Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan/når skal avgifter fases inn på elbil?

Startet av morten, fredag 27. mai 2016, klokken 20:54

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 02. april 2016, klokken 10:12
Bestillte i går 0830.. Ingen epost, ingen trekk fra kredittkortet og heller ingen info på teslamotors.com.
bra da er det flere av oss :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Frag2

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 02. april 2016, klokken 10:17
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 02. april 2016, klokken 10:12
Bestillte i går 0830.. Ingen epost, ingen trekk fra kredittkortet og heller ingen info på teslamotors.com.
bra da er det flere av oss :)

08:15 her, fortsatt fått verken e-post, korttrekk eller info på My Tesla.
=/

Edit: Ringte Tesla Norge, og de sa det ikke skulle være noe problem så lenge vi kom til bekreftelsessiden. Hørtes riimelig stresset ut, så jeg tar det med en klype salt, men han mente de skulle klare å ta backloggen i løpet av 2-3 dager. De har nok ingen mulighet til å undersøke individuelle reservasjoner på dette tidspunktet.

anorway

Bestilte på nett I går (1 april) klokken 05.30. Pengene ble trukket fra konto etter 10 min.

Fikk bekreftelse på e-post I natt (2 april) klokken 02.30.

Har ikke bestilt Tesla model s eller x tidligere, så får se hvor lang tid dette kan ta. Men heldigvis haster det ikke for meg.

Når det gjelder RN-nummeret er jeg usikker hva denne kombinasjonen har å si. Ser at jeg har fått lavere nummer enn flere som var grytidlig I butikken å forhåndsbestilte.

1000kwh

Hele reservasjonssystemet virker skrøpelig. Jeg hadde forventet en epost med en gang om at reservasjonen var registrert i hvertfall. Nå er det jo umulig å vite hva som skjer.

Erl_end

Sitat fra: dosmont på lørdag 02. april 2016, klokken 09:40
Sitat fra: Myrvang på lørdag 02. april 2016, klokken 09:03
17 timer tok det for meg, men jeg bestilte i butikk.

Model 3 RN108943282

Men tror ikke man skal henge seg for opp i nummeret, for når levering begynner vil S og X eiere prioriteres, de starter levering på vestkysten i USA og jobber seg østover, de prioriterer muligens høyt utstyrte biler først osv.

Den kommer når den kommer :)
Jeg bestilte på nett kl ca 0600 1/4
og fikk:Ordrenummer RN107900543
Men jeg har en model s fra før.
som du ser så er mitt nr mindre en ditt, så det er ikke umulig at det er et system i dette.
Den eneste måten for og avklare det, må jo være at noen lager et spreadsheet, hvor reservasjons holdere kan legge inn informasjon.
Bestilte ca 0730 1/4 og fikk RN1075XXXXX og har ikke Tesla so tror det er litt tilfeldig enda..
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Frag2

Vi har nå for sikkerhets skyld reservert en ekstra i min samboers navn. I løpet av fem minutter kom det bekreftelse både på My Tesla og per e-post, og beløpet er allerede reservert på kortet. Det blir spennende å se om de klarer å rydde opp i bestillingene som kom i går.

kodalse

Samme her, reserverte rundt 08:30, men ingen trekk eller epost som bekrefter det annet enn skjermdump.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Vidar1979

Girstang

Mail 06.45 i dag. Får vi ikke vite hvor langt bak i køa vi er?

asbkar

Er ikke noe kønummer som i "gamle dager". Det de sier er at du blir invitert til å konfigurere basert på når du reserverte. Så havner du i en produksjonskø der plassen din avhenger av hvor fort du bekrefter bestillingen, og hva slags utstyr du har bestilt.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

anorway

Sitat fra: nime01 på lørdag 02. april 2016, klokken 13:22
teslamotorsclub.com er følgende teori lagt frem ang RN, altså jo høyere tall, jo bedre prioritet.. virker fornuftig. Selv har jeg RN107573*** og var førstemann inn døra i butikk torsdag morgen. Eier ikke Tesla fra før.

110xxxxxx Employee/VIP
109xxxxxx Founder/Signature
108xxxxxx Owner/Previous Owner
107xxxxxx Non Owner

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/reservation-numbers-how-to-read-where-you-are-in-the-queue.66996/page-2#post-1452878

Mulig det kan stemme. Da er jeg I såfall heldig hvis teorien stemmer. Jeg har nummer innen kategorien "108xxxxxx Owner/Previous Owner". Har aldri kjørt en tesla før.

steam

Denne teorien kan ikke stemme. Jeg har faktisk heller aldri sittet i, og hvertfall ikke kjørt en Tesla, og jeg har fått RN108-nummer.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

afitch80

Sitat fra: nime01 på lørdag 02. april 2016, klokken 13:22
teslamotorsclub.com er følgende teori lagt frem ang RN, altså jo høyere tall, jo bedre prioritet.. virker fornuftig. Selv har jeg RN107573*** og var førstemann inn døra i butikk torsdag morgen. Eier ikke Tesla fra før.

110xxxxxx Employee/VIP
109xxxxxx Founder/Signature
108xxxxxx Owner/Previous Owner
107xxxxxx Non Owner

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/reservation-numbers-how-to-read-where-you-are-in-the-queue.66996/page-2#post-1452878
Den teorien kan jeg avkrefte her og nå. Jeg har en 85D og har RN107xxxxxx.
Før amerikansk, nå tysk.

Kent

Samme her. Reserverte i går ettermiddag. Har aldri vært i en Tesla i Tesla-regi, så de har ingen informasjon om meg. Har fått RN1084X.

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Olemann

Hvor står dette RN nummeret?  Fikk mail om min reservasjon i dag, med et vedlegg med info, men på My Tesla etter login, eller i mail/vedlegg,  er det ingen informasjon om noe nummer. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA