Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oslo - Stavern, et risikoprosjekt?

Startet av Gnilre, søndag 29. mai 2016, klokken 18:12

« forrige - neste »

Gnilre

Jeg skal fra Drammen til Norefjell med en Kia Soul i morgen og tviler på om jeg kommer meg opp på fjellet uten å lade underveis. Nå er både hurigladeren på Kiwi Åmot og Noresund ute av drift fordi de skal skiftes ut med nye. Jeg lure da på om det er 22kW lademulighet de to stedene i tillegg til hirtigladerne. I så fall kan jeg jo stoppe en drøy halvtime og lade med 32A (7 kW) for å være sikker på å komme frem.

Jeg må kjøre ca 100 km i morgen med 800 meter stigning. Det er kanskje i overkant mye med vinterdekk og potensielt regnvær.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

RaBalder

Skal være AC-type2 begge steder. Men den står rød i ladestasjoner.no

Nødløsning

Drammen-Hønefoss => 60km
Hønefoss-Norefjell => 55km

To hurtigladere på Hønefoss ved E16. Og ikke mer enn ca 25km ekstra så langt jeg kan se (Drammen-Norefjell => 88km).

Gnilre

På returen fra Norefjell sjekket jeg hurtigladeren på Noresund og for meg så det ut som om den var i full drift. Merkelig siden det var røde symboler i Fortum-appen. Ac-lading der var fra samme ladestasjon som DC, altså ingen egen AC-stolpe.

På Åmot stod det at DC ladingen ikke var "functional". Tilsynelatende virket AC-ladingen. Jeg trengte ikke lade noen av stedene.

Ellers, så var det ikke noe problem å kjøre en Soul EV Drammen - Norefjell med 800 m stigning. Jeg hadde jo rekkeviddeangst, men tok likevel sjansen på å kjøre direkte uten hurtiglading. Ingen varme i bilen frem til Noresund og maks 80 på speedometeret førte til at batterikapasiteten var 37 % ved ankomst fjellhytta. Forsiktig kjøring har tydeligvis mye å si for forbruket og oppoverbakker sluker ikke så veldig mye batteri.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Mazzbot

Var på hurtigladeren åmot i vinje på lørdag , fungerte utmerket . Den ved siden av tesla Sc .

Noen som har glemt type 2 kabelen sin der som eier zoe?  Var en lyseblå..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Gnilre

Sitat fra: Mazzbot på søndag 03. april 2016, klokken 22:31
Var på hurtigladeren åmot i vinje på lørdag , fungerte utmerket . Den ved siden av tesla Sc .

Noen som har glemt type 2 kabelen sin der som eier zoe?  Var en lyseblå..
Jeg snakket om hurtigladeren på Kiwi, Åmot i Modum, Buskerud. Den fungerte ikke.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Hansi

Har hurtigladeren på Åmot i Modum blitt skiftet ut? Jeg var innom der forrige uke, da var den ikke byttet..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Joakim Sveli

Ladestasjonen på Åmot blir den siste som skiftes ut. Her ble det en litt mer omfattende jobb enn andre steder og et nytt og bedre ladested vil gjenoppstå i løpet av neste uke forhåpentligvis.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

jan-c

Sitat fra: Joakim Sveli på fredag 03. juni 2016, klokken 21:23
Ladestasjonen på Åmot blir den siste som skiftes ut. Her ble det en litt mer omfattende jobb enn andre steder og et nytt og bedre ladested vil gjenoppstå i løpet av neste uke forhåpentligvis.
Flott! Det er en god nyhet :-)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Hansi

Enig, dette er en veldig god nyhet :) takk for at du er på forumet og svarer Joakim. Du/dere har ikke tilfeldigvis planer om å utvide lademulighetene på Sandvika med 1 hurtiglader til så man får 3 hurtigladere på samme lokasjon? Det hadde vært noe.. Det har faktisk vært litt trøbbel med ABB-laderen der, det tror jeg er første gang jeg har sett.. Den går kanskje varm av for mye bruk? :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Joakim Sveli

Ser poenget ditt, Hansi. Vi jobber med forbedring av ladetilbudet alle steder det er høy bruk. Takk for innspillet.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

PokerFjes

Jeg er veldig happy for det som skjer med ladetilbudet, men veldig skeptisk til plasseringen av de nye laderne. Jeg kjører inn og ut av denne parkeringsplassen mange ganger i uka, og det var trangt med to biler i innkjøringen før laderne ble satt opp :(
Jeg kunne selvfølgelig kjørt 30-40cm lenger tilbake enn jeg gjorde på bildet her, men hvis det står en eller to og lader her blir det dårlig plass og irriterte billister. Spesielt i hytterushet på fredag når trafikken inn og ut av parkeringen er som verst.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA