Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: og der kom den...Elbiler med passasjer får kjøre på E18 Mosseveien

Startet av Bjoris, lørdag 28. mai 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Geir68 på onsdag 15. mars 2017, klokken 15:59
Hengsel må henge i et strukturelt element. Der du har tegnet hengselfeste er midt i synslinjen til fører!

Virkelig? Mener du seriøst at man i 2017 er avhengig av en fri optisk siktelinje bakover?

Er det ikke Tesla vi snakker om? Selv Bolt EV har et elektronisk bakspeil-system.

Jeg får det virkelig ikke til å stemme at Tesla lar seg hemme med så gammeldags tankegods. Akkurat på dette punktet tror jeg de har glemt at design består av to deler, formgiving og funksjon og latt funksjonen seile sin egen sjø...

"Det glasset SKAL så langt ned som mulig for det ser STILIG ut!". Og det gjør det selvsagt. Det ser pent  ut.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

ganton

kryssposter nærbilde-link fra en annen tråd, skal være RC versjonen
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Djur1

Semi hatchback form,

Ser ut som det blir mye bedre sikt rundt/bak bilen enn i model s
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Øyvind.h

Synes det ser ut som karosseriplaten går mye høyere opp på vinduet nedenfra? Men muligens tynnere C-stolper pga manglende bagasjeluke.

Uansett sikkert samme råe HD ryggekamera så man har full oversikt bak bilen som Model S.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Geir68

Sitat fra: RuneW på onsdag 05. april 2017, klokken 10:35
Sitat fra: Geir68 på onsdag 15. mars 2017, klokken 15:59
Hengsel må henge i et strukturelt element. Der du har tegnet hengselfeste er midt i synslinjen til fører!

Virkelig? Mener du seriøst at man i 2017 er avhengig av en fri optisk siktelinje bakover?

Er det ikke Tesla vi snakker om? Selv Bolt EV har et elektronisk bakspeil-system.

Jeg får det virkelig ikke til å stemme at Tesla lar seg hemme med så gammeldags tankegods. Akkurat på dette punktet tror jeg de har glemt at design består av to deler, formgiving og funksjon og latt funksjonen seile sin egen sjø...

"Det glasset SKAL så langt ned som mulig for det ser STILIG ut!". Og det gjør det selvsagt. Det ser pent  ut.

Jeg tror du har rett i at dette primært er et designvalg og Elon innrømmet jo at ha ikke fikk røre glasstaket til Franz von Holzhausen for å fikse bakluken.  Vi andre prøver å forsvare Teslas valg med at sikt og/eller takhøyde vil bli verre med en annen løsning. Jeg tror alle har rett :D

Når vi sammenlikner med fossilbiler glemmer vi at elbil-design må ta hensyn til 15cm (tipper her) batteripakke i bunnen av bilen, som gir tilsvarende reduksjon i høyden for passasjerene. Jeg fikk en "aha" opplevelse når jeg så TeslaBjørns video av Bolt (som han kjørte 470km med), hvor han klaget på lårstøtten i baksetet. Det var tydelig at høydeforskjellen mellom gulv og baksete var liten og batteripakken er hovedårsaken til dette.

knut.aulie

Sitat fra: Geir68 på torsdag 06. april 2017, klokken 09:51

Når vi sammenlikner med fossilbiler glemmer vi at elbil-design må ta hensyn til 15cm (tipper her) batteripakke i bunnen av bilen, som gir tilsvarende reduksjon i høyden for passasjerene. Jeg fikk en "aha" opplevelse når jeg så TeslaBjørns video av Bolt (som han kjørte 470km med), hvor han klaget på lårstøtten i baksetet. Det var tydelig at høydeforskjellen mellom gulv og baksete var liten og batteripakken er hovedårsaken til dette.
Batteripakken i Bolt er bygget opp en god del under baksetet . Ikke at det forandrer så mye fordi de har vært sykt opptatt av romslig kupé

Cowboystrekk

På noen måter er Bolt en bedre bil enn hva TM3 blir. Betydelig bedre bagasjerom mtp på luke, at du kan gjør hele bagasjerommet dypere (i TM3 ser det ut som om det blir en stor brønn midt i), mulig å få til f.eks baklukemonterte sykkelfester. Ulemper er lavere ytelser, høyere luftmotstand, mindre pent design i noens øyne. Heller mer og mer mot Model Y kjenner jeg (såfremt måkevingene uteblir).
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Klykken

Hvis det blir trekkrok så trenger du ikke "baklukemonterte sykkelfester"? Kanskje det blir muligheter for takstativ?

Og er bagasjeplass det du trenger er vel kanskje Model S mer i din gate...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Cowboystrekk

Sitat fra: Klykken på fredag 07. april 2017, klokken 09:04
Hvis det blir trekkrok så trenger du ikke "baklukemonterte sykkelfester"? Kanskje det blir muligheter for takstativ?

Og er bagasjeplass det du trenger er vel kanskje Model S mer i din gate...
Hvis hengerfeste innebærer luftfjæring er jeg mindre imponert. Om det bare er en lastekrok ala det som ble levert med Model X tidligere så er det bedre. Jeg har Model S pr i dag, men skal selge den når garantien utgår i slutten av 2018 da jeg frykter dyre reparasjoner framover. Ny Model S er ikke aktuelt pga for høy pris. Jeg kjøpte min for under 500k i 2013 og det var på smertegrensa ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

ladov

...
TM3 skal ha mulighet for takstativ. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

steam

Sitat fra: ladov på fredag 07. april 2017, klokken 21:22
...
TM3 skal ha mulighet for takstativ. :)

Har du noe bevis på dette? Vil gjerne se kilden for dette, da dette er noe jeg gjerne vil!
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

ladov

Elon Musk svarte 'ja' på twitter på direkte spørsmål om TM3 ville støtte takstativ som kunne ta 60-100lbs.
11kW hjemmelader

ladov

11kW hjemmelader

B-flat

Får håpe Elon ikke bare ser for seg sugekoppfester slik han foreslo til model x.
Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

steam

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA