Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av Stian89, torsdag 02. juni 2016, klokken 09:55

« forrige - neste »

Stian89

Hei!

Sikkert en del tråder om dette, men klarte ikke og finne noe akkurat nå...  ::)

Siftet til sommer dekk idag, Michelin originale 21" - men hva trykk skal jeg ha i dekka?? Skal jeg følge det som står i døra?

Pendler hgsd-stvg hverdag så det blir endel kjøring - av en merkelig grunn så har jeg skrevet ned at jeg brukte 2.8 bar fremme og 3.2 bar bak??

Hva anbefaler dere?? :) vil ha minst mulig slitasje ;)

Takker 8)

Muffinman

Når jeg hadde 21" fikk jeg beskjed om at det skal være 42psi. Det står også i "annual service"-skjemaet som sirkulerte for litt siden. Men mulig man det er forskjell på de forskjellige utgavene pga vekt, og på likt i alle hjørner vs staggered.

Stian89

Det er snakk om en P85+ - 42 bar fremme og bak?

Stian89

Li-Ion

2,9 BAR eller 42 PSI er bra.... Maks er vel rundt 3,2 eller 46 PSI - men da tror jeg du sliter mer dekk...
Be afraid...

Stian89

mener du at jeg skal ha 2,9 bar fremme og bak?

dim på dekka er jo 255 fremme og 265 bak.... forvirrende det her...  :-\

Cookie Monster

Tesla skriver dette. Tesla har aldri levert 255 foran, men kan nok fint bruke ca samme der.

2015 P85D

Stian89

selvfølgelig... 245  ::) men da er det ikke så mye forskjell på fremme og bak så jeg trodde :)

jazzwheel

Det er vel nok av folk med 20" så jeg nevner det her selv om tråden er om 21". Jeg leverte min bil på service med tredjeparts 20" og 245 foran / 275 bak. Da fikk jeg dette på invoice:

"Adjusted tire pressures to B-pillar spec: 38psi Front, 40psi Rear"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA