Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vervekampanje også for Model X

Startet av Mindgame, torsdag 02. juni 2016, klokken 11:58

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: Igloo på onsdag 31. august 2016, klokken 12:35
Et av problemene er vel at de ikke har lov til å selge strøm, så pris per kWh er nok uaktuelt. Blir nok tidsbetaling eller betaling per gang.

Det _er mulig_ å selge pr kWh time i Norge og, men de må være registrert som strømleverandør.

Men dette gjelder jo kun i Norge, så jeg tror ikke de lar det styre hva de gjør på verdensbasis.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Igloo

Samme gjelder Canada, så fullt mulig at det gjelder flere steder også.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

SuperPG

Sitat fra: ladov på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:48
Sitat fra: SuperPG på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:04

Enig. Ser ikke ut som jeg får muligheter til alding hjemme med det første , men blir antagelig TM3 selv om jeg kjører 14,5 mil pr dag og ikek passerer SC eller får ladet hjemme..
Noe sånt som 80% av landets husstander er eneboliger og rekkehus, boliger hvor det bør være enkelt å lade hjemme. Du er da antagelig blant de 20% siste.. Du trenger altså 20-30kWh for dagen. Med mindre du kjøper større batteri må du lade hver dag. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du har tenkt å løse dette, eller hvordan samfunnet skal legge til rette for 'sånne som deg'. En lang rekke med 3,7kW type2 ladepunkt på fortauet?

Jeg kan lade fra "motorvarmer" vanlig stikk på jobb, så får ladet 7-8 timer hver dag der. Dette kombinert med en tur innom Fortumlader for litt hurtiglading 1-2 ganger i uken. får se hvor stort batteri og hva rekkevidden blir på etterhvert. men kommer den kun i en "300km" variant så er det nok ikke aktuelt.
Forøvrig så bør flere parkeringsplasser både offentlige og private tilby lading.. Kanskje åpner det kommunale elbil p huset v Vulkan før jeg får meg elbil og jeg kan stå der feks en natt midt i uken siden jeg bor rett ved. Har egen parkeringsplass i kjeller på leilighetskomplekset, men ser ikke ut som det blir noen ladeløsninger der med det første.. 
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

turfsurf

Håper inderlig det ikke blir kWh betaling, da er det ingen insentiver for ikke å la bilen stå tilkoblet under middagen eller over natten.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Sitat fra: turfsurf på onsdag 31. august 2016, klokken 12:55
Håper inderlig det ikke blir kWh betaling, da er det ingen insentiver for ikke å la bilen stå tilkoblet under middagen eller over natten.

Er dette et stort problem i dag? Alt er jo "gratis" nå.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

satheesh.net

eha

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 01. september 2016, klokken 11:52
Supercharger credits. ;)

Bla deg en side tilbake i tråden, hvor dette ble diskutert :) Eller mener du å si at credits tilbake igjen nå?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Igloo

Det vises ikke på "MY Tesla", men det er mer eller mindre bekreftet at det blir å kjøpe "credits" på SC på alle modeller. Dvs at det ikke blir inkludert inn i prisen på S/X i fremtiden.
Kia Soul Ev

RN1071XXXXX

krister461

Sitat fra: Igloo på fredag 02. september 2016, klokken 12:23
Det vises ikke på "MY Tesla", men det er mer eller mindre bekreftet at det blir å kjøpe "credits" på SC på alle modeller. Dvs at det ikke blir inkludert inn i prisen på S/X i fremtiden.
Ehm, det ene ekskluderer ikke det andre.

fonberg

Hvor er dette "mer eller mindre bekreftet"?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Amoss

Sitat fra: Kanutten på fredag 02. september 2016, klokken 14:26
Sitat fra: fonberg på fredag 02. september 2016, klokken 14:03
Hvor er dette "mer eller mindre bekreftet"?

https://electrek.co/2016/09/02/tesla-supercharger-credit-system-reduce-entry-price-model-s-x/

Vel, kan ikke helt se at en "lekkasje" fra anonyme kilder som hevder å ha kjennskap til det er "mer eller mindre bekreftet" :p

Men gir noen spennende muligheter dersom disse løse ryktene har noe fundament :)
... dersom Tesla klarer å få bygget ut resten av nettet sitt godt og raskt nok.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Igloo

Sitat fra: krister461 på fredag 02. september 2016, klokken 12:33
Ehm, det ene ekskluderer ikke det andre.
Joda, men regner med at man kan huke av for "SC 4 life" mot en fast sum.
Kia Soul Ev

RN1071XXXXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA