Fairly confident production will start next year = 2019

Startet av AppleKnocker, lørdag 02. april 2016, klokken 14:19

« forrige - neste »

AppleKnocker

I lys av en systematisk historikk med overpromising og underdelivering fra Tesla Motors, er det vanskelig å tolke dette som at produksjonen nærmest garantert blir forsinket. Forhåpentligvis ikke mer enn med ett år, men egentlig tror jeg ikke Tesla selv har peiling på når det blir. Jeg registrerer at mange analytikere i bransjen antar at de i beste fall klarer å produsere 250' biler i 2020. Kanskje kommer det biler til Norge i 2019, kanskje 2020? USA går selvsagt foran Norge.




BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Icenor

Regnet aldri med at bilen skulle dukke opp før godt uti 2018 og 2019 er ikke usannsynlig det heller. Men jeg vil heller at de bruker ekstra tid på å få alt på stell enn at jeg må ta den med på service hele tiden for å fikse produksjonsfeil.
P85
Model 3 - reservert

fonberg

Føler meg rimelig sikker på at de første TM3 leveres i Norge før sommeren 2018, men er veldig spent på både oppramping av produksjonskapasitet, og ikke minst kvalitet.

Blir eksempelvis spennende å se hvilke datoer TM3 nr 100.000 og nr 500.000 blir levert ut.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

bno

Sitat fra: fonberg på lørdag 02. april 2016, klokken 15:34
Føler meg rimelig sikker på at de første TM3 leveres i Norge før sommeren 2018, men er veldig spent på både oppramping av produksjonskapasitet, og ikke minst kvalitet.

Blir eksempelvis spennende å se hvilke datoer TM3 nr 100.000 og nr 500.000 blir levert ut.

Styrende vil vel kanskje være Gigafactory produksjon? Jeg er enig at vi kommer til å se de første i Norge 2018. Man lærer vel av erfaring ellers er man mindre seriøs.

Bjoris

Dette er jo en MYE enklere bil å produsere enn S og X samt at de både har mye mer erfaring både selv og med underleverandørene de bruker. Utfordringen blir å produsere så mange biler, tenker derfor at de som bestiller bilen når den er produsert, mange er jo ikke vant til å kjøpe en uprøvd bil, fort må vente ett år og mer på bilen!

Kent

Selv med E-golf var det jo enkelte som måtte vente nesten ett år på bilen i starten. Og det fra en bedrift med betydelig større kapasitet en Tesla. Så lenge man sånn ca vet hva man skal forvente, så ser ikke jeg store problemet med at ting tar tid. Forsinkelser er egentlig værre en lang leveringstid.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA