Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan/når skal avgifter fases inn på elbil?

Startet av morten, fredag 27. mai 2016, klokken 20:54

« forrige - neste »

wasted1980

Fikk bestilt ca Kl.0545 uten problemer. Har ikke fått bekreftelses mail enda, men dette tar vel litt tid tenker jeg.
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

SuperPG

min gikk igjennom nå (tror jeg) etter en time med trøbbel
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

kjolnerdomen

Hvordan sjekkes det at man har Tesla fra før? Forstod det slik at man fikk prioritet i køen om man allerede hadde kjøpt Tesla? Men det gjaldt muligens bare forhåndssalget i butikkene?

afitch80

Sitat fra: kjolnerdomen på fredag 01. april 2016, klokken 08:23
Hvordan sjekkes det at man har Tesla fra før? Forstod det slik at man fikk prioritet i køen om man allerede hadde kjøpt Tesla? Men det gjaldt muligens bare forhåndssalget i butikkene?

Man oppgir navn og email når man bestiller Model 3. Da knyttes bestillingen til MyTesla-konto om man har og dermed om man har Tesla fra før.
Har fortstått det sånn at online-bestillinger også gir prioritet. Men kanskje butikk går foran online og?
Før amerikansk, nå tysk.

1000kwh

Bestilte nettopp, men ikke fått noen bekreftelse.. Ser for meg ekstremt mange foran meg i køen :/

rullemann

Sitat fra: 1000kwh på fredag 01. april 2016, klokken 08:35
Bestilte nettopp, men ikke fått noen bekreftelse.. Ser for meg ekstremt mange foran meg i køen :/

Penge er trekt fra konto ser jeg, men får ikke opp noe når jeg logger meg inn på My tesla.

1000kwh

Sitat fra: rullemann på fredag 01. april 2016, klokken 11:06
Sitat fra: 1000kwh på fredag 01. april 2016, klokken 08:35

Penge er trekt fra konto ser jeg, men får ikke opp noe når jeg logger meg inn på My tesla.
Elbilforum er jo helt klikk i dag..

Her har hverken penger blitt trukket, eller jeg har mottatt noen epost. Jeg er litt tvilende til den betalingsløsningen. Virket ikke kryptert og jeg trengte ikke bruke bankid (DNB mastercard).

1000kwh

Ringte Tesla og det kommer ikke epost før 24 timer pga pågangen.

Haakon-

Har også reservert i dag tidlig og pengene er trukket fra konto, men har ikke fått noen tilbakemelding.

Litt dårlig førsteinntrykk av kommunikasjonen med Tesla. Når handlet du sist noe for 10.000 kr uten å få kvittering?
VW e-up! - med takboks

Olemann

Bare å venne seg til det, vi får være glade vi får lov til å stå i kø for å få lov til å bestille for å få lov til å vente 2 år på bilen.   En treningssak for meg også dette.  Men en ny erfaring. 
Får heller gjøre som psykologene anbefaler, kjenne etter hvordan jeg opplever det, enn å forvente endring hos Tesla.  Da blir man nok mindre skuffet.  2 år går fort det :)   

Sitat fra: Uppy! på fredag 01. april 2016, klokken 15:09
Har også reservert i dag tidlig og pengene er trukket fra konto, men har ikke fått noen tilbakemelding.

Litt dårlig førsteinntrykk av kommunikasjonen med Tesla. Når handlet du sist noe for 10.000 kr uten å få kvittering?

Guybrush

Sitat fra: Uppy! på fredag 01. april 2016, klokken 15:09

Stod det ikke grått på hvitt at det kunne ta opptil 24 timer å få bekreftelse?

Quaoar

Sitat fra: 1000kwh på fredag 01. april 2016, klokken 11:55
Virket ikke kryptert og jeg trengte ikke bruke bankid (DNB mastercard).
Til info :
BankID sikrer bare "nettbutikken", ikke du som forbruker. Som forbruker, er du faktisk mindre sikret med tanke på refusjon av beløp dersom noen faktisk klarer å misbruke kortet ditt der det kreves BankID.

Amex

Tror dere det blir mye lengre ventetid for de som evt venter til 2018 med å bestille?
->Tesla M3 reservert 01.04-16

AppleKnocker

Sitat fra: Olemann på fredag 01. april 2016, klokken 15:19
  2 år går fort det :)   

2 Teslaår. De som forveksler Teslaår med vanlige år blir gjerne skuffet. Man må være nokså naiv for å tro at det kommer M3 til Norge i nevneverdig antall før 2019.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Godot

Jeg prøvde å bestille i morges, og et par ganger utover dagen, men fikk en feilmelding hver gang.

Nå kom jeg på et nytt triks, fylte ut alt på skjemaet manuelt uten å bruke autocomplete, og da gikk det! Kanskje det har blitt med et eller annet tegn i kredittkortdataene ved autocomplete.

Det gjør i alle fall at det er sikkert 10.000 nordmenn foran meg i kø  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA