Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkering ved kjøpesenter

Startet av hamkeng, søndag 29. mai 2016, klokken 13:54

« forrige - neste »

bob-bob

Sitat fra: RuneW på tirsdag 05. april 2016, klokken 12:37
Sitat fra: bjoris på tirsdag 05. april 2016, klokken 10:43
Fungerer greit, men må logge av og på i tide og utide... Heldigvis går ikke det så tregt som resten av appen:)

Men, men. Dette er vel som forventet. Bare så synd du ikke har samme valg på lading som forvarming at du kunne stilt inn en tid... slik at en kunne timet at bilen var ferdig ladet rett før avmarsj... Nå MÅ en minimum sett på lading før en legger seg...

Ja, Nissan klarer på en eller annen måte gjøre selv det mest basale omtrent umulig å få til.

Når jeg nå åpner appen så blir jeg møtt av meldingen:

"To use NissanConnect Service, you need to register your User ID from the vehicle Navigation System".

Men går jeg til menyen så står det "SIGN OUT", som bare kan tolkes som at man ER logget inn.

Sukk...

Så må jeg velge SIGN OUT da, for så å logge meg på igjen (bruker/pass er heldigvis lagret), og da fungerer ting. Hvorfor MÅ de ha ett eller annet som gjør at denne appen er irriterende?

Rart. Min app fungerer helt fint !  ( Iphone)

RuneW

Sitat fra: bob-bob på tirsdag 05. april 2016, klokken 12:50
Sitat fra: RuneW på tirsdag 05. april 2016, klokken 12:37
Sitat fra: bjoris på tirsdag 05. april 2016, klokken 10:43
Fungerer greit, men må logge av og på i tide og utide... Heldigvis går ikke det så tregt som resten av appen:)

Men, men. Dette er vel som forventet. Bare så synd du ikke har samme valg på lading som forvarming at du kunne stilt inn en tid... slik at en kunne timet at bilen var ferdig ladet rett før avmarsj... Nå MÅ en minimum sett på lading før en legger seg...

Ja, Nissan klarer på en eller annen måte gjøre selv det mest basale omtrent umulig å få til.

Når jeg nå åpner appen så blir jeg møtt av meldingen:

"To use NissanConnect Service, you need to register your User ID from the vehicle Navigation System".

Men går jeg til menyen så står det "SIGN OUT", som bare kan tolkes som at man ER logget inn.

Sukk...

Så må jeg velge SIGN OUT da, for så å logge meg på igjen (bruker/pass er heldigvis lagret), og da fungerer ting. Hvorfor MÅ de ha ett eller annet som gjør at denne appen er irriterende?

Rart. Min app fungerer helt fint !  ( Iphone)

Jeg har Android-versjon. Mulig at det er en forskjell der?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

bob-bob

Du skal ikke se bort fra at det er android utgaven som har noen "bugs" - men jeg vet ikke. Det kan jo kanskje være noen innstillinger på selve telefonen som kan endres på  ?  Noen andre som har android versjon kan kanskje gi noen tips her ?

Mazzbot

Jeg får opp denne meldingen hver gang jeg skal inn på appen ..jeg har samsung mobil
Tesla model 3 reservert 31/3 .

qualbeen

Android-versjon:
Hvis man logger ut av APP'n, slipper man å oppleve dette. Men de færreste av oss trykker "logg ut" etter vi har aktivert lading/varme.
I stedet lukker vi bare app'n via hjem-knapp på mobilen.

Forskjellen er at "state" blir tatt vare på, slik at neste gang vi aktiverer app'n igjen, prøver den å fortsette der vi var. Med andre ord prøver app'en å gjenbruke gammel sesjon, hvor det riktige hadde vært å kreve ny innlogging mot Nissan.com. Dette er helt sikkert noe app-teamet (eller den éne junioren de har ansatt?) kunne ha løst. Hadde vært kjekt å slippe å måtte manuelt "logge ut" for å unngå feilmeldinger!

Hvordan iOS-appen er kodet, har jeg ingen formening om. (Ei heller om iOS prøver å gjenoppta applikasjonens "state" automatisk)

eltex

jeg har android og opplever også å være utlogget etter en stundd og må logge inn igjen. det stemmer at sesjonen ikke holdes så noe er litt galt i den. jeg har lyst å tipse om at det egentlig ikke er så smart å alltid være innlogget siden jeg har merket at dette gjør utslag på hvor ofte jeg må lade mobilen.
Leaf Acenta 30kWh 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA