni 2016, klokken 15:47

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: N00b på lørdag 20. august 2016, klokken 09:02
Det gikk superkort tid før Elon sa at bakluken var gjort større.

Alt er som kjent relativt... Men selv har jeg litt problemer med å definere starten av april til slutten av juli/august som "superkort tid" i denne sammenhengen. Ikke at jeg har noen formening om de har valgt en enkel eller mer komplisert løsning av den grunn.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

GOS

Sitat fra: Amoss på lørdag 20. august 2016, klokken 10:40
Sitat fra: N00b på lørdag 20. august 2016, klokken 09:02
Det gikk superkort tid før Elon sa at bakluken var gjort større.

Alt er som kjent relativt... Men selv har jeg litt problemer med å definere starten av april til slutten av juli/august som "superkort tid" i denne sammenhengen. Ikke at jeg har noen formening om de har valgt en enkel eller mer komplisert løsning av den grunn.

Det var bare dager etter avdukingen han uttalte dette med at lukeåpningen ble større.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Amoss

Sitat fra: GOS på lørdag 20. august 2016, klokken 11:19
Det var bare dager etter avdukingen han uttalte dette med at lukeåpningen ble større.

Dager etter avdukingen fikk han på twitter melding om at noen syntes bakluken ble for liten, og svarte at de skulle prøve å se hva de kunne gjøre for å rette på dette problemet. Dette var da helt klart ikke alt fikset.

Etter "blyantene ned" nå i sommer (var det slutten av juli eller begynnelsen av August?) så ble han spurt på twitter om de, nå som designet skulle være ferdig,  hadde klart å fikse på dette problemet med trang bakluke og svarte da tilbake at dette var fikset.
ReservationId 364902

GOS

Mente å huske det hadde blitt bekreftet for lenge siden, og ikke bare den "we will fix", men mulig jeg husker feil.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Amoss

Sitat fra: GOS på lørdag 20. august 2016, klokken 17:17
Mente å huske det hadde blitt bekreftet for lenge siden, og ikke bare den "we will fix", men mulig jeg husker feil.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det var nok bekreftet litt tidligere enn jeg mente å huske, men ikke så veldig mye. 11. juli i år.

https://twitter.com/elonmusk/status/717039506965270529
Sitat
Jerry ‏@Jerry22499879 4. apr.

@elonmusk The trunk opening on the model 3 now is rather very small, any chance of increasing its size?

Elon Musk    ✔    ‏@elonmusk 4. apr.

@Jerry22499879 yes

Ky ‏@Inspron 4. apr.

@elonmusk @Jerry22499879 Please please please make it a hatchback. It has proven so useful on the Model S.

Chris ‏@Christiano92 4. apr.

@elonmusk @Inspron @Jerry22499879 dont make it a hatchback. please elon, leave it the way it is if anything needs more height its the front

Elon Musk    ✔    @elonmusk

@Christiano92 @Inspron @Jerry22499879 won't be a hatchback, but we should be able to increase the opening width and height

https://twitter.com/elonmusk/status/717612929214849024
SitatMike Thorp @MThorpXXi

This Is The Tesla Model 3's Biggest Design Fail @elonmusk http://jalopnik.com/this-is-the-tesla-model-3s-biggest-design-fail-1768467573 ...

@MThorpXXi We are working on enlarging the opening. Aperture will be big enough for almost anything.
    9:20 AM - 6 Apr 2016

https://twitter.com/elonmusk/status/752270839458869249
SitatNick G @nickg_uk

@elonmusk but bigger trunk opening for Model 3? That's the most important thing.

@nickg_uk already taken care of
    12:38 AM - 11 Jul 2016
ReservationId 364902

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Kanutten

Sitat fra: Dag A. på fredag 04. november 2016, klokken 21:17
Nye bilder

https://evannex.com/blogs/news/model-3-spy-shots-and-video-filmed-at-tesla-event

Bakfra ser den jo ut som en Datsun fra 70-tallet. Horrible baklykter (det samme synes jeg egentlig om S og X også, men ikke fullt så ikke som dette).

I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Amoss

For litt siden var det en analytiker som spådde minst ett års forsinkelse på Model 3. Ser at fornuftig nok var det ingen som gadd å gi dette noe oppmerksomhet her, men har jo sett noe oppmerksomhet mot disse spådommene andre steder, så greit å kunne vise til ett motsvar til denne spåmannen :)

http://nordic.businessinsider.com/teslas-model-3-wont-be-late-2016-12?r=US&IR=T
Sitat
The bottom line here is that that Tesla is getting much better at passing major tests. It's doing an effective job of selling, building, and delivering the Model S. After a long wait, the Model X is on track and, according to Tesla, making owners very happy. The Model 3 is, indeed, a Very Big Test. But Musk and his team have done the preparation.

They know how to build cars. They know how to build one on something resembling a traditional-automaker's schedule. And they've made enough mistakes to know how to not make them again.

I don't think the Model 3 will be early. But if Tesla doesn't roll a couple off the assembly line in late 2017, I'll be shocked.
ReservationId 364902

tiger``n

turfsurf

Sitat fra: Kanutten på fredag 04. november 2016, klokken 21:30

Bakfra ser den jo ut som en Datsun fra 70-tallet. Horrible baklykter (det samme synes jeg egentlig om S og X også, men ikke fullt så ikke som dette).

Tror du får ta en tidsreise tilbake til 70-tallet, kan ikke si jeg ser likheten. Ikke at jeg synes det er de mest spennende baklyktene, men jeg synes det er mye rart å se av det om dagen. MB har baklykter som ser helt idiotiske ut, BMW likeså. For ikke å snakke om Volvo. De eneste jeg kan komme på som jeg stort sett liker er Audi. Og Lamborghini.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

AppleKnocker

Sitat fra: Amoss på søndag 11. desember 2016, klokken 10:07
For litt siden var det en analytiker som spådde minst ett års forsinkelse på Model 3. Ser at fornuftig nok var det ingen som gadd å gi dette noe oppmerksomhet her, men har jo sett noe oppmerksomhet mot disse spådommene andre steder, så greit å kunne vise til ett motsvar til denne spåmannen :)

http://nordic.businessinsider.com/teslas-model-3-wont-be-late-2016-12?r=US&IR=T
Sitat
The bottom line here is that that Tesla is getting much better at passing major tests. It's doing an effective job of selling, building, and delivering the Model S. After a long wait, the Model X is on track and, according to Tesla, making owners very happy. The Model 3 is, indeed, a Very Big Test. But Musk and his team have done the preparation.

They know how to build cars. They know how to build one on something resembling a traditional-automaker's schedule. And they've made enough mistakes to know how to not make them again.

I don't think the Model 3 will be early. But if Tesla doesn't roll a couple off the assembly line in late 2017, I'll be shocked.
Det må være gøy å være naiv :o
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Amoss

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 11. desember 2016, klokken 21:10
Det må være gøy å være naiv :o

Får vel tro på deg hvis det er slik at du har erfaring med det :)
ReservationId 364902

bakskj

Det er ingenting nytt med de bildene der ift bilen som ble tatt bilder av ved lansering etter hva jeg kan se.
TM3 LR AWD

Amoss

http://learnbonds.com/133147/tesla-model-3-pride-video/
Sitat
Tesla Model 3 Pride is Showing: Check Out This Video

Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA) Model 3 promotional videos or images are pretty rare since CEO Elon Musk insists that the electric car maker is anti-selling the car having received about 400k reservations during the first few months after the reveal. However, as per a report from Evannex, some Tesla stores in Europe have, over the past few days, begun showcasing a brand new Model 3 promotional video.

Vel, om den er så helt ny er jeg ikke så sikker på, mener i det minste å ha sett deler av denne tidligere, selv om det var noen snutter jeg ikke kjente igjen i farten. Men uansett interessant at de igjen velger å vise filmer av Model 3, og ikke bare "anti-selge" den.

ReservationId 364902

Amoss

https://electrek.co/2017/02/20/tesla-model-3-first-picture-alien-dreadnought-production-chassis/

Sitat
Tesla Model 3: First pictures of chassis and inside the 'alien dreadnought'?

As Tesla is currently temporarily shutting down production in Fremont to update manufacturing equipment for Model 3 production, we could be getting our first picture of an actual Model 3 chassis and a peek inside the 'alien dreadnought' that is supposed to be the vehicle's pilot production line.

Tesla CEO Elon Musk has been referring to the Model 3 production line as an 'alien dreadnought'. He said that his goal is for the factory to look more "alien" than a factory.

ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA