Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og der kom den...Elbiler med passasjer får kjøre på E18 Mosseveien

Startet av Bjoris, lørdag 28. mai 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

Diravi

Ja, og etterpå presiserte han at det burde være mulig å gjøre noe med både høyde og vidde - men det blir ikke en hatchback.

https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/717039506965270529
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

bmw2002

Sitat fra: THE på mandag 04. april 2016, klokken 09:41
Jeg synes det ser ut som det er god høyde på innlastingsåpningen, så jeg tror det kan gå greit å laste inn ei barnevogn, selv ei sammenlagt bagvogn, uten å ta av hjul. Blir uansett spennende å se bagasjerommet når bilen kommer.

Har ikke noe tro på at man får inn en barnevogn der uten å ta av baggen. Så heller ikke ut som det var plass til en bag i frunk heller. Mulig det er plass på modeller med bakhjulstrekk.

Ser uansett at Model 3 blir for liten for oss. Mulig vi kjøper en 2018 Audi Q6 e-tron og så får Model 3 bli konebil når den kommer i 2018 eller 2019.

Jejl

Sitat fra: bmw2002 på mandag 04. april 2016, klokken 21:47
Sitat fra: THE på mandag 04. april 2016, klokken 09:41
Jeg synes det ser ut som det er god høyde på innlastingsåpningen, så jeg tror det kan gå greit å laste inn ei barnevogn, selv ei sammenlagt bagvogn, uten å ta av hjul. Blir uansett spennende å se bagasjerommet når bilen kommer.

Har ikke noe tro på at man får inn en barnevogn der uten å ta av baggen. Så heller ikke ut som det var plass til en bag i frunk heller. Mulig det er plass på modeller med bakhjulstrekk.

Ser uansett at Model 3 blir for liten for oss. Mulig vi kjøper en 2018 Audi Q6 e-tron og så får Model 3 bli konebil når den kommer i 2018 eller 2019.

Lurt å kjøpe bil før barnevogn.
Du finner alltid en som passer.

trykkertor

At folk lar bilvalget sitt styres av barnevogn blir litt tøffel i mine øyne.
Barnevogn er meget midlertidig, og strengt tatt ikke helt nødvendig.
Har selv oppfostret 2 barn, 1 mellomstor hund og to voksne  i en Suzuki Swift 2008.
Europaferie ble det også på oss.
Det handler om å pakke smart, og ikke ha den største vognen.
Men klart, hvis en skal ha dansk standard på barnevognen, så er det bare å skaffe seg en Volvo stasjonsvogn med en gang.

Elmo

Sitat fra: trykkertor på mandag 04. april 2016, klokken 23:05
At folk lar bilvalget sitt styres av barnevogn blir litt tøffel i mine øyne.
Barnevogn er meget midlertidig, og strengt tatt ikke helt nødvendig.
Ja, og de fleste barnevogner har da avtagbare hjul. Jeg har ingen problem med å få med meg bagvogn med understell, og barnesete og moren (min datter) i mine PSA-classic (Saxo, P106), så jeg fatter ikke denne diskusjonen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kavorka

Skulle gjerne ønsket meg større åpning for bakluke hvis jeg skulle hatt model 3 som hovedbil. Men kompromissene kommer i det prisene skvises. Her har bakluke tapt for takhøyde i baksetet :(


Panduck

Vi vil gjerne ha en bil som vi enkelt kan ta vår segway inn / ut av. Luka er vel stor nok til det? :O

bmw2002

Sitat fra: trykkertor på mandag 04. april 2016, klokken 23:05
At folk lar bilvalget sitt styres av barnevogn blir litt tøffel i mine øyne.
Barnevogn er meget midlertidig, og strengt tatt ikke helt nødvendig.
Har selv oppfostret 2 barn, 1 mellomstor hund og to voksne  i en Suzuki Swift 2008.
Europaferie ble det også på oss.
Det handler om å pakke smart, og ikke ha den største vognen.
Men klart, hvis en skal ha dansk standard på barnevognen, så er det bare å skaffe seg en Volvo stasjonsvogn med en gang.

Å få inn barnevogn er en ting. Men man har jo gjerne behov for god plass til andre ting også, om det er for å besøke slektninger andre steder i landet, dra på hytta eller en tur på Ikea.

At dette kvalifiserer for å være tøffel skjønner jeg ikke.

At noen velger å klare seg med en liten konebil som Swift får nå være opp til dem, men det er nå slik at de fleste velger stasjonsvogn eller SUV i Norge. Det selges veldig få sedaner.

Jeg har også en bil til søndags/morobruk med lite plass, men gidder jo selvfølgelig ikke bruke den hvis jeg skal på ferietur.

Kavorka

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 05. april 2016, klokken 09:09
At noen velger å klare seg med en liten konebil som Swift får nå være opp til dem, men det er nå slik at de fleste velger stasjonsvogn eller SUV i Norge. Det selges veldig få sedaner.

Det er manko på romslige elbiler med noenlunde rekkevidde til en ok pris dessverre. En slik bil ville solgt spesielt godt her på fjellet dersom den hadde et heldekkende ladenettverk.

Var på reisefot i helga, med Swift leiebil. Helt ok for meg og et barn med bagasje. Hvis det er godt nok som hovedbil for en familie er de fleste biler god nok. For en vanlig kjernefamilie på langtur ville jeg fått assosiasjoner til indisk kollektivtransport. Det er mye som går an, men hvorfor aktivt velge bort praktiske løsninger?
[End of off-topic]

pwb

Sitat fra: Kavorka på tirsdag 05. april 2016, klokken 09:31

Det er manko på romslige elbiler med noenlunde rekkevidde til en ok pris dessverre. En slik bil ville solgt spesielt godt her på fjellet dersom den hadde et heldekkende ladenettverk.


Hadde denne hatt hatt 30 mil rekkevidde om vinteren så hadde det vært en storselger blant barnefamilier.
http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/electric-vehicles/e-nv200-evalia/charging-and-battery/charging-nissan-e-nv200-and-battery.html

THE

Er vel litt søkt å sammenligne bagasjeplass i Model3 med en Suzuki Swift. Tror Model3 får større plass i frunk enn det Swift har i bagasjerommet. For vanlig ferieoppakning blir det nok ikke noe problem med en Model3 da lastevolum nok blir veldig bra.

For store ting som hvitevarer, byggevarer o.l. er det mye mer praktisk å ha de på tilhenger i stedet for å løfte de inn/ut av en bil. Tror dette blir veldig bra, men folk har jo forskjellige behov, så det som passer for meg passer ikke nødvendigvis for deg.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

lunitiks

En ting er sikkert: Denne aktiviteten blir m3'erne å slite med!  8)  Synd, fordi landscape-skjermen kunne blitt en fin underholdningsmaskin fra dette perspektivet


2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 05. april 2016, klokken 14:52
En ting er sikkert: Denne aktiviteten blir m3'erne å slite med!  8)  Synd, fordi landscape-skjermen kunne blitt en fin underholdningsmaskin fra dette perspektivet

Noen fordeler må jo TMS fortsatt ha i forhold til M3 :-)

Kavorka

THE,
Mente ikke å sammenlikne bagasjerom for Swift med Model 3. Det var mest en kommentar til trykkertor som synes det Swift er var OK for hans familie, og at andres ønske om stor åpning på bagasjeluke derfor er teit.

Pwb,
E NV200 kunne gjort det bedre med myye lenger rekkevidde. En model 3 med ordentlig bakluke hadde heller ikke vært feil..

RuneW

Den siste der fra Musk var faktisk ganske beroligende.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA