Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og der kom den...Elbiler med passasjer får kjøre på E18 Mosseveien

Startet av Bjoris, lørdag 28. mai 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

Tekberg

Dette skal være bilen tesla selger til massene. Dette er ment som nr 1 bilen til familien og da må bagasjerommet minst kunne ta inn en barnevogn bak og det har denne trøbbel med. Tesla selger til nå ca 10% av bilene sine i Norge, og her på berget er det ikke spesielt populært med sedaner. Heller ikke i resten av Europa. Hva har de tenkt på her?
Glasstak er jo heller ikke spesielt smart hverken i California eller kalde Norge hvor vi kjører med ski (box) på taket. Her håper jeg de tenker seg fort om å re-designer hvis de skal overleve lenge nok til å få denne i produksjonen...
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Greddy

Sitat fra: Tekberg på fredag 01. april 2016, klokken 19:27
Dette skal være bilen tesla selger til massene. Dette er ment som nr 1 bilen til familien og da må bagasjerommet minst kunne ta inn en barnevogn bak og det har denne trøbbel med. Tesla selger til nå ca 10% av bilene sine i Norge, og her på berget er det ikke spesielt populært med sedaner. Heller ikke i resten av Europa. Hva har de tenkt på her?
Glasstak er jo heller ikke spesielt smart hverken i California eller kalde Norge hvor vi kjører med ski (box) på taket. Her håper jeg de tenker seg fort om å re-designer hvis de skal overleve lenge nok til å få denne i produksjonen...
Familien? barnevogn? Det er en brøkdel som trenger barnevogn i bagasjen. Folk flest trenger bare plass ved siden seg til å kjøre fram og tilbake til jobb med matpakken sin.  :P  Vent til Model Y, den skal også være billig og være en crossover hatchback. Norge er desverre ikke verdens navle.

ohowl

Forstår meg ikke på folk som gidder å dra rundt på noe annet enn triller i bilen, så selv om jeg har to små barn klarer jeg ikke å se problemet med åpningen her  :o
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Råde

Sitat fra: tonl på fredag 01. april 2016, klokken 12:23


For å se hele trunken spol fram til 3:32 på vidoen https://www.youtube.com/watch?v=16SWVS56aZU&feature=youtu.be
Offda. Der forsvant dessverre fascinasjonen fra en familiefar godt plasser under tøflen med usedvanlig dårlig evne til å pakke...
e-Golf | X75D

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

emagic

Sitat fra: Tekberg på fredag 01. april 2016, klokken 19:27
Dette skal være bilen tesla selger til massene. Dette er ment som nr 1 bilen til familien og da må bagasjerommet minst kunne ta inn en barnevogn bak og det har denne trøbbel med. Tesla selger til nå ca 10% av bilene sine i Norge, og her på berget er det ikke spesielt populært med sedaner. Heller ikke i resten av Europa. Hva har de tenkt på her?
Glasstak er jo heller ikke spesielt smart hverken i California eller kalde Norge hvor vi kjører med ski (box) på taket. Her håper jeg de tenker seg fort om å re-designer hvis de skal overleve lenge nok til å få denne i produksjonen...

Ja dette var litt snodig.   om man ikke har barnevogn så har man jo alltids noen ølkasser, sementsekker, en vaskemaskin eller noe annet å drasse på.

Som "massemarkedsbil" så føler jeg designet flopper litt - selv om bilen er kul og sporty så tror jeg massemarkedet heller mot at et design mer i retning av Chevy Bolt hadde vært bedre for en massemarkedsbil.

emagic



jkirkebo

Sitat fra: Tekberg på fredag 01. april 2016, klokken 19:27
Dette skal være bilen tesla selger til massene. Dette er ment som nr 1 bilen til familien og da må bagasjerommet minst kunne ta inn en barnevogn bak og det har denne trøbbel med. Tesla selger til nå ca 10% av bilene sine i Norge, og her på berget er det ikke spesielt populært med sedaner. Heller ikke i resten av Europa. Hva har de tenkt på her?
Glasstak er jo heller ikke spesielt smart hverken i California eller kalde Norge hvor vi kjører med ski (box) på taket. Her håper jeg de tenker seg fort om å re-designer hvis de skal overleve lenge nok til å få denne i produksjonen...

Glasstak er vel ikke noe problem for takstativ? på TMS må man jo faktisk ha glasstaket for å få fester til takstativ.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Diravi

Sitat fra: Tekberg på fredag 01. april 2016, klokken 19:27
Dette er ment som nr 1 bilen til familien og da må bagasjerommet minst kunne ta inn en barnevogn bak og det har denne trøbbel med. Tesla selger til nå ca 10% av bilene sine i Norge, og her på berget er det ikke spesielt populært med sedaner. Heller ikke i resten av Europa. Hva har de tenkt på her?

Dude, what's the prob? You wanna load lotsa stuff, you bring your SUV... You don't take it in your small car.

Ut fra amerikanske standarder er nok ikke Model 3 ment som eneste bil i en familie. Det er eneste bil for en person eller til nød et par, eller en av flere biler for en familie.

Det er også først og fremst (Nord-)Europa som har et krav om at små biler skal være 5-dørs. Sedan er et mye større produkt både i Sør-Amerika, Nord-Amerika og Asia.

Og dette er en BMW 3-serie-konkurrent. Hvor stor er bagasjeromsåpningen på en moderne 3-serie?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

RonnyØ

Sitat fra: emagic på fredag 01. april 2016, klokken 20:01
Sitat fra: Tekberg på fredag 01. april 2016, klokken 19:27
Dette skal være bilen tesla selger til massene. Dette er ment som nr 1 bilen til familien og da må bagasjerommet minst kunne ta inn en barnevogn bak og det har denne trøbbel med. Tesla selger til nå ca 10% av bilene sine i Norge, og her på berget er det ikke spesielt populært med sedaner. Heller ikke i resten av Europa. Hva har de tenkt på her?
Glasstak er jo heller ikke spesielt smart hverken i California eller kalde Norge hvor vi kjører med ski (box) på taket. Her håper jeg de tenker seg fort om å re-designer hvis de skal overleve lenge nok til å få denne i produksjonen...

Ja dette var litt snodig.   om man ikke har barnevogn så har man jo alltids noen ølkasser, sementsekker, en vaskemaskin eller noe annet å drasse på.

Som "massemarkedsbil" så føler jeg designet flopper litt - selv om bilen er kul og sporty så tror jeg massemarkedet heller mot at et design mer i retning av Chevy Bolt hadde vært bedre for en massemarkedsbil.

emagic

;D ;D ;D
Husqvarna Automower 320

emagic

Sitat fra: Diravi på fredag 01. april 2016, klokken 20:26
Sitat fra: Tekberg på fredag 01. april 2016, klokken 19:27
Dette er ment som nr 1 bilen til familien og da må bagasjerommet minst kunne ta inn en barnevogn bak og det har denne trøbbel med. Tesla selger til nå ca 10% av bilene sine i Norge, og her på berget er det ikke spesielt populært med sedaner. Heller ikke i resten av Europa. Hva har de tenkt på her?

Dude, what's the prob? You wanna load lotsa stuff, you bring your SUV... You don't take it in your small car.

Ut fra amerikanske standarder er nok ikke Model 3 ment som eneste bil i en familie. Det er eneste bil for en person eller til nød et par, eller en av flere biler for en familie.

Det er også først og fremst (Nord-)Europa som har et krav om at små biler skal være 5-dørs. Sedan er et mye større produkt både i Sør-Amerika, Nord-Amerika og Asia.

Og dette er en BMW 3-serie-konkurrent. Hvor stor er bagasjeromsåpningen på en moderne 3-serie?

Bil nummer to - da trenger man ikke mer enn en trilling, så den idden er jo helt floppa da...


RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Mindre bil, mindre plass. Fysikkens lov.

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Megaoctane

Bagasjerommet var en skuffelse  :-\

Cobos

Nå vet ikke jeg noe om det frunk bildet men mistenker at alle prototypene var D utgaver så antagelig kan man kjøpe en variant med noe større frunk, men er enig at sedan ikke er så praktisk som liftback.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA