Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Gusse, søndag 29. mai 2016, klokken 14:00

« forrige - neste »

Gusse

Er det slik at det skal være mulig at bilen følger fartsgrensene når den har autopilot på?
Føler den følger sist satt fart i cruicecontrollen uansett.
Gjør jeg noe galt?

Spinner

Sitat fra: Gusse på fredag 01. april 2016, klokken 17:52
Er det slik at det skal være mulig at bilen følger fartsgrensene når den har autopilot på?
Føler den følger sist satt fart i cruicecontrollen uansett.
Gjør jeg noe galt?
Drar du hendelen mot deg og holder i 1-2 sek stiller den seg til fartsgrense + det du har satt over. Holder du den inne når du passerer et skilt stiller den seg umiddelbart.
Men altså ingen hel-automatikk ennå.

Muffinman

Skiltgjenkjenningen har litt å gå på enda. På E39 mot Klett er det et par avkjøringer hvor fartsgrensa settes ned til 50. Bilen oppfatter at dette er ny grense på hovedveien. Slik sett er det greit at det ikke går helt automatisk.

Spinner

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. april 2016, klokken 21:16
Skiltgjenkjenningen har litt å gå på enda. På E39 mot Klett er det et par avkjøringer hvor fartsgrensa settes ned til 50. Bilen oppfatter at dette er ny grense på hovedveien. Slik sett er det greit at det ikke går helt automatisk.
Absolutt, er nok noe av grunnen til at den ikke er helautomatisk ennå.
Men at den får med seg underskilt imponerte meg litt. På tur i Sverige var det fra 110 sonen skiltet 80 med 200 m under (grunnet veiarbeid), og dette skiltet leste den ikke som fartsgrense! Neste skilt 200 m senere ble lest :)

Lynet

Den bruker i hovedsak GPS-data for å finne fartsgrensen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Spinner

Sitat fra: Lynet på lørdag 02. april 2016, klokken 17:07
Den bruker i hovedsak GPS-data for å finne fartsgrensen.
Fartsgrensene blir konsekvent ikke oppdatert når det f.eks. er en trailer som dekker skiltet i det man kjører forbi. Den bruker GPS til å sette fartsgrensen etter rundkjøringer etc, men bortsett fra det vil jeg si den i hovedsak benytter kamera.

Skal prøve å dekke til kamera i morgen og se hvor mye den får med seg ;D

sigurdi

Har testet litt og ser ut som den bruker begge deler, leser skilt og sjekker også opp mot kart.

SJI
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

aness

Sitat fra: sigurdi på lørdag 02. april 2016, klokken 22:33
Har testet litt og ser ut som den bruker begge deler, leser skilt og sjekker også opp mot kart.

SJI

Det er mitt inntrykk også, men skiltlesing ser ut til å overstyre gps.

Virker også som at den gjetter litt innimellom, jeg har et par 40-veier hvor bilen ikke ser skiltet når jeg svinger inn på dem og derfor antar at fartsgrense er 50.

sigurdi

Ja skilt overgår, men om den ikke klarer å få det med seg kommer fartsgrensen alikevel.
Er naturlig, skilt endrer seg kjappere en kartverk.
Pleier å få med seg midlertidige nedsatt hastighet også, i forbindelse med veiarbeid f.eks.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

bernta

Automatisk oppjustering av fartsgrensen er bra, men jeg savner at den også justerer seg ned når man kommer inn i områder med lavere fartsgrenser.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA