Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og der kom den...Elbiler med passasjer får kjøre på E18 Mosseveien

Startet av Bjoris, lørdag 28. mai 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. april 2016, klokken 11:09
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 01. april 2016, klokken 17:31
Sitat fra: pwb på fredag 01. april 2016, klokken 12:35
Genialt, at ingen har tenk på den løsningen før. Her er det jo mye lettere å kunne få snøen nedi bagasjerommet når den sklir fra luka som igjen tar med seg den fra vindu. Skal bli deilig å slippe å dra med seg spaden rundt omkring for å drive å måke inn snø.

He he , lo godt !
``
Faktisk et poeng dette. Denne bakluka er en helt klar dealbreaker for min del, sammen med glasstak/bakrute-løsningen.

Glasstak er tilvalg.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Muffinman

Ser jo ut som tak og bakrute er i et stykke glass, hvilken løsning blir det om man skal ha metalltak? Må vel være en bakrute i "stykket" som erstatter glasset da?

THE

Det er et glasstak over forsetene. Bakrute begynner ved B-stolpen og går bak til bagasjelokket.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Diravi

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. april 2016, klokken 12:05
Ser jo ut som tak og bakrute er i et stykke glass, hvilken løsning blir det om man skal ha metalltak? Må vel være en bakrute i "stykket" som erstatter glasset da?

De er delt på midten; det er en eller annen form for tverrgående skille (bjelke?) rett bak B-stolpen. Ses tydelig på pressebildene som ligger på Teslas Model 3-side, og fra undersiden på et par av kjøretur-videoene.

På pressebildene er en av bilene vist med et felt med sort tak fra denne tverrbjelken og fremover til der en vanlig frontrute ville stoppet. Vanskelig å se om det er tilsvarende bak skillet også.

Jeg tror uansett ikke de koster på seg en variasjon der bilene med sort tak får tilbud om stor bakluke, for takhøyden bak er berget ved hjelp av at taket er glass (dette sies også på video), og det ville medføre endringer i strukturen som jeg tror de ikke tar seg råd til når amerikanere flest gjerne fyker rundt i en sedan likevel.

For oss ser Model 3 ut til å være en omtrent perfekt størrelse og bagasjerommet mer enn stort nok, men også jeg ville foretrukket en stor luke. Om det er en dealbreaker vet jeg ikke - kan hende jeg blir 100 % fornøyd med Model S'en som kommer nå fredag om en uke. ;-)

Ellers tror jeg folk (ikke minst små baksetepassasjerer) kommer til å like veldig godt at frontruten går så langt ned og at fronten er så lav, så de kan se veien godt også fra baksetet. You win some, you lose some.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Lynet

Blir nok kun glasstak på M3. Ser ingen grunn til å ha aluplate på den lille biten mellom frontrute og bakrute.
En annen sak er hvordan Tesla løser varmen fra solen. Ingen tvil om at det steker bra med helglass på toppen.....
Og for oss nordboere blir det kuldegufs fra glasstaket.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Panduck

Sitat fra: emagic på fredag 01. april 2016, klokken 20:01
Som "massemarkedsbil" så føler jeg designet flopper litt - selv om bilen er kul og sporty så tror jeg massemarkedet heller mot at et design mer i retning av Chevy Bolt hadde vært bedre for en massemarkedsbil.

Nå har vel Bolt et bagasjerom på omtrent samme størrelse som en i3. Det er riktig det du sier, designet på Bolt ville vært bedre, men Bolt er ikke bedre, ettersom batteri spiser opp masse bagasjeplass. En LEAF har jo masse plass sammenliknet med Bolt, og da vil nok Model 3 også ha langt bedre bagasjeplass enn Bolt også.

Erl_end

Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

tonl

Sitat fra: Erl_end på søndag 03. april 2016, klokken 12:42
Ser ikke ut til at det er noe særlig skepsis for bagasjeluka i USA.?

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-notchback-trunk-deal-killer.67040/

Nå er det sånn at sedan markedet i USA er noe annerledes enn her. Der er det sedan+SUV som dominerer. Så amerikaner har ikke vanskelig for å akseptere bagajseluka som er på model 3.

kjølholdt

i tillegg er det jo frunk foran med rwd bör det jo väre litt plass der, ergo er det plass til barnevogn osv i trunk
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Råde

Sitat fra: kjølholdt på søndag 03. april 2016, klokken 17:25
i tillegg er det jo frunk foran med rwd bör det jo väre litt plass der, ergo er det plass til barnevogn osv i trunk
Plass, ja. Men får du den inn (og enda mer spennende: ut...)?
e-Golf | X75D

THE

Jeg synes det ser ut som det er god høyde på innlastingsåpningen, så jeg tror det kan gå greit å laste inn ei barnevogn, selv ei sammenlagt bagvogn, uten å ta av hjul. Blir uansett spennende å se bagasjerommet når bilen kommer.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

RuneW

Sitat fra: kjølholdt på søndag 03. april 2016, klokken 17:25
i tillegg er det jo frunk foran med rwd bör det jo väre litt plass der, ergo er det plass til barnevogn osv i trunk

Som skrevet over. Plass/åpnings-forholdet ser ut til å være helt på trynet. Hva er poenget med et dypt bagasjerom om man må krype inn i det for å få ut ting?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

SunSeeker

Er det noen her inne som har sett bilen i "real life"??   Skal vel være forsiktig med negativiteten før en har prøvd bakluka fysisk. Tror nok bildene lurer en litt.

Diravi

Jeg har i sommerhalvåret av og til gleden av å ferielaste en 1976-modell Citroën CX med et veldig sammenlignbart bagasjerom, både hva angår volum og form på lukeåpningen. Faktisk forbausende likt (historien gjentar seg...), bortsett fra at gulvet i CXen går i flukt med lasteterskelen. Det går helt greit, selv om ergonomien ville vært enda bedre med en stor luke, selvsagt. Men store kofferter går inn, og en sammenlagt barnevogn går nok også greit inn. Bagasjerommet på en CX er ca meteren dypt, vil tro at rommet i en Model 3 er noe grunnere og dermed mer tilgjengelig. Så jeg også venter litt med å dømme løsningen nord og ned til jeg ser den reelle ergonomien.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Erazor

Elon tvitret akkurat at det er en sjanse for at bakluken blir større.

https://twitter.com/elonmusk/status/717018087409606656

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA