Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og der kom den...Elbiler med passasjer får kjøre på E18 Mosseveien

Startet av Bjoris, lørdag 28. mai 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

Bjoris

Utfra bildene ser det ut som at glasstaket er i ett stykket helt ned og dermed snakker vi om en ekte sedan, må si jeg tenkte ikke på det først, men det er litt krise for min del... hvorfor ikke lage en skikkelig bakluke da...??

Noen som har sett bilder med bak"luka" åpen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

THE

Bilene/bildene som er vist til nå er sedan. Har sett litt nærmere på bilder av bakparten, og det ser faktisk ut som det kan bli ganske god åpning for innlastning siden bakenden er såpass høy på bilen. Jeg kunne også tenkt meg en hatchback siden planen er å bytte ut en stasjonsvogn med Model 3.

Spørs om reservasjonen blir brukt da jeg også har behov for en bil med tilhengerfeste, og det tviler jeg vel på at de vil tilby på Model 3. Alternativet blir å beholde dieselbilen for tilhengerbruk, og heller bytte ut Zoe'n med Tesla 3, men hadde jo håpet å bli helektrisk. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

#4
Ja, den er selvsagt uferdig, men slik det er nå så ser det ut til at glasstaket er helt og at en vil åpen "metall" delen bak ett stykket opp på luka der vi ser en overgang, isåfall blir det som en sedan... Vil tro dette er en mye rimeligere løsning som selvsagt er vesentlig for denne bilen...

Vel, jobbe litt nå så får vi tråle nettet i helgen, ble egentlig ikke mindre usikker på om jeg skal ta ut Sen i bestilling eller ikke av dette her, flott bil, men langt frem og fortsatt vil det være mye som er usikkert lenge enda...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Martinius

Ifølge the verge:

"The front to rear roof area — from the windshield all the way to the trunk — will be one continuous piece of glass. And, just like the Model S, it will have front and rear trunks for storage. "More cargo capacity than any gasoline car of the same external dimensions," says Musk. You can even fit a 7-foot long surfboard on the inside."

Så da skal det jo være god plass, men et surfbrett er jo ikke særlig høyt, og det er jo gjerne den som har vært begrensende på hatchbacker...

tonl

#6
Jeg vil tro på produksjon modell vil kun metall delen som kan åpnes. Hvorfor skal de begynne å fikle med å få åpnet hele glasstaket? Stor farer for lekkasje også hvis de skal hengsle takruta slik at det ser ut nå. På diverse vidoene på youtube, ser vi bakre takrute starter fra midten og går helt bak, og ikke noe tverr bjelke bak.

THE

Det her er beste illustrasjon jeg har funnet av åpningen for bagasjerom. Det går bort ganske mye plass under bakrute til bjelken, men siden bakenden av bilen er såpass høy ser det ut som åpningen blir ganske bra til å være en  moderne sedan.

Siden bakluken hengsles såpass høyt oppe på C-stolpen, så vil jeg tro at luken står minst vertikalt i åpen posisjon slik at det blir enkelt å bøye seg inn/ned i bagasjerommet også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

tonl


pwb

Genialt, at ingen har tenk på den løsningen før. Her er det jo mye lettere å kunne få snøen nedi bagasjerommet når den sklir fra luka som igjen tar med seg den fra vindu. Skal bli deilig å slippe å dra med seg spaden rundt omkring for å drive å måke inn snø.

Øyvind.h

BMW har hatt dette noen år. Men du hater kanskje ikke BMW like mye som Tesla pcb  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

epsilone6

#11
Der kom fasiten ja, merket meg at eksempelet han kom med var et surfebrett, langt og flatt. Når kommer stasjonsvognvarianten?  ;D

Bjoris

Dette så litt mer ferdig ut og kommer nok ikke til å bli endret på denne modellen, men kanskje på denne Cross-over saken. Vel, dette var ikke som jeg håpte, men ellers syns jeg bilen blir mer og mer riktig. TMS er stor, denne er passe tror jeg, syns den virket litt liten på podiet, men utfra disse videoene så ser det ut til å passe oss fint:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Espen Hugaas Andersen

Det var dette jeg fryktet mest. Amerikanerne har en fasinasjon for slike upraktiske bagasjerom.

Men jeg lener mot at det ikke er en deal-breaker. Tanken var å ha en større bil pluss Model 3, og da har det ikke like stor betydning. Heldigvis kan i hvert fall baksetene slås ned.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Teslanewbie

Sitat fra: pwb på fredag 01. april 2016, klokken 12:35
Genialt, at ingen har tenk på den løsningen før. Her er det jo mye lettere å kunne få snøen nedi bagasjerommet når den sklir fra luka som igjen tar med seg den fra vindu. Skal bli deilig å slippe å dra med seg spaden rundt omkring for å drive å måke inn snø.

He he , lo godt !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA