Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og der kom den...Elbiler med passasjer får kjøre på E18 Mosseveien

Startet av Bjoris, lørdag 28. mai 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

Merko

Enig.

Absolutt ingen dealbreaker at bagasjerommet er så smalt, men absolutt en veeldig god bonus om man får inn litt større ting.

Veldig greit at man får mulighet for tilhengerfeste da.
..Venter på Tesla Model 3.

Råde

e-Golf | X75D

Ladefabrikken

He he likte den siste. Men ikke putt ideer i hue på Musk nå. Da kan det fort bli mange Tesla år før bilen kommer.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RuneW

Hvis problemet med Small hatch er syn bakover så skjønner jeg ingen ting. Av alle firmaer så burde Tesla glatt kommet rundt dette, f.eks. ved å gjøre som Bolt EV, bytte ut bake speilet med et kamera/skjerm-system.

Jeg tror det har 100% med design å gjøre.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

model3citizen

#79
Sitat fra: RuneW på fredag 08. april 2016, klokken 22:09
Hvis problemet med Small hatch er syn bakover så skjønner jeg ingen ting. Av alle firmaer så burde Tesla glatt kommet rundt dette, f.eks. ved å gjøre som Bolt EV, bytte ut bake speilet med et kamera/skjerm-system.

Jeg tror det har 100% med design å gjøre.

Ja, i praksis har det med design å gjøre. Ønsket er å kunne gi maksimal takhøyde bak samtidig som "glasshuset" beholder en relativt elegant profil.

Ser ingen grunn til å endre på luken som den ble vist.

På en annen side, amerikanerne har aldri likt to ting:

1) Store bakluker, de foretrekker sedaner, og hvis ikke det, "lastebiler"
2) Såkalte "compacts"

Med Model 3 får de sistnevnte, og klager på at de ikke får førstnevnte også.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

e-curious

Litt spent hvordan det endelige resultatet på bagasjeløsningen vil bli. Må innrømme at jeg ble litt skuffet over at det ikke var hatch, da jeg er avhengig av å kunne ta med hunden i bilen.

Amoss

Sitat fra: e-curious på lørdag 09. april 2016, klokken 10:52
Litt spent hvordan det endelige resultatet på bagasjeløsningen vil bli. Må innrømme at jeg ble litt skuffet over at det ikke var hatch, da jeg er avhengig av å kunne ta med hunden i bilen.

Jeg var også skuffet over dette. Men er heldigvis ikke avhengig av dette, og så lenge det blir tilhengerfeste kan jeg heller ha de ting jeg hadde hatt behov for bakluken til på en henger. Men uten hverken bakluken eller hengerfeste hadde jeg nok måttet tenke meg litt bedre om...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Diravi

Sitat fra: RuneW på fredag 08. april 2016, klokken 22:09
Hvis problemet med Small hatch er syn bakover så skjønner jeg ingen ting. Av alle firmaer så burde Tesla glatt kommet rundt dette, f.eks. ved å gjøre som Bolt EV, bytte ut bake speilet med et kamera/skjerm-system.

Jeg tror det har 100% med design å gjøre.

Det er ikke bare design. Det har vel også med luftmotstand å gjøre. Hvor mange biler med grei plass til fem voksne og stor bagasjeplass (for det får Model 3) har en luftmotstandskoeffisient på 0,21?

Det er samme årsaken til at Model S har i underkant lav takhøyde i et ellers romslig baksete. I Model 3 har man løst dette med et glasstak uten bjelke nær hodet til baksetepassasjerene - det gir noen cm ekstra.

Designmessig hadde de nok greid å finne en elegant løsning der taket over baksetet er litt høyere og det er plass for en luke. Men hensynet til best mulig aerodynamikk dikterer en mest mulig dråpeformet design som deretter kappes tvert av bak (Kamm-hale) for å unngå turbulens når luften forlater oversiden av bilen (og som igjen ville gitt økt luftmotstand).

Så dette er ikke bare design i betydningen lekkert utseende, men et godt teknisk design.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

RuneW

Det er allerede kommet alternative løsningsforslag som har samme utvendig form = luftmotstand.

Jeg står trassig på mitt. Det er for å få (den riktignok veldig stilige) store glassflaten.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

o.b.lix

Har mye med hvor tverrbjelken settes for å gi optimal styrke i forhold til kollisjoner og vekt

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lyse Tanker

Hva med en slik løsning? Utsyn og innsyn er ivaretatt. Ja, den er helt sikkert vurdert.

Merko

..Venter på Tesla Model 3.

Vind

Har sett nøye på videoer og bilder av bagasjerom - og sammenlignet med aktuelle sedan bagasjerom.  Det er nok like stor åpning som på f.eks Audi A4 sedan, BMW 3 serie Sedan og Mercedes C klasse Sedan.  Dette er også segmentet denne bilen er i.

Ønsker du stort bagasjerom så må du bestille en Tesla S, X, eller BMW i5 (når den kommer)

Jeg håper vi i fremdtidan kan få en 3 stasjonsvogn utgave - det er kansje det modell Y blir (om det er det den heter)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Diravi

Sitat fra: Vind på søndag 10. april 2016, klokken 15:39

Jeg håper vi i fremdtidan kan få en 3 stasjonsvogn utgave - det er kansje det modell Y blir (om det er det den heter)

Det kommer nok en CUV på samme plattform etter hvert, ja, og som vil gi mer volum og større luke. Stasjonsvogn er ikke lenger en spesielt attraktiv biltype i USA.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

timingbeltkiller

Sedan er i alle fall i Skandinavia et bomskudd.
SUV er populært på begge sider av Tiny Pond.
Hadde derfor vært smart å la dette være første og hoved modell.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA