Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av bruisepristine, fredag 03. juni 2016, klokken 15:47

« forrige - neste »

jensjacob

Ok, det er godt at høre. Så har Goldman Sachs og Morgan Stanley sikkert gjort deres arbejde  ;)
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Avh

Sitat fra: Amoss på fredag 13. mai 2016, klokken 11:09
Da er vist Tesla i det minste i gang med å sikre seg underleverandører til Model 3:

http://english.yonhapnews.co.kr/business/2016/05/12/60/0501000000AEN20160512002000320F.html
Sitat
Hankook Tire picked as main supplier for Tesla's Model 3

SEOUL, May 12 (Yonhap) -- Hankook Tire Co., South Korea's leading tire maker, has been selected as the main supplier for Tesla's recently unveiled Model 3, industry sources said Thursday.


Det lover forsåvidt godt da jeg har hatt Hankook på min mod S og har vært fornøyd med de
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Erazor


Espen Hugaas Andersen

Ett par 300 kW invertere og motorer på front- og bakaksel kombinert med superkondensatorpakke på 1 kWh slik at batteriet ikke er en begrensing, så begynner vi å snakke. :)

Men det kommer trolig først på neste generasjon Roadster.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 30. juni 2016, klokken 08:56
Men det kommer trolig først på neste generasjon Roadster.

Var min tanke også ja, at om de opererer med slike tall på Gen-III plattformen så er det nok heller med tanke på neste generasjon Roadster (som jeg antar vil komme på denne plattformen) enn på Model 3 P??D ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

http://electrek.co/2016/08/05/bmw-tesla-model-3-ridiculous-commercial/
Sitat
BMW tries to attract Tesla Model 3 reservation holders in ridiculous new commercial
...
In a new 30-second commercial for the BMW 330e, the German automaker spends most of the ad asserting that you shouldn't wait for the Tesla Model 3 and instead buy BMW's new plug-in hybrid. They spent so much time on establishing the premise that you shouldn't wait for the Model 3 that they ended up mentioning only one feature of the 330e, its EPA-rated gas consumption of 72 MPGe.

Personlig vil jeg gjerne takke BMW for å kjøre reklame for Tesla slik at de slipper å gjøre det selv og kan bruke midlene sine på å få ut en så god bil så snart som mulig til oss som venter ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

tiger``n

Dere gjør en stor sak ut av dette, må være lov å tulle litt.
For det er jo sant, deres bil kan kjøpes nå, TM3 tar sikkert over 2 år før den kan kjøpes.
Det sies jo at BMW G20 kan fås i elektrisk versjon med 90 Kwh i 2020, det er enda mye lengre til, og koster helt sikkert veldig mye mer enn TM3.

Amoss

Sitat fra: tiger``n på søndag 07. august 2016, klokken 16:44
Dere gjør en stor sak ut av dette, må være lov å tulle litt.

Det var da en litt rar påstand?  Jeg er den eneste som har nevnt dette her, og jeg har da ikke gjort noen stor sak ut av det?  Jeg bare takket dem for at de hjelper Tesla med å gjøre folk oppmerksomme på at det finnes en "ukjent" bil som det virkelig er verd å vente på :D  Selv om det kanskje ikke kan virke slik her inne på elbilforum, så er fortsatt BMW ett sterkere merkenavn enn Tesla der ute blant "folk flest". Dvs: kanskje ikke her i Norge, men i resten av Europa og USA...

Sitat fra: tiger``n på søndag 07. august 2016, klokken 16:44
Det sies jo at BMW G20 kan fås i elektrisk versjon med 90 Kwh i 2020, det er enda mye lengre til, og koster helt sikkert veldig mye mer enn TM3.

Minner meg om "sloganet" til en velkjent TV serie for noen år tilbake: "Du tror det ikke før du ser det" ;)  Men supert om den kommer...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Electrec har oppdaget at Model 3 får nedfell-bare bakseter, men det har vi jo vist siden April ;)  Men målene er så vidt jeg vet fersk info...

https://electrek.co/2016/08/17/tesla-model-3-back-seats-fold-flat-cargo-space/
SitatRandall went into the details of sleeping in a Model S and for the occasion, he also researched if it would be possible to do the same in the upcoming Model 3. He claimed it would be possible by citing "sources familiar with the final design" saying that the back seats will fold flat, something Elon Musk already hinted at, but he also added that the folded seats would leave 5'6" of space from the back of the front seats to the end of the trunk.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

e-curious

#39
167cm fra ryggen av framsetet til bakerst i trunken.  En Golf mk7 er vel 1547mm i følge VW, så det er jo en del lenger.  Likevel litt optimistisk å bruke det som en soveplass som det blir antydet.

Diravi

Jeg tror det er viktigere at de gjør noe med åpningsvinkelen på bakluken, se hovedbildet i Elektrek-reportasjen. 13 cm mer lengde enn en Golf er for øvrig ikke spesielt imponerende, men jeg er vel egentlig litt overrasket hvis lengden i Golfen faktisk er så stor som 1547 mm. Min gamle Citroën XM kombikupé, en relativt stor bil (470 cm) har ca 150-155 cm, men da med oppslått baksetepute som tar noe lengde.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

krister461


e-curious

@Diravi:  Helt enig at at åpningen på bagasjerommet er viktigere enn lengden.  Helst hadde jeg håpet på en lignende åpning som på model S.

PS. Ser at jeg bommet litt på mk7 (er forskjell på tegning og tabell).
Målene på e-golf er:  Lengde, seterygg oppe/nede, mm 839/1 558

Diravi

#43
Sitat fra: krister461 på torsdag 18. august 2016, klokken 23:06


Sitat fra: Diravi på torsdag 18. august 2016, klokken 22:52
Jeg tror det er viktigere at de gjør noe med åpningsvinkelen på bakluken, se hovedbildet i Elektrek-reportasjen.
https://electrek.co/2016/07/10/tesla-model-3-trunk-opening-bigger-production-prototype/

Jeg mente hvor mye bakluken kommer ut av veien, ikke selve lukeåpningen (men den også, selvsagt).

På prototypen vil luken være i veien for hodet til den som laster, med den hengsel-løsningen de har valgt. De fleste sedaner med kort hekk har hengsler som gjør at koffertlokket nærmest bretter seg opp over bakruten, mens Tesla har gått for samme type åpning som på en konvensjonell kombikupe. Når da hengselpunktet er mye lavere kommer ikke bakluken ut av veien, slik at det blir vanskelig å lene seg fram og laste uten risiko for å slå hodet, selv for relativt korte folk. Det gir vanskeligere løft når man skal ha inn kofferter; du må løfte med armene og ikke overkroppen, og det kommer folk til å merke.

EDIT: Elektrek har fjernet det store bildet av lukeåpningen på Model 3; lurer på hvorfor?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

N00b

Det gikk superkort tid før Elon sa at bakluken var gjort større.

Tenker det betyr løsningen de har valgt er enkel og at terskelen nede er fjernet.
Å flytte hengsler og oppheng er ikke enkelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA