Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vervekampanje også for Model X

Startet av Mindgame, torsdag 02. juni 2016, klokken 11:58

« forrige - neste »

SuperPG

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 29. august 2016, klokken 23:26
Det burde komme sentralt plasserte SC i byene som ikke er gratis for noen, men som kan benyttes av de som bor uten egen lademuligheter hjemme/jobb. MS3 er tross alt massemarkedbil, og da kan man ikke ta det for gitt at alle har lademulighet hjemme. SC' ene elles burde fortsatt være "gratis".

Enig. Ser ikke ut som jeg får muligheter til alding hjemme med det første , men blir antagelig TM3 selv om jeg kjører 14,5 mil pr dag og ikek passerer SC eller får ladet hjemme..
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

ladov

Sitat fra: SuperPG på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:04

Enig. Ser ikke ut som jeg får muligheter til alding hjemme med det første , men blir antagelig TM3 selv om jeg kjører 14,5 mil pr dag og ikek passerer SC eller får ladet hjemme..
Noe sånt som 80% av landets husstander er eneboliger og rekkehus, boliger hvor det bør være enkelt å lade hjemme. Du er da antagelig blant de 20% siste.. Du trenger altså 20-30kWh for dagen. Med mindre du kjøper større batteri må du lade hver dag. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du har tenkt å løse dette, eller hvordan samfunnet skal legge til rette for 'sånne som deg'. En lang rekke med 3,7kW type2 ladepunkt på fortauet?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

PaulusA

Kanskje induksjonslading "langs" veien blir tingen en gang i fremtiden. Betal for kjørelengde og strøm gjennom forsikring/årsavgift...
Da snakker vi, men også om et helt annet strømnett og kraftproduksjon enn vi har pr idag.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Rio

Sitat fra: ladov på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:48
Sitat fra: SuperPG på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:04

Enig. Ser ikke ut som jeg får muligheter til alding hjemme med det første , men blir antagelig TM3 selv om jeg kjører 14,5 mil pr dag og ikek passerer SC eller får ladet hjemme..
Noe sånt som 80% av landets husstander er eneboliger og rekkehus, boliger hvor det bør være enkelt å lade hjemme. Du er da antagelig blant de 20% siste.. Du trenger altså 20-30kWh for dagen. Med mindre du kjøper større batteri må du lade hver dag. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du har tenkt å løse dette, eller hvordan samfunnet skal legge til rette for 'sånne som deg'. En lang rekke med 3,7kW type2 ladepunkt på fortauet?

Det ville vært en bra løsning.

Det kunne finansieres ved at alle elbilister betalte en slags "årsavgift" som gikk direkte til bosteds- eller arbeidskommunen, øremerket til å sette opp normalladepunkt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Igloo

Det ser jo ut til at det settes opp type 2 kontakt på nye hurtigladere til f.eks fortum (det finnes jo chademo adapter også), så man er jo ikke akkurat uten lademuligheter. SC er er fint og flott det, men ikke en nødvendighet eller deal breaker hvis det ikke finnes i nærheten i mine øyne.
Chademo og ccs kommer forhåpentligvis med 100kW++ snart også.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

ladov

Sitat fra: Rio på tirsdag 30. august 2016, klokken 18:47
Sitat fra: ladov på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:48
Sitat fra: SuperPG på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:04

Enig. Ser ikke ut som jeg får muligheter til alding hjemme med det første , men blir antagelig TM3 selv om jeg kjører 14,5 mil pr dag og ikek passerer SC eller får ladet hjemme..
Noe sånt som 80% av landets husstander er eneboliger og rekkehus, boliger hvor det bør være enkelt å lade hjemme. Du er da antagelig blant de 20% siste.. Du trenger altså 20-30kWh for dagen. Med mindre du kjøper større batteri må du lade hver dag. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du har tenkt å løse dette, eller hvordan samfunnet skal legge til rette for 'sånne som deg'. En lang rekke med 3,7kW type2 ladepunkt på fortauet?

Det ville vært en bra løsning.

Det kunne finansieres ved at alle elbilister betalte en slags "årsavgift" som gikk direkte til bosteds- eller arbeidskommunen, øremerket til å sette opp normalladepunkt.
Kan fort vekk bli litt småtricky å få på plass. Det skal monteres, vedlikeholdes og faktureres. Siden parkeringsplasser er et knapphetsgode mange steder gjør du mange sure ved å innføre for eksempel ladeplikt og brukerbetaling på det som før var gratisplasser..

Enklest å bare late som ingenting og håpe at det går seg til bit for bit?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Igloo

#142

Blir spennende å se hva det blir av det der...
(Screenshot fra min "mytesla")
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Amoss

#143
Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 30. august 2016, klokken 20:37
http://ev.network/2016/08/30/tesla-adds-section-supercharger-payments-users-mytesla-page

Hmm... Da hadde jeg jo rett likevel da jo. Vel, burde ikke overraske noen, men litt rart at de har dette på plass alt så lenge før Model 3 kommer. Tror at de som kjøper Model S/X i tiden fremover bør følge med på om "gratis supercharger" er inkludert som tilvalg så de ikke får seg en overraskelse på første litt lengre tur :p


*irriterer meg grønn for at jeg ikke tenkte på å sjekke kildekoden da dette først dukket opp* :P
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Igloo

Hmm... De har fjernet muligheten til å legge inn CC.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

eha

Sitat fra: Igloo på onsdag 31. august 2016, klokken 08:46
Hmm... De har fjernet muligheten til å legge inn CC.

Den er fjernet fra konas profil også, hvor kun en Model X er bestilt (ingen Model 3). Den utkommenterte koden fantes også her, ifølge electrek.co. Dette kan tyde på at det i fremtiden vil være mulig å bestille Model S og Model X uten ubegrenset SC-tilgang.

Skulle ikke forundre meg om de gikk for en todelt modell:
- Ubegrenset tilgang ved engangskjøp (som med gamle S60 og S40)
- Online oppfylling av credits

Alt ligger til rette for dette. Både bilen og laderen har unike ID-er, og begge er koblet til nettet. Det behøves ingen betaling på stedet, verken med penger, kort, RFID eller noe. Selve fyllingen burde være like enkel som i dag uansett løsning.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

jkirkebo

Sitat fra: eha på onsdag 31. august 2016, klokken 10:10
Skulle ikke forundre meg om de gikk for en todelt modell:
- Ubegrenset tilgang ved engangskjøp (som med gamle S60 og S40)
- Online oppfylling av credits

Det hadde vært den beste løsningen synes jeg. Jeg bruker SC så lite at det garantert hadde blitt mye billigere å bruke credits fremfor å betale engangsbeløp neste gang jeg bytter bil. Alt som senker prisen er bra ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

o.b.lix

Mest sannsynlig vil Model 3 har betaling pr gang, mens S og X vil ha det innkludet i kjøpspris. Har ikke tro på billigversjoner av S og X i fremtiden, det skal 3 og Y ta seg av.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cstromme

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 31. august 2016, klokken 10:22
Sitat fra: eha på onsdag 31. august 2016, klokken 10:10
Skulle ikke forundre meg om de gikk for en todelt modell:
- Ubegrenset tilgang ved engangskjøp (som med gamle S60 og S40)
- Online oppfylling av credits

Det hadde vært den beste løsningen synes jeg. Jeg bruker SC så lite at det garantert hadde blitt mye billigere å bruke credits fremfor å betale engangsbeløp neste gang jeg bytter bil. Alt som senker prisen er bra ;)

Her er jeg ikke enig. Det beste er nok at man ikke kan kjøpe seg ubegrenset tilgang, dette kommer nok til å føre til unødvendig bruk av SC av de store massene.

Fornuftig kWh-prising er den beste løsningen slik jeg ser det.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Igloo

Et av problemene er vel at de ikke har lov til å selge strøm, så pris per kWh er nok uaktuelt. Blir nok tidsbetaling eller betaling per gang.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA