Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av bruisepristine, fredag 03. juni 2016, klokken 15:47

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. april 2017, klokken 13:47
"Problemet" er at 3 ikke skal ha noe som S og X ikke har. Så da må nok det settes som opp opsjon på S/X først og er luka større............

<flisespikkermodus>Nei, Elon har sagt at Model 3 ikke skal ha noen ny teknologi som ikke S og X har (bortsett fra evnt. batteriene, da dette er noe vi vet at blir nytt på TM3 som S+X enda ikke har), ikke at den ikke skal ha noe de ikke har ;)</flisespikkemodus>

Som sagt er det jo kjent at TM3 vill få nye batterier, og om det er der begrensingen ligger så er det ikke noe i veien for TM3 kan få bedre hurtiglading. Så kan man krangle så busta fyker om hvorvidt CCS skal regnes som "ny" teknologi eller ei (ny for Tesla, men finnes i andre biler fra før). Eller om man skal regne en oppgradert/modifisert CCS plugg som ny teknologi eller ei...

Men med dette sagt, antar - som andre har vært inne på før - at hintet om at 350kW ladere nok heller snakker om kapasiteten til selve laderen, ikke effekten på pluggen inn til hver enkelt bil da hver lader i dag støtter 2 plugger, og de kan potensielt utvide dette til f.eks. 4 plugger pr. lader. Evnt. har han hatt Tesla Semi laderne i tankene når han skrev dette...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ladov

350kW fordelt på to plugger passer ganske bra med en ladeeffekt på 2,5-3C. Med 2,5C vil en S/X med 100kWh batteri få 250kW mens det blir 100kW til overs for bil 2. 2,5C vil gi 137,5kW til et 55kWh batteri og 187,5 til et 75kWh batteri. TM3 ville da kunne bli 'bedre' enn S/X men ikke dramatisk mye bedre, dessuten bare til S/X får nye batterier.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Amoss

Model 3 produksjonslinjer ser ut til å være i rute...
https://electrek.co/2017/04/21/tesla-model-3-production-line-automated-robot-snake-supercharger/
Sitat
The current number one priority at Tesla is clearly to bring the Model 3 to production on time with high reliability. We went looking for the most recent building permits issued for Tesla's Fremont factory to monitor the progress and it's clear that there has been a lot of activity during the past few months.

It shows that Tesla has been setting up the assembly line for the Model 3 and it even hints at "Tesla automated parking Superchargers".

Over the months of February and March alone, Tesla was issued 26 building permits to make modifications to its factory at 45,500 Fremont Blvd in Fremont, California, according to Electrek's search of permits on Buildzoom.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

Jeg tror alle skeptikerne som sier at Tesla ikke kommer til å holde skjema med M3 fordi de ikke klarte det med S og X kommer til å måtte spise en liten "humble pie" [emoji847]

Blir også spennende å se hva de tenker om ladeløsningen med robotarm. Tipper du ikke lengre kan stå på SC så lenge du vil. Nå vil roboten koble deg fra og bilen kjøre bort av seg selv, kan det virke som [emoji1360]

ladov

Jeg ser to åpenbare bruksområder for den robotarmen. Den ene er autonomi, den andre er at høyere ladeeffekt sannsynligvis betyr tykkere kabler og tyngre plugger, opp til det punktet hvor mange vil slite med å håndtere kablene og da er det greit med en robot som gjør jobben for deg.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ladov

Tesla letter litt på sløret om siste tids batteriforskning: https://electrek.co/2017/05/04/tesla-battery-researcher-chemistry-lifcycle/

Fra et stykke ut i videoen.
"96% retention after 1200 cycles, at a charging rate of 2.5 C".

2,5C..eller 0-80% på litt under 20 minutter. Hvis dette ender opp i TM3 og superladerne ble det straks *litt* greiere å bruke TM3 på langtur. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Cowboystrekk

Håper batteriene får bedre ytelse i kaldt vær\blir fortere varme enn TMS\TMX sine.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >



RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)


Klykken

#103
Det er jo en Model S? Model S er større, har annet interiør, annen fasong på hele bilen, er tyngre, har muligheter for større batteri (høyst sannsynlig). Dette hører ikke hjemme her.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA