Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v7.1x

Startet av lunitiks, lørdag 28. mai 2016, klokken 11:47

« forrige - neste »

lunitiks

Fra dagens unveil
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

Er det sagt noe om hjuloppheng ? luft eller fjær?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lynet

Det ser du på videoen, på den er det helt klart luft.
Ser ut som hjuloppheng og DU er ganske likt S.
Parkbremsen har blitt endret. På S er det egen caliper, på 3 er det bare en caliper så parkbrems er integrert i bremsesystemet som på de fleste av dagens biler.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

Ser ut som M3 får mer forsterkning i chassis/ramme i form av en ekstra frontkollisjonsskinne (3 i stedet for 2). Selvfølgelig mulig at bildene lyver, men det ser sånn ut
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

Sitat fra: Lynet på lørdag 02. april 2016, klokken 12:01
Det ser du på videoen, på den er det helt klart luft.
Ser ut som hjuloppheng og DU er ganske likt S.
Parkbremsen har blitt endret. På S er det egen caliper, på 3 er det bare en caliper så parkbrems er integrert i bremsesystemet som på de fleste av dagens biler.

kan ikke tenke meg at luft blir standard hvis de skal holde priset nede.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

asgeirn

Sitat fra: lunitiks på lørdag 02. april 2016, klokken 13:06
Ser ut som M3 får mer forsterkning i chassis/ramme i form av en ekstra frontkollisjonsskinne (3 i stedet for 2). Selvfølgelig mulig at bildene lyver, men det ser sånn ut
Elon nevnte at forsetene er trukket forover for å få bedre plass i baksetet.

Dette gjør deformasjonssonen kortere, og den må dermed være sterkere.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

fonberg

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 02. april 2016, klokken 13:06
Sitat fra: Lynet på lørdag 02. april 2016, klokken 12:01
Det ser du på videoen, på den er det helt klart luft.
Ser ut som hjuloppheng og DU er ganske likt S.
Parkbremsen har blitt endret. På S er det egen caliper, på 3 er det bare en caliper så parkbrems er integrert i bremsesystemet som på de fleste av dagens biler.

kan ikke tenke meg at luft blir standard hvis de skal holde priset nede.

Du kan være rimelig trygg på at basisutgaven er uten luft, den har nok heller ikke hverken AP eller SC aktivert. Husk dette skal være en folkebil og ikke en "luksusbil" som S, og S har heller ikke luft eller AP standard.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

overlay

Sitat fra: RuneW på lørdag 02. april 2016, klokken 20:13
Ikke SC aktivert?

Kan hende jeg husker feil, men trodde han sa at det var aktivert for alle bilene...?

Havebigfun

Sitat fra: overlay på lørdag 02. april 2016, klokken 20:57
Sitat fra: RuneW på lørdag 02. april 2016, klokken 20:13
Ikke SC aktivert?

Kan hende jeg husker feil, men trodde han sa at det var aktivert for alle bilene...?
Sc er aktivert for alle TM3

JumboTour

At SC er aktivert for alle TM3 betyr ikke at Tesla nødvendigvis vil benytte samme forretningsmodell som med S/X. Tipper at TM3-eiere må betale for bruken når SC benyttes og at prisen vil kunne justeres i forhold til tilbud/etterspørsel på ladere, strømpris, beliggenhet osv og altså ikke ligge innbakt i prisen som ved S og X.

Dette er logisk sett i forhold til at TM3 vil etterhvert utgjøre det store volumet som skal betale for drift og vedlikehold av SC-nettverket.

Muffinman


Amoss

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. april 2016, klokken 21:44
Ikke så sikker på det.

Sikker kan det være vanskelig å være på noe som helst, og virker ikke som om noen selv internt i Tesla ikke er sikker på dette ;)

Men skal man tolke det Elon sa under presentasjonen av Model 3:
"Then, with respect to supercharging, all Model 3's will come with supercharging, standard."
Jeg har problemer med å tolke dette på annen måte enn at det er aktivert for superlading selv i basisutgaven. Men altså ikke nødvendigvis gratis superlading.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Einride

Enig. "Capable" tolkar eg som at den (sjølvsagt) har støtte for SC, men at det ikkje nødvendigvis er fri bruk inkludert ved kjøp av bilen. Med såpass stor interesse for bilen ser eg ikkje for meg at dagens ordning for SC kan fortsette utan ei massiv utbygging av SC-ladarar og -punkt. Og sjølv ei dobling der (som Musk vel nevnte under lanseringa) vil ikkje vere nok til å dekke behovet.

Eg trur heller at dei på sikt vil lansere betaling for SC (i alle fall for Model 3), forhåpentligvis enkelt administrert/betalt via MyTesla eller liknande, slik at ein fint kan bruke SC kor tid som helst, ved å berre plugge i bilen. Utan å måtte styre med SMS, app, brikke eller liknande for betaling.

Men for all del, eg kan sjølvsagt ta feil og at Musk sin plan er å ha fri bruk av SC med i alle Tesla-bilar :)

epsilone6

Jeg har ikke så mye greie på Tesla og SC, er det i dag slik at SCen vet nøyaktig hvilken bil (VIN f.eks.) som er koblet til?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA