Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av bruisepristine, fredag 03. juni 2016, klokken 15:47

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#60
http://www.side3.no/motor/--%22lekket%22-prisliste-pa-tesla-model-3-er-ren-spekulasjon/3423319858.html

Morsomt å se hvordan denne tabellen sprer seg over internett... Jeg lagde tabellen for ett par måneder siden, og så kopierte tydeligvis noen denne fra TMC forumet og distribuerte det til Tesla Mag, eventuelt tok denne siden (med noe frynsete rykte) å hentet tabellen selv fra TMC forumet. Deretter lagde Electrek en sak, som så ble oversatt til norsk og lettere redigert av Side3. Vi får se om det slutter her...  :o
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 06. mars 2017, klokken 13:59
Vi får se om det slutter her...  :o
Hva baserer du en EPA på 222 på, med 50 kwh brutto?
Jeg nevner Bolt, EPA på 238, brutto 67 kwh. Det er veldig mye større.

Espen Hugaas Andersen

Jeg sier ikke om det er netto eller brutto. Jeg tror Tesla vil markedsføre den med 50 kWh, og at det også vil være ganske nært det som er tilgjengelig. I dag er det vel egentlig bare 90 kWh batteripakken som har betydelig mindre energi tilgjengelig enn Tesla reklamerer med. Jeg antar også ca 20% mindre forbruk enn en Model S, pga lavere vekt og luftmotstand.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#63
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-high-speed-range.86031/

Her har jeg litt analyser rundt rekkevidde. Jeg har egentlig gått bort i fra tanken om tre batteripakker på 50, 65 og 80 kWh. Nå har jeg mer tro på kun to batteripakker på ~55 og ~75 kWh. Som sagt laget jeg tabellen for over to måneder siden, og jeg har fått finregnet litt på egenskapene til 100 kWh batteripakken, og hvordan dette vil kunne overføres til 21-70 cellene. (wk057 har veldig mye god informasjon!)

(Men 50-65-80 er fortsatt en sterk mulighet. Jeg venter på mer info fra Tesla før jeg konkluderer litt mer.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

130 wh / km @ 100 km/h
Dette er forholdsvis optimistisk.
Klarer du å finne tall for Ioniq?
Den er vel det nærmeste du kommer i form og størrelse og som er ute i dag.

fonberg

Sitat fra: tiger``n på mandag 06. mars 2017, klokken 16:35
130 wh / km @ 100 km/h
Dette er forholdsvis optimistisk.
Klarer du å finne tall for Ioniq?
Den er vel det nærmeste du kommer i form og størrelse og som er ute i dag.

Ioniq er ganske nær 100 wh / km.

130 for en TM3 om den veier maks 1700 kg, har lavere luftmotstand og så klart mindre frontareal enn MS, samt vesentlig smalere dekk (215?), synes jeg virker realistisk.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Espen Hugaas Andersen

Det nyeste arket mitt sier 121 Wh/km i 100 km/t for Ioniq, og 123 Wh/km for Model 3. Model 3 har ca 10% lavere luftmotstand som den tjener en god del på i høyere hastighet. Men det må understrekes at dette er *ideelle* forhold.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 06. mars 2017, klokken 13:59
http://www.side3.no/motor/--%22lekket%22-prisliste-pa-tesla-model-3-er-ren-spekulasjon/3423319858.html

Morsomt å se hvordan denne tabellen sprer seg over internett... Jeg lagde tabellen for ett par måneder siden, og så kopierte tydeligvis noen denne fra TMC forumet og distribuerte det til Tesla Mag, eventuelt tok denne siden (med noe frynsete rykte) å hentet tabellen selv fra TMC forumet. Deretter lagde Electrek en sak, som så ble oversatt til norsk og lettere redigert av Side3. Vi får se om det slutter her...  :o
Synes jeg kjente den igjen.

Bra jobba [emoji1360] vi får håpe Tesla merker seg dette også.

Amoss

http://blogs.barrons.com/stockstowatchtoday/2017/03/23/tesla-safety-first/?mod=BOLBlog
Sitat
Tesla: Safety First?
...
Morgan Stanley's Adam Jonas and team, however, consider the possibility for what they call the "real surprise with the Model 3″: The potential to be safer than any car on the road. They explain:

    Acceleration from 0 to 60 with a 2-handle? That's easy (and expected). 250 mile range? It's in the specs. What about a target of making it 10x safer than your current car...? We think the Model 3 will feature hardware and software that provide a level of active safety that could significantly lead all other cars on sale today and could, if the company achieves its goal, be an order of magnitude (i.e. 10x) safer than the average car on the road. According to nearly every OEM we talk to, safety is the number 1 determinant of car purchases. Look for safety to be the "ah-hah!" moment for this car due to launch this year.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

https://electrek.co/2017/04/04/tesla-model-3-spotted-picture/

SitatTesla Model 3 release candidate spotted in the wild and daylight for the first time
New friend of the site Wayne said that he spotted it near Tesla's headquarters in Palo Alto – where most of Tesla's prototypes are spotted.

Apparently, the Model 3 was following a BMW when both vehicles passed him. He followed and wrote:

    Two cars, other was a BMW. They were driving pretty fast past me. I pulled a u-turn and followed. They switched drivers.

They could be tuning the vehicle's driving performance, which would explain why it was following a BMW and they switched drivers.

That's when he was able to snap a picture of the prototype:
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

petgok

hva med bakluken? er det noe endringer vi kan se her?
Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver levert 20.11.14
Model 3 reservert 01.04.2016 (4900XX)

RuneW

Sitat fra: petgok på onsdag 05. april 2017, klokken 07:32
hva med bakluken? er det noe endringer vi kan se her?

For meg ser den like bedrøvelig ut som før...



Dvs at man mest sannsynlig må bøye seg ned med hode i hoftehøyde om man har behov for å se godt inn in bagasjerommet. Ikke det jeg forbinder med "comfort"...

Det er noen som påstår at "løsningen" har vært å gjøre luken bredere, akkurat som det gjør saken så mye bedre.

Men, men. Jeg skal nå i alle fall se bilen i virkeligheten før jeg kansellerer.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

knut.aulie

Sitat fra: RuneW på onsdag 05. april 2017, klokken 10:19
Men, men. Jeg skal nå i alle fall se bilen i virkeligheten før jeg kansellerer.
Men, men. Jeg skal i alle fall se bilen i virkeligheten før jeg bestiller [emoji57]

ladov

På et av de andre bildene i den tråden ser vi at ladeluka er maskert under et slags deksel. Det kan se ut som dekselet er en del større en det det trenger å være hvis det bare er en vanlig ladekontakt under.

Det trenger ikke bety annet enn at ladeluka er overdimensjonert men jeg *håper* det betyr at dekselet skjuler en kontakt for supercharger v3. ;)

JB Straubel sa tilbake i 2012 at Tesla hadde som mål å bringe ladetiden ned til 5-10 minutter. Da snakker vi om effekter på 300kW og oppover. Det virker åpenbart at ingen av dagens ladeplugger vil takle den slags, vi trenger med andre ord en kraftigere plugg. Hvis Tesla har klart å lage batterier som tåler så høye ladehastigheter så er dette en gyllen anledning til å lage sin egen 'megacharger'-plugg, og så eventuelt presentere den som forslag til ny standard for CCS-gruppen. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA